Wednesday , May 8 2024

Sondaj realizat de Spitalul Județean pe 335 de pacienți. 123 declară că ”au sesizat o formă de condiționare a actului medical”, dar, la final, 85% spun că au fost mulțumiți de servicii și condiții  

Spitalul Județean de Urgență Suceava (SJU) a anunțat că a pus la dispoziția pacienților o nouă metodă de exprimare a mulțumirii sau nemulțumirii față de calitatea serviciilor medicale oferite pacienților internați, prin aplicația „ Feedback SMS ”.

Pacienții primesc un sms pe telefon cu un link către un chestionar conținând întrebări despre experiența pe care au avut-o în spital. Destinatarul primește un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul text: „ Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Județean de Urgență Suceava”, urmat de un link. După accesarea acestui link, pacientul trebuie să răspundă la un set de întrebări. La final pacienții au posibilitatea să scrie observații referitoare la aspectele pozitive sau negative constatate pe perioada internării. Numerele de telefon pentru trimiterea mesajului sunt preluate din fișa medicală a pacientului.

Răspunsurile pacienților vor fi centralizate pe fiecare secție în parte, apoi vor fi analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite. În luna februarie numai 12% dintre pacienții care au primit aceste chestionare au răspuns. Sperăm ca acest procent să crească pe viitor pentru ca astfel să putem îmbunătăți calitatea serviciilor oferite în cadrul spitalului”, se arată într-un comunicat transmis de Spitalul Județean Suceava.        

În perioada 1-28 februarie 2023 au primit chestionare, prin intermediul aplicației ”Feedback SMS”, un număr de 2.644 de pacienți, din care doar 335 au răspuns. Dintre aceștia, 59% sunt la prima internare în acest spital și 56% au ajuns la spital cu afecțiuni care necesitau internare și intervenție de urgență prin UPU,  restul fiind pacienți care s-au prezentat cu bilete de trimitere pentru internare prin departamentul de internare pentru pacienți cronici.

87% dintre cei chestionați se declară mulțumiți de amabilitatea cu care au fost primiți și 82% consideră că au fost informați corect despre boală, tratament, risc operator și prognostic.

196 din 319 pacienți declară că nu au sesizat nicio formă de condiționare a actului medical și 283 din 325 precizează că nu au simțit nevoia de a recompensa prin diverse mijloace un cadru medical pentru a beneficia de mai multă atenție.

Din cei 330 de pacienți care au răspuns la chestionar, aproximativ 280 apreciază atitudinea personalului la primire și pe parcursul internării, precum și calitatea comunicării ca fiind bună și foarte bună.

De asemenea, 305 pacienți din 335 apreciază ca bună și foarte bună îngrijirea acordată de medici și aproximativ 87% declară acest lucru și despre îngrijirea acordată de asistente și infirmiere.

La final, 85% dintre pacienți se declară parțial mulțumiți și foarte mulțumiți de calitatea serviciilor și condițiilor din spital și 71% dintre ei ar recomanda altor persoane, prieteni, rude să apeleze la serviciile Spitalului Județean Suceava, arată comunicatul transmis de SJU Suceava. (O.S.)

 

 

Vezi si

Trei persoane rănite într-un accident petrecut pe E85, aproape de Fălticeni

Miercuri după-amiază, în jurul orei 14.30, pe E85, în apropiere de muncipiul Fălticeni, spre Bunești, …