Monday , April 29 2024

Firma care deține Grup Feroviar Român a finalizat la Dornești cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa

Grampet Group, firmă deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, a investit 10 milioane de euro în cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor și produselor agricole din Europa, construit la Dornești, în apropiere de granița cu Ucraina. Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar. Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor (128 metri lungime) şi una de descărcare (120 metri lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane. Reprezentanții companiei susțin că dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce permite transportul produselor  la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.

Grampet Group a anunţat săptămâna aceasta finalizarea terminalului de la Dornești şi începerea testelor de funcționare. Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa.

Terminalul de la Dorneşti, primul operat de Grup Feroviar Român şi al cincilea de Grampet Group, este proiectat să funcţioneze permanent.

Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor (128 metri lungime) şi una de descărcare (120 metri lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane. Reprezentanții companiei susțin că dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce permite transportul produselor fără pierderi de calitate şi la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.

Toate procesele tehnologice sunt automatizate şi coordonate de echipe dedicate de specialişti. În plus, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu şi rapid pentru cerealele şi produsele agricole provenite din Ucraina şi destinate exportului prin portul Constanţa.

După finalizarea perioadei de testare, urmează să fie inaugurat cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa.

„România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de ţările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanşarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanţial la fluidizarea traficului şi reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relaţia cu Ucraina”, a declarat Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group.

Despre GRAMPET

Înfiinţat în urmă cu 25 de ani, grupul de companii Grampet este astăzi cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Structura sa acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluţii şi produse de transport feroviar: servicii de transport feroviar marfă; construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant; producţia de piese de schimb; închiriere de material rulant; transbordarea mărfurilor; servicii logistice, precum şi soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari. Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR) – este cel mai mare operator privat feroviar din România, cu o poziţie strategică în industrii cheie precum petrol şi gaze, construcţii şi agricultură. Totodată, 20% din transporturile realizate de GFR sunt la nivel internaţional.

Vezi si

Gheorghe Șoldan și-a depus candidatura la președinția CJ Suceava, în prezența ministrului Sorin Grindeanu

Deputatul PSD Gheorghe Șoldan și-a depus luni, aproape de ora 15:00, candidatura la președinția Consiliului …

One comment

  1. Buna ziua,
    Aceasta este o informatie pozitiva, ce releva faptul ca in judetul Suceava exista perspective reale de mentinere si extindere a locurilor de munca bine renumerate ca rezulat al unei investitii private intr-un domeniu economic real, iar aceasta ar trebui sa fie inclusiv pentru decidentii un exemplu de bune practici in cea ce priveste guvernarea, pana la urma oamenii asta isi doresc stabilitate, predictibilitate si asigurarea unei minime garantii ca economia locala se va dezvolta si ca ei si ai lor copii nu vor fi nevoiti sa emigreze aiurea in UE in cautarea unui trai decent.
    Si in acelasi timp aceiasi decidenti sa fie pregatiti sa argumenteze in raport cu functionarii din Ministerul Transpporturilor ca este mai mult decat necesara investitia in infrastructura ferorviara si rutiera intre Suceava si orasul Siret- si intreaga sa vecinantate aferenta ca principal mijloc de dezvoltare economica si aducatoare de importante resurse financiare in bugetul Guvernului, si pentru aceasta inca o data felicitari celor ce au contribuit la realizarea acestei investitii in judetul Suceava..