Wednesday , June 19 2024

A fost semnat contractul pentru drumul de mare viteză Suceava-Botoșani

Vineri, 12 aprilie 2024,  a fost semnat contractul pentru realizarea documentației tehnice în vederea construirii drumului de mare viteză Botoșani – Suceava cu reprezentanții asocierii conduse de firma Consitrans, cea care a fost declarată câștigătoare a licitației. Valoarea contractului este 14.277.760,16 lei fără TVA.

Semnarea contractului a avut loc la sediul Consiliului Județean Suceava, în prezența președintelui Gheorghe Flutur și a primarului Ion Lungu, dar și a omologilor lor din Botoșani, Doina Federovici și Cosmin Andrei. Nu au lipsit nici prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, și cu viceprimarul Lucian Harșovschi.

Contractul presupune efectuarea studiului de fezabilitate (14 luni), obținerea autorizației de construcție (3 luni), executarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție (3 luni), întocmirea documentației suport și asistența acordată pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare, precum și pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție lucrări (3 luni) și asistența tehnică în perioada execuției lucrărilor (24 de luni). Din documentația tehnică pe care o va realiza proiectantul trebuie să reiasă clar că acest sector trebuie construit la nivel de autostradă, așa cum s-a întâmplat și cu sectorul Pașcani – Suceava.

„Am făcut un acord cu Ministerul Transporturilor ca să ni se dea nouă posibilitatea să demarăm procedurile și CJ Suceava a devenit lider de proiect. Este vorba de un drum rapid care are 19,5 kilometri în această fază de lucru, o lățime de 21 de metri, cu separatoare de sens și zone de siguranță”, a spus Gheorghe Flutur.

El a arătat că valoarea investiției va fi de circa 126 de milioane de euro. Fondurile sunt asigurate din Programul de Transport 2021-2027 în proporție de 98%, iar cele patru autorități locale care s-au asociat (CJ Suceava, CJ Botoșani, Primăria Suceava și Primăria Botoșani) vor contribui, în părți egale, pentru asigurarea cofinanțării de 2%.

Implementarea acestui proiect a unit într-un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere administrațiile locale din cele două județe: consiliile județene și primăriile municipiilor reședință. Viitorul drum va scurta la 20 de kilometri distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani. De asemenea, se dorește și realizarea unei descărcări la Huțani, care să asigure conectivitatea prin Bucecea și Dorohoi cu vămile Siret, respectiv Racovăț.

„Eu zic că este o zi istorică și aș vrea să scot în evidență ceva. Acest drum înseamnă nașterea unui pol economic în nord-estul României. Când distanțele sunt mai ușor de parcurs între Suceava și Botoșani trebuie să ne gândim în primul rând la dezvoltare economică. Zona noastră are nevoie ca de aer de dezvoltare economică și eu mă bucur că am găsit înțelegere, tot respectul meu pentru modul cum am colaborat și sper ca acest drum să producă efecte pentru această parte de țară”, a declarat președintele CJ Suceava.

Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, a subliniat că acest proiect a început în anul 2016, când s-a făcut o asociere între municipiile Suceava și Botoșani. ”Am făcut documentația ca areal de dezvoltare. Suceava-Botoșani trebuia să fie prins în programul de finanțare european 2016-2020. Am fost trei asemenea arealuri: Suceava – Botoșani, Timișoara – Arad și Galați – Brăila. Din păcate, când s-a mers la  finanțare, a fost aprobat doar proiectul pentru Delta Dunării, în zona Tulcea.
Deci este un proiect care noi l-am început din anul 2016, avem aprobate studii în consiliul local, tot ce a trebuit la vremea respectivă, dar mă bucur că iată, deși mai târziu, astăzi acest lucru prinde contur. Această idee, acest pol de dezvoltare Suceava-Botoșani este păcat să nu se realizeze, având în vedere faptul că suntem la o distanță foarte mică 35-40 km, iar ca populație, merge undeva la 250.000, iar cu zonele metropolitane ale municipiului Suceava și ale municipiului Botoșani sigur urcăm undeva la 300-350.000 de oameni, un pol de dezvoltare care poate concura  cu cel de la Iași”,a  declarat primarul Ion Lungu.

La finalul întâlnirii, Gheorghe Flutur a remarcat că ”nord-estul României a intrat în aceste zile într-o zodie bună a investițiilor. Săptămâna trecută, în Guvern s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru parte din Autostrada Nordului, și mă refer la tronsonul în regim de autostradă, varianta ocolitoare a orașului Gura Humorului. Consiliul Județean Suceava a intrat partener pentru a continua proiectul Suceava-Gura Humorului-Frasin pe zona de munte. Deci, noi așteptăm și Autostrada Nordului care să ne lege de Ardeal prin Vatra Dornei – Bistrița-Năsăud.  Ieri, Guvernul României a aprobat indicatorii pentru A7 Pașcani-Suceava. Faptul că vine spre noi autostrada și ne leagă de capitala României este  un semn foarte bun. Astăzi, la o zi distanță de A7, continuăm spre Botoșani. Lucrurile încep să se lege, să se vadă luminița de la capătul tunelului. Aveam nevoie ca de aer de această rețea de autostrăzi, pentru că altfel te gândești la dezvoltare economică, altfel chemăm diaspora înapoi acasă, pentru că în felul ăsta avem o perspectivă la locuri de muncă mai bine plătite. Și colegul meu, primarul Ion Lungu, a spus o realitate aici. Suntem apropiați, nu numai geografic, și noi trebuie să ne gândim cum ne judecă mediul de afaceri pe noi. Pe logica asta venim cu un drum rapid între Suceava și Botoșani, o aglomerare de peste 300.000 de locuitori devine tentantă pentru un investitor, așa cum tentant este Iașul, cum tentant este Bacăul. Dar nord-estul României, cu un PIB mult sub media din țara noastră, cred că primește astăzi un balon de oxigen prin aceste investiții”, a încheiat Gheorghe Flutur. (D.P.)

Vezi si

Lucrările de asfaltare pe străzile Tipografiei și Leca Morariu vor fi finalizate până pe 15 iulie

Asfaltarea continuă pe mai multe străzi din municipiul Suceava, mai ales că odată cu finalizarea …