Friday , April 26 2024

Proiect ERASMUS, la Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” din Dumbrăveni

Dumbraveni scoala  - 1 [800x600]


Ieri la Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” din Dumbrăveni, a avut loc festivitatea de punere în practică a unui proiect ERASMUS, vizând cooperarea pentru inovare şi schimb de bune practici.
In prezentările făcute, coordonatoarele de proiect, profesoarele Elena – Simona Bardan, Dorina Rîmbu şi Ionela Rodinciuc au prezentat invitaţilor modul în care s-a desfăşurat acest proiect şi în ce constă acesta. Este vorba, în primul rând de o colaborare cu licee şi alte unităţi şcolare din Bulgaria, Slovacia, Turcia, Grecia, Italia şi Spania, pe lângă Liceul „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni Suceava, România. In prezenţa oficialităţilor locale – primarul Ioan Pavăl, viceprimarul Sorin Mihăiţă Ababei, a secretarului comunei, Mihai Chiriac şi a unor oaspeţi de la Universitatea “Stefan cel Mare” din Suceava, coordonatoarele de proiect au explicat că în proiectul ERASMUS asumat, se are în vedere modernizarea modului de predare/învăţare/formare în rândul unor elevi cu vârsta de 15-18 ani. Speranţa este că abordările educaţionale inovatoare vor ajuta la trecerea de la vechile modele de predare la cele noi – mediul multimedia al secolului al XXI-lea centrat pe elev, cu profesorul ca facilitator. Printre activităţile planificate în cadrul proiectului, sunt prevăzute  prezentări ale elevilor în limba engleză în timpul campionatelor  internaţionale de dezbateri; spectacole de teatru creativ, etc. Dumbraveni scoala  - 2 [800x600]
Conform programului, copiii incluşi în program de la Liceul din Dumbrăveni  vor dobândi experienţă semnificativă în dezvoltarea şi implementarea proiectelor europene; vor dezvolta abilităţile şi deprinderile de a comunica online folosind limba engleză; vor promova toleranţa, solidaritatea, pacea şi responsabilitatea socială; vor dezvolta spiritul antreprenorial şi vor stimula creativitatea şi inovaţia.
„Noi credem că o şcoală modernă diversă şi incluzivă ar trebui să furnizeze oportunitatea dezvoltării abilităţilor de lider şi a conştientizării intercultu-rale în rândul tinerilor prin intermediul legăturilor educaţionale internaţionale şi a abordării multiculturale a disciplinelor.  Elevii trebuie să devină încrezători în abilitatea lor de a produce schimbări, de a preţui cunoştinţele şi experienţele culturale din cadrul şcolii şi din comunitatea educaţională mai largă. Rolul profesorilor este de a crea medii educaţionale incluzive în care perspectivele diverşilor elevi sunt mereu în prim-plan.
Dezbaterile competitive şi teatrul creativ sunt instrumente pedagogice care vor dezvolta deprinderile transversale ale elevilor: abilitatea de a gândi critic, de a lua iniţiativa, de a rezolva probleme şi de a lucra în echipă, deprinderi care sunt relevante pentru indivizi ca cetăţeni şi ca angajaţi în condiţiile carierelor variate şi imprevizibile din zilele noastre. Această abordare educaţională este inovatoare în sensul că este centrată pe elev, iar diferitele activităţi sunt planificate şi implementate de către pedagog în calitate de facilitator, nu de profesor. Elevii sunt factorii activi care îşi provoacă mintea pentru a găsi noi moduri de a face şi de a vedea lucrurile”, a declarat Simona Bardan.
„Procesul de învăţare este ghidat de motivaţie, flexibil şi bazat pe alegerea personală a elevilor.  În cazul parteneriatului nostru transnaţional, prezentările elevilor se vor desfăşura în limba engleză, adăugând astfel fluenţa într-o limbă străină la celelalte deprinderi superioare pe care ne propunem să le dezvoltăm. Activităţile de predare/învăţare vor stimula gândirea critică şi creativă a elevilor într-un mediu multimedia fără factori de stress. Interpretările separate şi lucrul transnaţional în echipă se vor baza pe încrederea şi respectul reciproc dintre adolescenţi, iar sarcina antrenorilor va fi de a încuraja între timp examinarea şi reflecţia. Învăţarea digitală şi colegială, mobilitatea amestecată, activităţile de brainstor-ming, şaradele conceptuale, manifestările creative, exerciţiile de retorică, interpretările în perechi vor fi unele dintre pârghiile ce vor întări deprinderile de gândire creativă ale elevilor”, a explicat coordonatoarea de proiect, Doina Rîmbu. (N.R.)

Vezi si

Elevii Teodor Cârloanță și Marian Nicolay Ionescu, în lotul lărgit pentru Olimpiada Internațională de Biologie din Kazahstan

Marian Nicolay Ionescu a obținut Mențiune acordată de Ministerul Educației și elevii Teodor Cârloanță, Amalia …