Monday , May 13 2024

Consiliul Judeţean, reorganizat. Primul test major al lui Flutur în faţa noilor consilieri judeţeni

Consilierii judeţeni se pronunţă astăzi asupra modificărilor de organigramă din CJ, propuse de Gheorghe Flutur u direcţii desfiinţate, servicii şi birouri reorganizate, persoane la comandă recomandate, acceptate ori doar tolerate, toate constituie tematica celui mai dificil test pe care preşedintele CJ, Gheorghe Flutur,  doreşte să îl treacă în faţa aleşilor judeţeni. Majoritatea din Consiliul Judeţean este chemată azi să voteze aproape om cu om echipa cu care Flutur porneşte la treabă, pentru următorii patru ani

 consiliu judetean 30 iuni 2016


Cel mai aşteptat proiect de pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de astăzi, 19 iulie, a Consiliului Judeţean Suceava este cu siguranţă cel care vizează aprobarea modificării organigramei şi statului de funcţii ale Consiliului Judeţean Suceava, începând cu data de 20 august 2016.
De menţionat că raportul  de specialitate a fost avizat din punct de vedere legal de Direcţia Generală Organizare, Resurse Umane şi Achiziţii Publice din Consiliul Judeţean, condusă de Mihaela – Elena Beldiman, care a apreciat că sunt respectate normativele de personal, iar legalitatea proiectului de hotărâre este susţinută de mai multe prevederi legale enumerate în context.
Proiectul de hotărâre supus aprobării consilierilor judeţeni în şedinţa ordinară de astăzi beneficiază şi de un aviz din partea preşedintelui Jozsef  Birtalan, preşedinte al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Acestea sunt auspiciile legale sub care preşedintele CJ Suceava, Gheorghe  Flutur, a propus, în cadrul unei expuneri de motive, modificări esenţiale de organigramă în structura Consiliului Judeţean Suceava. Propunerile sale, care vor fi supuse votului consilierilor judeţeni în şedinţa de astăzi, vizează o reorganizare a aparatului propriu al CJ, în scopul eficientizării activităţii acestuia.
Prezentăm în continuare, punctual, propunerile din proiectul de hotărâre de CJ  propus de preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur. El a explicat că noua structură organizatorică propusă pentru CJ  porneşte de la premisa redistribuirii judicioase a atribuţiilor specifice, redimensionarea unor activităţi, precum şi crearea unor structuri noi pe domenii prioritare ale administraţiei publice locale, cu aplicarea unui management modern. In acest context, faţă de structura organizatorică aprobată anterior, se propun mai multe modificări:
Structuri ale Consiliului Judeţean desfiinţate sau modificate
Desfiinţarea Direcţiei Juridice prin reorganizarea acesteia în Serviciul avizare, legalitate şi secretariat, şi Compartiment reprezentare în instanţe, nou înfiinţate, rezultate ca urmare a desfiinţăriii serviciului juridic şi contencios, de la care se preiau atribuţiile de la compartimentul audienţe şi secretariat executiv ATOP şi de la compartimentul registratură şi arhivă. Conform aceluiaşi proiect de hotărâre, care conţine mai multe prevederi ce ţin de detaliul legislativ, domnişoara Crăciunescu Loredana a fost recomandată pentru numirea în funcţia de consilier juridic superior, funcţie de execuţie la serviciul proiecte ce ţine de serviciul de avizare, legalitate şi secretariat.
Se propune desfiinţarea de asemenea a Direcţiei economice, prin reorganizarea acesteia în două structururi – Serviciul buget – contabilitate şi Serviciul  de monitorizare bugete proiecte. Se va înfiinţa Serviciul buget – contabilitate prin comasare cu alte servicii şi compartimente de la care vor fi preluate atribuţiile fostei Direcţii economice. Se va înfiinţa un serviciu de monitorizare bugete proiecte şi va fi constituită funcţia publică de şef serviciu prin preluarea atribuţiilor de la serviciul financiar – contabil, cu privire la evidenţa contabilă a proiectelor cu finanţare externă şi comasarea atribuţiilor de la compartimentul impozite şi taxe şi de la compartimentul programe guvernamentale, structuri care se desfiinţează.
Se va desfiinţa de asemenea funcţia de şef birou la Biroul buget şi cea de şef de serviciu la Serviciul financiar – contabil. Se va desfiinţa Direcţia managementului proiectelor prin reorganizarea acesteia în două structuri, respectiv Serviciul proiecte din fonduri externe şi Serviciul diasporă şi parteneriate externe.
