Sunday , May 19 2024

Primăria a stabilit traseul unei “mini-centuri”, care să ocolească zona comercială din Burdujeni

Ruta ocolitoare va avea patru kilometri şi ar trebui să plece din str.Traian Vuia, să treacă pe un nou pod ce va fi construit peste râul Suceava, pe lângă Termica şi să iasă sus, la Avicola, spre Botoşani, pe DN 29. Cea mai scumpă si greu de realizat parte a noii rute ocolitoare o reprezintă cel de-al treilea pod pe care municipalitatea doreşte să-l construiască peste râul Suceava 

 lungu ocolitoare 2


Ion Lungu a transmis în conferinţa de presă de ieri că o a doua rută ocolitoare a Sucevei nu va putea fi finanţată prin fonduri europene, deoarece nu este prinsă în master-planul pe transport. El a arătat că, în acest context, singura variantă viabilă este cea a rutei ocolitoare scurte, finanţată din fondurile municipalitaţii. Conform noului traseu al rutei ocolitoare, aceasta ar trebui să plece din str.Traian Vuia, să treacă pe podul ce va fi construit peste râul Suceava, pe lângă Termica şi va ieşi sus, la Avicola, spre Botoşani, pe DN 29, având o lungime totală de patru kilometri.
“Ruta ocolitoare a Sucevei nu poate fi finanţată prin fonduri europene, deoarece nu este prinsă în master-planul pe transport. Din acest motiv, trebuie să ne întoarcem la varianta cu ruta ocolitoare scurtă. Am avut discuţii în această săptămână. Ruta ocolitoare ar trebui să plece din str.Traian Vuia, să treacă pe noul pod ce va fi construit peste râul Suceava, pe lângă Termica şi să iasă sus, la Avicola, pe DN 29, către Botoşani. Lungimea totală va fi de patru kilometri. Aş merge în două etape: în primul rând să facem distanţa de la Str. Traian Vuia până la podul peste râul Suceava, cu o lungime de 1497 m şi etapa a doua, ruta ocolitoare propriu-zisă, de la pod până la DN 29, pe o distanţă de 2570 m”, a transmis ieri edilul Sucevei, Ion Lungu.
Primarul municipiului Suceava a a mai arătat că în prezent se lucrează la studiile geotehnice şi că noul traseu nu va trece pe proprietăţi private, singurele proprietăţi pe care se va trece fiind cele de la Agenţia Domeniilor Statului (ADS), cu care edilul şef crede că va reuşi să găsească modalitatea optimă de colaborare. Partea cea mai importantă din această nouă rută ocolitoare este al treilea pod peste râul Suceava, fără de care întregul proiect nu ar putea fi realizat.
“Deja lucrăm la studiile geotehnice, s-a stabilit traseul pe strada Apeductului şi nu se va trece pe proprietăţi private, numai pe la ADS, pe la sere. Sper că vom găsi o soluţie să putem colabora cu cei de la ADS. Dacă va fi necesar, vom face unele schimburi de terenuri, în aşa fel încât să putem promova de anul viitor podul peste râul Suceava. Trebuie să ne concentrăm pe această variantă a rutei ocolitoare de la Traian Vuia până la Avicola Burdujeni, cu ieşire în DN 29 spre Botoşani. Imi doresc să aprobăm documentaţia, să facem toate studiile şi să putem prinde investiţia în bugetul din anul 2017. Aşteptăm să vedem estimările pentru realizarea lucrării. Putem beneficia şi de o parte din drumurile betonate de pe strada Energeticianului, de la Termica şi chiar către Avicola. Bineînţeles că cea mai importantă parte din proiectul rutei ocolitoare îl reprezintă noul pod peste râul Suceava, pentru care sperăm că am găsit cea mai bună soluţie”, a transmis ieri primarul Sucevei, Ion Lungu. (A.I.)
 
 

Vezi si

Candidații liberali la primăriile Comănești și Cacica, ”doi stâlpi ai Bucovinei”, lansați în prezența lui Gheorghe Flutur

Gheorghe Flutur, prim-vicepreşedinte PNL și președintele Consiliului Județean Suceava, a participat vineri la lansarea a …

One comment

  1. Felicitări pentru faptul că, în sfârșit, s-a găsit o posibilitate ca măcar un pod în aval de Bazar să fie realizat, sper eu încă în faptul că va fi gata până în 2020.
    Totuși, povestea asta cu „ruta ocolitoare scurtă” inventată de dl primar seamănă cu „sensul giratoriu lărgit” la dlui președinte Flutur – cu referire la Șcheia, în primul său mandat. Ambele sunt invenții.
    Pentru cititrori este corect să precizăm că „ruta ocolitoare scurtă” nu există, mai ales în condițiile în care o parte din traseu pleacă dintr-o stradă principală a orașului.
    De regulă, rutele ocolitoare ale orașelor sunt construite pe terenuri din extravilanul localității sau chiar din extravilanul localităților învecinate – rurale sau periurbane.
    În final, vreau să îmi exprtim nedumerirea cu privire la ceea ce dl primar consideră a fi cea mai importantă parte din lucrare: noul pod peste râul Suceava. Să înțelegem că nu este vorba în această „ruta ocolitoare scurtă” și despre un pasaj rutier peste calea ferată și peste magistrala de termoficare – cea care pleacă spre Burdujeni, de-a lungul căii ferate, până la vechea zonă industrială? Cu alte cuvinte o să avem o „ruta ocolitoare scurtă” prevăzută cu semafor și Crucea Sfântului Andrei?