Sunday , May 5 2024

Reabilitarea drumului județean de la Frasin la Holda se va face în două etape

La ultima ședință a Consiliului Județean Suceava a fost votat proiectul de hotărâre inițiat de președintele Gheorghe Flutur privind aprobarea documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) pentru asfaltarea DJ 177A, de la km 6+850 la 43+615 pe traseul Frasin – Stulpicani – Ostra – Tarnița – Holda la intersecția cu DN 17B.

DJ 177A face legătura între două drumuri de interes național DN 17 (E576) Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Câmpulung Moldovenesc – Gura Humorului – Suceava și DN 17B Vatra Dornei – Broșteni – limita jud. Neamț – Poiana Largului (unde se intersectează cu DN 15 și DN 15B). De asemenea, DJ 177A face legătura între orașele Frasin și Broșteni, traversând comunele Stulpicani și Ostra. „Această investiție este o necesitate pentru aducerea drumului într-o stare tehnică care să ­cores­pundă cerințelor de calitate prevăzute de Legea 10/1995 privind calitatea în construcții și anume, rezistență și stabilitate la acțiuni statice, dinamice și seismice, siguranță în exploatare. Realizarea proiectului are un impact pozitiv asupra calității vieții și condițiilor sociale și va contribui la dezvoltarea generală a zonei, economică și socială”, a mai arătat Gheorghe Flutur.

Prin investigațiile tehnice ale expertizei s-a constatat atât starea tehnică rea a drumului județean, cât și necesitatea lucrărilor proiectate prin aducerea elementelor drumului la cele specifice unui drum județean de clasa tehnică IV, regiune de munte (cu două benzi de circulație și dimensionate din punct de vedere hidraulic). Astfel, în vederea realizării lucrărilor necesare, a fost întocmită DALI-ul pentru asfaltarea a peste 37 km din DJ 177A. Potrivit DALI-ului, costul estimat al lucrărilor de reabilitare a drumului (platforma fiind lată de 8 metri iar partea carosabilă având 6 metri lățime) este de aproape 94,1 ­mi­lioane lei, inclusiv TVA din care C+M fiind estimate la 92,34 ­mi­lioane lei cu tot cu TVA. DALI-ul este structurat în două etape, în prima fiind prevăzute lucrări de aproape 52,7 milioane lei conform unui alt proiect de hotărâre prin care era aprobată contractarea unui credit bancar (sursă de finanțare rambursabilă internă – conform raportului de specialitate).

„Din cauza unor factori precum creșterea și diversitatea traficului, depășirea duratei normale de funcționare, a acțiunii factorilor de mediu (ploi, zăpadă, cicluri repetate de îngheț – dezgheț), a lipsei fondurilor pentru întreținerea curentă și periodică adecvată condițiilor climaterice și de trafic, starea tehnică a drumului este rea fiind constatate atât defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere, cât și ale complexului rutier de tipul gropi, praguri, rupturi de margine, fisuri, crăpături, tasări locale, degradări din îngheț – dezgheț, dar și defecțiuni ale altor elemente constructive ale drumului precum: podețele, podurile, dispozitivele de colectare și descărcare a apelor pluviale, elemente de semnalizare rutieră, consolidări de terasamente ale drumului, ceea ce nu asigură condiții corespunzătoare circulației rutiere în siguranță și confort”, se arată în expunerea de motive a președintelui Consiliului Județean Suceava. (D.P.)

 

Vezi si

Un incendiu puternic pornit de la un cablu defect a afectat două locuinţe din Voroneţ (FOTO, VIDEO)

  Sâmbătă după-amiază, în jurul orei 15.00, un incendiu a izbucnit la  o gospodărie din …