Wednesday , April 7 2021

Zona Urbană Funcțională nu va coincide cu structura asociativă a Zonei Metropolitane Suceava iar atribuțiile vor fi, cel puțin în primă fază, legate de transportul public

Transportul local în Zona Urbană Funcțională va fi realizat „în oglindă” după cel din municipiul Suceava. Un anunț în acest sens a fost făcut de primarul Ion Lungu care, printre altele, a precizat că deși inițial s-a considerat că zona urbană funcțională va înlocui zona metropolitană, de fapt vor fi două structuri diferite. Din această cauză va mai fi realizată o nouă asociație de dezvoltare intercomunitară, destinată doar municipiului Suceava și celor opt localități limitrofe care vor fi incluse în respectivul ZUF. „Am scos la licitație elaborarea Studiului de oportunitate privind delegarea de gestiune a transportului public și consultanță pentru înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) pentru transport public al Zonei Urbane Funcționale Suceava”, a spus primarul.

Achiziția publică de elaborare a studiului de oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local va ține cont și de prevederile Regulamentului Consiliului Europei nr. 1370 din 2007. Valoarea estimată a contractului de achiziție este de 132.000 de lei, fără TVA.

Asocierea include comunele șcheia, Moara, Bosanci, Ipotești, Pătrăuți, Mitocu Dragomirnei, Adâncata și orașul Salcea,  transportul metropolitan urmând a fi similar Diviziei electrice a societății de Transport Public Local (TPL). Edilul a spus că în urma discuțiilor avute la București la Ministerul Fondurilor Europene i s-a recomandat să fie realizat un alt ADI, nu cel care există deja pentru Zona Metropolitană.

De asemenea, cel puțin deocamdată, noul ADI va fi constituit numai pe domeniul transport cu cele opt localități limitrofe municipiului Suceava. Societatea de transport constituită „în oglindă” cu ceea ce este în Suceava va putea avea un număr de 60-70 autobuze electrice, însă acest lucru va fi stabilit abia din studiul de oportunitate. „Ne dorim să depunem în acest an proiectul pentru acest transport metropolitan care este un lucru așteptat și de localitățile limitrofe”, a spus Ion Lungu. Documentația va include studiul de oportunitate, proiectul contractului de delegare, caietul de sarcini, actualizarea regulamentului registrator public, raport de consultare cu unitățile administrativ-teritoriale, dar și asistența tehnică. De asemenea, „o țintă foarte exactă”, după cum s-a exprimat primarul, este aceea de fluidizare a traficului, prin scoaterea transportului interjudețean din municipiul Suceava. (D.P.)

Vezi si

În ultima săptămână a scăzut  semnificativ  numărul sucevenilor diagnosticați cu viroze și pneumonii

74 de suceveni au prezentat forme grave și au avut nevoie de spitalizare. Campania gratuită …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *