Monday , October 3 2022

CNADNR a reziliat contractul pentru soseaua de centură a Sucevei

centura 1 - 23 iulie 2014 - 4 [800x600]

„Soseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele, pentru noiembrie 2013 şi apoi iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014. Suntem în 16 septembrie şi nu s-au ţinut de cuvânt. Am fost foarte deranjat de dezinteresul total al acestei firme faţă de un contract şi faţă de banii publici. Rar vezi aşa ceva. Ai o amărăciune când vezi cum eşti desconsiderat”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a emis luni seară ordinul de reziliere a contractului încheiat cu grupul SCT – care a preluat firma SCCF Iaşi după retragerea grupului francez Colas, SCT fiind firma care execută lucrările la ruta ocolitoare a Sucevei. Decizia a fost luată pentru întârzieri majore înregistrate la proiect şi nici măcar tronsonul de la Scheia – „Zidul Morţii” până la ieşire spre Pătrăuţi nu a putut să fie gata în acest an, deşi lucrările sunt executate în proporţie de aproape 98%.
Reamintim că lucrările de construcţie a şoselei de centură 1 a Sucevei a început în 2009, după ce licitaţia fusese câştigată de firma SCCF Grup Colas care a avut de purtat mai multe procese din cauza unor contestaţii depuse de o firmă din Ungaria. Abia spre finele lui 2008 s-a clarificat situaţia, dar era prea târziu pentru a începe atunci lucrarea. In 2009 au început lucrările şi, în ciuda multor probleme cu exproprierile şi alunecările de teren reactivate în urma inundaţiilor din 2010, în mai 2012 lucrările erau realizate în proporţie de 74%. Atunci, noul Guvern a sistat finanţarea care a fost reluată în 2013, dar destul de chinuit deoarece prin luna septembrie deja era oprită din nou lucrarea, ordinul de reluare fiind dat abia în primăvara acestui an.
In 2012, francezii de la Grup Colas s-au retras, iar firma SCCF Iaşi a fost preluată de grupul SCT Bucureşti şi tot atunci au început să apară problemele. Noul constructor nu a adus suficienţi oameni pe şantier, nereuşind să respecte graficul de lucrări şi tot mai mulţi furnizori reclamau neplata unor datorii. In prezent, şoseaua care ar trebui să scoată traficul greu din oraş este executată în proporţie de peste 80%.
„Soseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele, pentru noiembrie 2013 şi apoi iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014. Suntem în 16 septembrie şi nu s-au ţinut de cuvânt. Am fost foarte deranjat de dezinteresul total al acestei firme faţă de un contract şi faţă de banii publici. Rar vezi aşa ceva. Ai o amărăciune când vezi cum eşti desconsiderat”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor.
După rezilierea contractului, CNADNR urmează să găsească soluţia pentru finalizarea lucrărilor, cel mai probabil urmând să fie executată garanţia de bună execuţie pentru finanţarea investiţiei, ca şi în cazul DN 18 – drumul care face legătura între Bucovina şi Maramureş. Chiar şi aşa, nu se ştie precis cine va fi societatea care va continua lucrarea şi dacă CNADNR va putea face, în nume propriu, restul lucrărilor. (D.P.)

Vezi si

Ziua Holocaustului din România, marcată la Muzeul de Istorie Suceava prin expoziția foto-documentară ”NU PUTEM UITA…”

Ziua Holocaustului din România va fi marcată vineri, 7 octombrie 2022, ora 10, la Muzeul …