Thursday , May 2 2024

Tânărul şofer de 21 de ani care a murit anul trecut în accidentul de la „Zidul Morţii” nu consumase alcool sau droguri

accident zidul mortii [800x600]

Medicii legişti au stabilit că Gheorghiţă Grosu, de 21 de ani, din Todireşti, nu a consumat alcool sau droguri înainte de a se urca la volan. In urmă cu un an, tânărul s-a izbit mortal în pilonul amplasat pe mijlocul lui DN 17, denumit de localnici „Zidul Morţii”

Zilele trecute pe birourile poliţiştilor de la Biroul Rutier Suceava au ajuns rezultatele necropsiei lui Gheorghiţă Gabriel Grosu, de 21 de ani, din comuna Todireşti, care a murit după ce a intrat cu maşina în pilonul amplasat pe mijlocul lui DN 17, denumit de localnici „Zidul Morţii”. Medicii legişti au stabilit că tânărul a avut o moarte violentă, care a fost instantă şi care s-a datorat hemoragiei intracraniene şi a celei din cutia toracică. Aceştia i-au prelevat lui Gheorghiţă Grosu probe de sânge şi de urină, iar ana-liza toxicologică şi cea a alcoolemiei a arătat că tânărul, înainte să se urce la volan, nu consumase nici alcool şi nici droguri. In aceste condiţii explicaţia teribilului accident de anul trecut de la „Zidul Morţii” este aceea că din cauza vitezei şi a ceţii dense, Grosu nu a văzut pilonul amplasat în mijlocul drumului şi s-a izbit mortal cu maşina în acesta.
Reamintim că un tânăr de 21 de ani din comuna Todireşti a murit după ce a intrat cu maşina în pilonul de la „Zidul Morţii” de pe DN 17, chiar în locul în care în luna noiembrie 2012 mureau alte trei persoane. Cumplitul accident a avut loc în data de 3 ianuarie 2014, în jurul orei 23.00. Gheorghiţă Gabriel Grosu, de 21 de ani, din comuna Todireşti, în timp ce conducea autoturismul Volkswagen Golf pe DN 17, ajungând la intersecţia cu şoseaua de centură a municipiului Suceava, nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, mâzgă pe carosabil şi ceaţă, intrând în co-liziune frontală cu zidul din beton de susţinere a intersecţiei denivelate. Tânărul a zburat prin parapet, maşina izbindu-se violent de zid chiar în locul unde în noiembrie 2012 alţi trei oameni au decedat. Chiar dacă pompierii SMURD au ajuns de urgenţă la locul accidentului şi au reuşit să-l scoată pe Gabriel dintre fiarele contorsionate ale maşinii acesta nu a mai putut fi salvat, rănile suferite de el fiind necompatibile cu viaţa. Totodată, în urma accidentului, semnalizarea rutieră din zonă a fost avariată şi a fost refăcută de Secţia Suceava a CNADNR.
Acest tragic accident ce a dus la moartea tânărului în vârstă de 21 de ani a atras atenţia opiniei pu-blice, mulţi suceveni arătându-se nemulţumiţi de amplasarea pilonului de susţinere ce a fost construit în mijlocul drumului naţional 17, la ieşire din comuna Scheia spre Gura Humorului, la intersecţia cu viitoarea şosea de centură a Sucevei. Astfel, 500 de persoane s-au mobilizat pe facebook şi au organizat un protest la „Zidul Morţii” ce a avut loc pe data de 10 ianuarie 2014 la ora 20.00.
Si primul accident de la “Zidul morţii” soldat cu trei morţi a fost elucidat după aproape un an
Nici primul accident mortal produs la “Zidul morţii” nu a putut fi explicat într-un timp foarte scurt, cercetările durând aproape un an de zile. Reamintim că în data de 17 noiembrie 2012 un alt cumplit accident de circulaţie s-a produs în zona denumită de suceveni „Zidul Morţii”. Un camion marca Man ce venea dinspre Mălini şi se îndrepta către comuna Bosanci a intrat în plin în zidul de susţinere al viitoarei şosele de centură. Trei oameni şi-au pierdut viaţa după ce autoutilitara încărcată cu lemn de construcţii s-a izbit frontal cu peretele de piatră ridicat recent de constructori. Ioan Sutu, de 64 de ani, din comuna Bosanci, a angajat proprietarul unui camion să meargă către Mălini de unde să cumpere lemn necesar construirii de către unul dintre ginerele său a unui autoservice. Ioan Sutu a plecat dimineaţa la drum cu maşina lui Dorin Sandu, de 48 de ani. La rugămintea nepotului său de 10 ani Ioan Sutu a acceptat să-l ia şi pe acesta în maşină. S-au întors spre seară cu maşina încărcată de material lemnos şi doar la câţiva kilometri de casă s-a produs tragedia.
La sfârşitul anului trecut s-a stabilit, conform expertizei, că şoferul Dorin Sandu circula cu circa 82 km/h, iar când a văzut pilonul a frânat până pe la 60 km/h, aceasta fiind viteza cu care s-a izbit în zidul ridicat în mijlocul drumului. Expertul a precizat că dacă şoferul conducea conform indicatoarelor cu 30 km/h tragedia putea fi evitată. Totodată, expertiza mai arată că în camion era încărcat lemn în greutate de 10 tone, când limita maximă admisă este de 4,5 tone. Expertul judiciar a mai precizat că pilonul era semnalizat deficitar şi că ar fi fost necesare mai multe lămpi cu lumină galbenă intermitentă ca măsuri suplimentare de semnalizare. (Constantin ZUZEAC)

Vezi si

Lucian Harșovschi: Serviciul de închiriere a trotinetelor electrice și-a reluat activitatea

Începând cu data de 1 mai, serviciul de închiriere a trotinetelor electrice al Primăriei Municipiului …