Monday , April 29 2024

ISJ consideră că rezultatele Evaluării Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt considerabil mai bune faţă de anul trecut

Miercuri, 3 iunie 2015, s-au încheiat Evaluările Naţionale pentru cei aproximativ 15.000 de elevi suceveni. Conform ISJ Suceava, rezultatele au fost considerabil îmbunătăţite din toate punctele de vedere. Elevii de la Scoala Gimnazială “Ion Creangă” Suceava sunt de părere că la E.N. la Limba română subiectele au fost mai accesibile decât cele la E.N. la Matematică şi Stiinţe  

evaluare [800x600]

Miercuri, 3 iunie 2015 s-au închieiat Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a Vl-a. In judeţul Suceava au susţinut probe în cadrul E.N., aproximativ 15.000 de elevi. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Scolar Judeţean rezultatele obţinute la Evaluarea Naţională la clasele a II-a, a IV-a şi a Vl-a au fost mai bune decât cele obţinute de elevii suceveni care au susţinut probele anul trecut. La clasa a II-a, fiind prima generaţie de elevi care a parcurs cursurile grupei pregătitoare, rezultatele au fost considerabil îmbunătăţite, iar la celelalte două clase, rezultatele fiind mai bune datorită acomodării elevilor cu astfel de testări. “Consider că a fost mult mai bine decât anul trecut pentru că elevii s-au obişnuit cu ideea de evaluare. Totodată, şi din punctul de vedere al organizării lucrurile s-au îmbunătăţit pentru că cadrele didactice, având experienţa anului trecut, au ştiut cum să gestioneze situaţia mai bine”, a declarat Gabriela Scutaru, inspector general adjunct în cadrul Inspectoratului Scolar Judeţean Suceava.
Conform metodologiei aprobate de Ministerul Ediucaţiei şi Cercetării Stiinţifice, Evaluarea Naţională la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a are ca scop testarea competenţelor elevilor la materiile ce intră în structura programei de evaluare. Aceste Evaluări Naţionale se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ şi în sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Conform ISJ Suceava, notarea elevilor nu este cea obişnuită, şcolarii primind calificative în funcţie de numărul subiectelor parcurse, după cum urmează: total corect – pentru elevii ce au rezolvat toate subiectele foarte bine, parţial corect – pentru cei care nu rezolvă în totalitate punctele din lucrare şi incorect – pentru şcolarii ce nu au reuşit să rezolve subiectele.
Elevii de la Scoala Gimnazială “Ion Creangă” Suceava, ce au susţinut Evaluarea Naţională sunt de părere că la E.N. la Limba română subiectele au fost mai accesibile decât cele la E.N. la Matematică şi Stiinţe. “Elevii au spus că mai grele li s-au părut subiectele la ştiinţe, mai uşoare fiind cele la Limba română, la fiecare dintre cele trei clase. Rezultatele sunt aproximativ egale cu cele de anul trecut”, a informat Gabriela Aungurencei, director adjunct în cadrul Scolii Gimnaziale “Ion Creangă” Suceava.
Pe de altă parte, directorul Scolii Gimnaziale Nr. 3 Suceava, Sidonia Georgeta Apetrei, a explicat că anul acesta a fost bine din toate punctele de vedere şi, deşi nu s-a făcut o analiză comparativă cu situaţia de anul trecut, lucrurile au decurs mai bine. “Nu am făcut o situaţie comparativă, însă a fost bine. Suntem mulţumiţi rezultate, iar copiii s-au obişnuit deja cu acest fel de testare. De asemenea, din punctul de vedere al organizării, lucrurile au fost clare, am ştiut exact ce trebuie făcut”, a declarat Sidonia Georgeta Apetrei, directorul Scolii Gimnaziale Nr. 3 Suceava.
Rezultatele finale ale Evaluărilor Naţionale vor fi încărcate într-o aplicaţie a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Stiinţifice, de către fiecare unitate de învăţământ în parte, care va face un raport la nivel naţional. De asemenea, fiecare unitate de învăţământ trebuie sa comunce individual, fiecărui părinte, rezultatele obţinute de elevi. (Iulia Greta NIGA)

Vezi si

Trei mențiuni pentru elevii suceveni, la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română

Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română, clasele IX- XII, a fost organizată de Inspectoratul …