Acelaşi proiect de hotărâre propune înfiinţarea Biroului strategie – dezvoltare judeţeană, prin reorganizarea Serviciului programe, dezvoltare durabilă şi managementul calităţii, ca urmare a reducerii atribuţiilor acestuia. Ca atare, ar urma să se desfiinţeze funcţia de şef serviciu, urmând să se înfiinţeze funcţia de şef birou, pe care va fi numită persoana ce conduce actuala structură.
Se propune de asemenea reorganizarea Direcţiei generale organizare, resurse umane şi achiziţii publice. Aici se doreşte desfiinţarea funcţiei publice de conducere de director general, propunându-se înfiinţarea funcţiei publice de conducere de director executiv, în care va fi numită titulara postului – Mihaela Elena Beldiman. Urmează o listă lungă de lucrători sau funcţionari din această zonă de atribuţii a CJ a căror soartă în sistemul pubic este la mâna consilierilor judeţeni.
Se propune de asemenea înfiinţarea Serviciului resurse umane şi relaţii cu instituţiile publice prin preluarea unor atribuţii de la fostul serviciu de resurse umane şi salarizare, care urmează să se defiinţeze, parţial a atribuţiilor biroului cu instituţiile publice şi agenţii economici  şi parţial a atribuţiilor de relaţii cu instituţiile subordonate de interes judeţean din cadrul vechiului serviciu organizare, precum şi o parte din cele aparţinând serviciului programe, dezvoltare durabilă şi managementul calităţii. Ar urma să se desfiinţeze, în aceste condiţii, funcţiile de şef serviciu resurse umane şi salarizare, sef serviciu organizare, urmând să se înfiinţeze un singur serviciu în cadrul CJ care să răspundă de toate obligaţiile de serviciu prezentate în acest paragraf. Si la acest capitol al proiectului de hotărâre de CJ s-a considerat necesar să se invoce numele unor funcţionari, pentru păstrarea în funcţie ori pentru promovarea cărora vor trebui să voteze azi aleşii judeţeni.
Se propune, de asemenea, desfiinţarea Direcţiei dezvoltare, gestionarea patrimoniului şi promovare turistică, precum şi a funcţiei publice de director executiv. Se înfiinţează pe de altă parte Serviciul de Turism.
Direcţia Tehnică ar urma să fie redimensionată în vederea întăririi capacităţii administrative, urmând să fie înfiinţat un serviciu de programe şi investiţii prin comasarea a trei structuri din vechea organigramă, redenumirea unui serviciu  – programe şi investiţii şi un serviciu tehnic.
Direcţia Arhitect şef ar urma să se redimensioneze prin includerea în cadrul acesteia a Serviciului Patrimoniu, ca structură subordonată.
Serviciul achiziţii publice şi contracte din cadrul actualei Direcţii generale organizare, resurse umane şi achiziţii publice, propusă spre desfiinţare, ar urma să constituie o entitate organizatorică distinctă, în subordinea directă a preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava.
Precizări finale în proiectul de hotărâre
Dacă  proiectul de hotărâre de Consiliu Judeţean va fi adoptat, numărul de posturi la nivelul aparatului de specialitate al CJ se va reduce cu opt funcţii contractuale, punctual, de la biroul Salvamont. Vor fi desfiinţate patru funcţii publice de director executiv şi o funcţie contractuală de conducere de director. Vor fi de asemenea desfiinţate o funcţie contractuală de director adjunct, o funcţie contractuală de conducere de şef serviciu şi o funcţie contractuală de conducere de şef birou, iar titularii posturilor vor fi numiţi conform legislaţiei în vigoare.
In expunerea de motive ce este deja pusă la dispoziţia consilierilor judeţeni, pentru şedinţa de astăzi, iniţiatorul  – preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur – a explicat că “funcţiile contractuale prevăzute în statul de funcţii nu au în fişele de post atribuţii de prerogative de putere publică. (…) Funcţionarilor publici suspendaţi ai funcţiilor reorganizate li se vor aplica prevederile art. 96 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor pu­blici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”. (Neculai ROSCA)

Vezi si

Incendiu la acoperișul unei anexe a stadionului din Siret

Sâmbătă seara, în jurul orei 20.30, un incendiu a izbucnit la acoperișul unei anexe din …

2 comments

  1. Aceasta “reorganizare ” a CJ, este o practica murdara de a ” pune ” persoane slugarnice in functii intr-o institutie care nu se ocupa de nimic doar de aranjamente pt. interese personale sau de grup …….

  2. poate face si o directie de adus lumina de la Ierusalim , ca asta adusa a expirat deja.!!!