Saturday , August 6 2022

Peste 400.000 euro pentru revizuirea proiectului centurii Fălticenilor

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat contractul pentru <Revizuire Studiu de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic și Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor și Asistență Tehnică „Varianta de Ocolire Fălticeni”>. Suma care va fi plătită trece de echivalentul a 400.000 de euro, fiind vorba mai exact de 2.053.146,34 lei, fără TVA. Raportat la cursul din data de 15 iulie (1Euro â 4,9408 lei) când a fost semnat contractul – cu toate că anunțul de atribuire a fost postat cu o săptămână mai târziu – ar însemna că valoarea fără TVA a contractului de revizuire a documentației pentru centura municipiului Fălticeni este de 415.549,37 euro. Valoarea estimată inițial la licitația al cărei anunț de participare a fost postat pe SEAP în data de 6 ianuarie 2022 a fost de 2.181.872 lei, fără TVA. Asta înseamnă că, de fapt, prețul cu care a fost adjudecată licitația este de 94,1% din cât a fost estimat.

Criteriul de atribuire al contractului a fost „cel mai bun raport calitate – preț” iar componenta financiară a fost de numai 40% în punctaj, ceea ce denotă un grad de preocupare ridicat din partea CNAIR pentru selectarea calitativă a unui ofertant care să poată demonstra o paletă cât mai largă de competențe în materie. Celelalte șapte criterii pe parte tehnică confirmă acest lucru.

Firmele care au câștigat această licitație sunt DRUM POD INVEST (lider de asociere) și SEARCH CORPORATION. Alături de acestea au venit nici mai mult, nici mai puțin decât 11 subcontractanți din care unul (firma ilfoveană PROSPECT TECHNICAL STUDIES) este și terț susținător. Este de notat că la licitația care a avut loc pe data de 8 februarie a.c. s-a mai înscris și asocierea firmelor băcăuane RUTIER CONEX XXI S.R.L. și ROUTTE-CONSTRUCT.

Durata în luni a contractului este una foarte mare și anume 53. Totuși, ea se explică prin partea de „asistență tehnică” (pe durata execuției lucrărilor – n.r.), ceea ce presupune că, probabil, viziunea de lucru a CNAIR sau măcar una din variantele de lucru este ca după finalizarea SF-ului și apoi a PT-ului să se organizeze licitația de execuție a lucrărilor. Teoretic, Etapa I estimată la 11 luni constă în „Revizuire Studiu de Fezabilitate” și „Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.)”, prima având ca termen 8 luni, însă practic rămâne de văzut în ce măsură vor fi finalizate documentațiile așa cum ar trebui. Iar asta pentru că nu ar fi prima dată când o firmă precum SEARCH CORPORATION – burdușită de contracte importante pentru obiective de infrastructură – nu reușește să țină pasul cu termenele contractuale. La fel tot cum teoretic  Etapa II a fost estimată la doar 6 luni din care 3 pentru PT, 2 pentru asistența tehnică acordata CNAIR pentru procedura de atribuire a execuției lucrărilor și 1 lună pentru Raport Financiar final. Prin urmare, alte 36 de luni vor fi destinate asistenței tehnice pe durata execuției lucrărilor – așa numita Etapa III. Însă în anunțul de participare la licitația organizată de CNAIR se precizează desăre etapa a III-a că este condiționată demarării lucrărilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic. Asta poate echivala cu o măsură de precauție legată de eventuale constrângeri bugetare sau alte impedimente birocratice  ce ar putea zădărnici demararea licitației peste un an și jumătate. (Dan PRICOPE)

Vezi si

153 de cazuri noi de COVID în județul Suceava și 161 de bolnavi spitalizați

În ultimele 24 de ore, în județul Suceava au fost raportate 153 de cazuri de …