Thursday , May 9 2024

Incă o firmă “privatizată” de fostul șef al Căilor Ferate Române, Mihai Necolaiciuc, își cere intrarea în insolvență

Este vorba despre SC Compania Construcții Feroviare SA Câmpulung Moldovenesc, moștenitoare a unei firme denumite în 2000 “Feroviarul” și care deținea baze de întreținere a infrastructurii feroviare în zona Câmpulung Moldovenesc. Fără comenzi și fără orizont, administratorii “companiei” și-au cerut singuri intrarea în insolvență 

insolventa


Una dintre firmele considerate de mare viitor în anul 2000. Feroviarul SA Pojorâta devenită ulterior, SC Compania Construcții Feroviare SA Câmpulung Moldovenesc și-a cerut luna trecut intrarea în procedură de insolvență . Istoria acestei “companii” este la fel de lungă precum istoria lui Mihai Necolaiciuc suceveanul care până la începutul anilor 2000 a condus destinele SNCFR, cum s-a priceput mai bine, în propriul interes. Puțini suceveni își mai aduc aminte că la Câmpulung Moldovenesc funcționa o secție de reparații a infrastructurii feroviare, care deținea puncte de lucru în principal în comuna vecină, Pojorâta. In preajma anului 2000, când șef al SNCFR era Mihai Necolaiciuc, aceste spații, cu dotările aferente au fost privatizate și s-a denumit SC Feroviarul SA Pojorâta. Acționarii din anul 2000 la vechea firmă erau câțiva angajați care au fost înscriși doar ca decor, Horia – Dan Iordăchescu, numit administrator; Dorin Drăgan – vicepreședinte; Costel Paul Butnariu – președinte; Ioan Cozariuc, asociat Mircea Lehaci precum și “SC Construcții Fe­roviare Moldova SA Iași” în calitate de asociat, fără solicitare de cazier pentru niciunul dintre acționari. Conform primelor înregistrări la ONRC, Ioan Cozariuc – fostul șef al secției de întreținere a liniilor feroviare de la Câmpulung – Pojorâta avea 4% din acțiuni, la fel și Gheorghe Jitariu, Andrei Negură, Horia Dan – Iordăchescu. SC Construcții Feroviare Moldova Iași deținea 84% din acțiuni ( Mihai Necolaiciuc deținea atunci funcția de director al SN CFR după ce anterior condusese Regionala CFR Iași, n.r.). Totalul capitalului social subscris în anul 2000 era de 25.000.000 lei, integral vărsat (cam 2.500 de lei în banii de acum, dat trebuie să ținem cont și de inflația din ultimele două decenii, n.r.). Sediul social era stabilit atunci în comuna Pojorâta.

Activitatea principală a firmei Feroviarul SA era “lucrări de construcții, inclusiv de artă”. Au trecut anii iar într-un interval în care lucrurile s-au precipitat, fostul director de la SNCFR și recunoscut ca fiind protector al afa­cerii – Mihai Necolaiciuc a trebuit să se adăpostească ani în șir peste oceanul Atlantic, firma a trebuit să își schimbe numele, pentru a supraviețui. S-a transformat astfel în SC Compania Construcții Feroviare SA, cu același sediu din Câmpulung Moldovenesc de pe strada Ciprian Porumbescu. S-a modificat însă structura acționariatului care este acum formată din Costel Paul Butnariu cu 51,43% din cota de participare la beneficii și pierderi; Adriana Elena Butnariu, cu 28,46% din cota de participare la beneficii și pierderi și Ioan Cozariuc, acționarul vechi al firmei, cu 20,1% din cota de beneficii și pierderi. Director general unic este Sebastian Aștefănesei. Mai nou, capitalul social subscris la societate este de 100.000 lei împărțit în 1.000.000 acțiuni a câte 0,1 lei fiecare.

Firma deține în continuare un atelier debitare și prelucrare lemn în Pojorâta, un magazin de desfacere a materialelor de construcție în Pojorâta dar și o carieră de extracție piatră brută pentru construcții, în aceeași localitate. Tot la Pojorâta, firma deține și o bază de producție pentru clădiri și de geniu civil precum și o clădire de birouri. Conform CAEN, ativitatea principală SC Compania Construcții Feroviare SA Câmpulung Moldovenesc este în continuare “ lucrări de construcții a căilor ferate de suprafață și subterane”. (Neculai ROSCA)

Vezi si

Bucovina Rădăuți a suferit prima înfrângere în play-off-ul Ligii a III-a

Bucovina Rădăuți a suferit prima înfrângere de la startul play-off-ului Ligii a III-a, după ce …