Alte stiri
Tâlharul ”Dan Duru”, din Șcheia, condamnat la 7 ani de închisoare, a fost adus din Germania
acum 8 hours
Lora va concerta în Cetatea de Scaun a Sucevei. Ce alte evenimente pregătesc organizatorii Colosseum Tournament
acum 10 hours
Primarul Ion Lungu a anunțat ieri că a fost publicată lista cu orașele aprobate în Programul „Rabla Local”, iar 1.000 de suceveni vor beneficia de acest program prin care vor primi bani pentru casarea mașinilor vechi, mari poluatoare. De prima de casare de 3.000 de lei vor putea beneficia doar proprietarii de astfel de mașini care au domiciliul în municipiul Suceava, autovehiculul trebuie să fie înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani, nu trebuie să aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor și să nu fi beneficiat de alte programe, cum ar fi „Rabla clasic” sau „Rabla plus”.
Luni a fost publicată lista cu orașele aprobate în Programul „Rabla Local”, iar 1.000 de suceveni vor beneficia de acest program pentru a primi bani pentru casarea mașinilor vechi.
Un anunța fost făcut de primarul Ion Lungu în conferința săptămânală de presă care a avut loc miercuri, 14 iunie. Conform acestuia, Municipiul Suceava este la poziția 121 și are aprobate pentru casare 1.000 de mașini vechi.
„Primăria Suceava va încheia un contract cu Administrația Fondului de Mediu dar va trebui așteptat 30 de zile perioada de contestare după care cei interesați vor depune solicitări în aplicația informatică a AFM. AFM va trimite apoi lista solicitanților aprobați și sumele necesare la Primărie iar apoi Primăria va acorda aceste stimulente de 3.000 de lei”, a declarat, printre altele, Ion Lungu.
Administraţia Fondului de Mediu suportă 2.400 de lei din respectiva primă de casare, iar autorităţile locale vor acoperi, pentru fiecare autovehicul, diferenţa de 600 de lei. Persoana care se înscrie în program se va angaja, totodată, să nu achiziţioneze un autovehicul cu norma de poluare „Euro 5” şi/sau inferioară acesteia, timp de 5 ani de la primirea stimulentului pentru casare. Edilul a explicat că pe lângă contractul direct între AFM și Primărie cu perioada de 30 de zile de contestații mai trebuie soluționate și alte cerințe pentru ca solicitanții să intre în posesia banilor. Astfel, aceștia trebuie să fie persoane fizice cu domiciliul în România și să aibă reședința în aria teritorială a localității respective, în cazul de față în municipiul Suceava.
Pentru a intra în Programul Rabla Local, proprietarul autovehiculului – înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani – nu trebuie să aibă obligaţii restante la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor; să nu fi obţinut sau să nu fie pe cale de a obţine finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul „Rabla clasic” sau prin Programul „Rabla plus” şi, în cele din urmă, să nu fi fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului.
Printre alte condiţii, proprietarul solicitant se angajează să predea şi să radieze din evidenţele fiscale sucevene un autovehiculul uzat care să conţină componentele esenţiale, cum ar fi „motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului”. (Dan PRICOPE)
Concursul Internațional de Dramaturgie ”Matei Vișniec”, organizat de Teatrul Municipal ”Matei Vișniec” Suceava, Societatea Scriitorilor …