Saturday , April 27 2024

Primăria Suceava va avea un administrator public pe hârtie, dar mai mulți directori „pe bune”

Postul de administrator public (city manager) va fi introdus în organigrama Primăriei Municipiului Suceava de la 1 ianuarie 2024. Un anunț în acest sens a fost făcut de primarul de Suceava, Ion Lungu, în conferința săptămânală de presă miercuri, 13 decembrie. Potrivit celor afirmate de edil, postul va fi înființat conform legii dar nu va fi ocupat, cel puțin într-o primă etapă, iar în partea a doua a conferinței – rezervată întrebărilor jurnaliștilor – Ion Lungu a răspuns că „sunt mai mulți doritori”.

Referitor la modificările din organigramă, survenite în baza noii legislații, primarul a declarat, tot în conferința săptămânală de presă de miercuri, că joi, 14 decembrie, în cadrul ședinței Consiliului Local se va discuta noua organigramă a Primăriei Suceava conform cu care s-a redus cu 10% numărul de posturi, după reducere rămânând 540 de posturi, dar fără următoarele structuri: Poliția Locală, Evidența Populației și Serviciul de Asistență Socială. Per total, în noua organigramă sunt 799 de posturi, din care 15 directori în condițiile în care anterior legea prevedea 14.

Pe de o parte, în ceea ce privește înființarea funcției de administrator public, faptul că primarul a spus că, deocamdată, postul va rămâne vacant și doar pentru că prevede legea l-a înființat, a lăsat loc speculațiilor cum că este foarte posibil ca postul să rămână vacant până după alegerile din 2024 și să fie ocupat în funcție de rezultatele alegerilor locale din toama lui 2024. „Deocamdată eu sunt aici, conduc Primăria, ce-mi trebuie city manager?” a spus Ion Lungu.

Printre altele, el a ținut să menționeze că această abordare nu ar trebui să mire pe nimeni, având în vedere că nu doar Consiliul Județean, ci și multe dintre comunele din județul nostru au de mult timp un administrator public. Salariul administratorului public este echivalent cu cel al viceprimarului iar la data de 30 septembrie 2023, viceprimarii municipiului Suceava aveau o indemnizație brută de 27.600 de lei lunar, care înseamnă un salariu net de 16.146 de lei, sumele fiind calculate și cu un spor de 50% pentru proiecte europene.

La aceeași dată, primarul municipiului Suceava avea o indemnizație brută de 31.050 de lei, ceea ce însemna aproximativ 20700 lei net.

În ceea ce privește celălalt aspect discutabil din organigramă și anume că în loc de 14 directori vor fi 15, edilul a explicat că s-a înființat Direcția Generală de Fonduri Europene și Investiții – prin comasarea direcției de investiții și a celei de fonduri europene – iar noua structură va avea un director general și doi directori executivi. Explicația acestui demers ține de motivarea salariaților și a unor șefi de birouri (desființate) de la respectivele structuri de a rămâne în funcție, acolo unde este posibil datorită numărului mare de personal fiind înființate servicii. Noua organigramă are un total de 64 de posturi de conducere la care se adaugă secretarul general al municipiului. (D.P.)

Vezi si

 Un tânăr care a încercat să fure două bormașini din Leroy Merlin, prins de doi polițiști aflați în timpul liber

Vineri seara, la ora 19.02, Secția de Poliție Burdujeni a fost sesizată prin  112 de …