Friday , April 26 2024

Înaintea zborului, pasagerii vor indica o persoană de contact în cazul unui accident aviatic

Parlamentul European (PE) a adoptat o rezoluţie ce asigură independenţa anchetelor privind accidentele aviatice, pasagerii , înaintea zborului, urmând a indica o persoană de contact în cazul unei catastrofe, iar companiile trebuie să dea lista călătorilor în termen de două ore de la eveniment.
Noua legislaţie PE oferă asigurări că anchetele privind siguranţa în cazul accidentelor aviatice sunt realizate fără presiuni din partea autorităţilor de reglementare, de certificare, a operatorilor de zbor sau a altor autorităţi care pot avea conflicte de interese, informează, marţi, Biroul de presă al Parlamentului European.
Toate declaraţiile obţinute de autoritatea de investigaţii, ca şi înregistrările de voci sau imagini efectuate în interiorul cabinei de pilotaj sau al unităţilor de control al traficului aerian vor fi utilizate în exclusivitate pentru anchete, cu excepţia cazurilor în care există un interes major în a fi dezvăluite autorităţii judiciare. Acest lucru va da asigurări că persoanele implicate nu se vor teme să vorbească cu anchetatorii, al căror scop nu este să stabilească vinovaţii, ci să stabilească faptele.
Ca şi până acum, autoritatea pentru anchetele privind siguranţa va fi obligată să facă public raportul final privind accidentele “în cel mai scurt timp şi, dacă este posibil, în termen de 12 luni de la data accidentului sau a incidentului grav”, arată Biroul de presă al PE.
Fiecare stat membru trebuie să întocmească un plan de urgenţă în caz de accident survenit în aviaţia civilă la nivel naţional şi se asigură că toate companiile aeriene înregistrate pe teritoriul său dispun de un plan de asistenţă pentru victimele accidentelor survenite în aviaţia civilă şi rudele acestora.
Liniile aeriene europene, ca şi cele non-UE, care operează decolări de pe un aeroport UE, vor fi obligate să prezinte lista persoanelor care se aflau la bord “cât mai curând posibil şi cel târziu în termen de două ore de la notificarea producerii unui accident”.
Numele acestora pot fi făcute publice numai după ce familiile pasagerilor au fost informate de către autorităţi şi numai dacă nu se opun acestui lucru. În plus, lista cu produse periculoase care se aflau la bordul aeronavei trebuie prezentată de liniile aeriene imediat după accident.
Companiilor aeriene li se cere de asemenea să ofere pasagerilor posibilitatea de a indica o persoană de contact în caz de accident. “Această informaţie va putea fi folosită numai în caz de accident” şi “nu poate fi comunicată unor terţi sau utilizată în scopuri comerciale”, spune sursa citată.
“Va fi creată o reţea europeană a autorităţilor responsabile de investigaţiile privind siguranţa aviaţiei civile, cu scopul de a pregăti recomandări şi a acorda consultanţă instituţiilor Uniunii în legătură cu toate aspectele legate de politicile şi normele Uniunii, pentru promovarea celor mai bune practici în ceea ce priveşte investigarea privind siguranţa în vederea elaborării unei metodologii comune la nivelul Uniunii şi pentru consolidarea capacităţilor de investigaţie ale autorităţilor naţionale responsabile pentru investigaţiile privind siguranţa”, a mai spus PE.
Comisia trebuie să prezinte, înainte de 2011, o propunere de revizuire a directivei privind raportarea evenimentelor în aviaţia civilă. Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei, cu sediul la Köln, va avea acces la rapoartele privind siguranţa elaborate de statele membre. AESA poate de asemenea să fie invitată să participe în calitate de consilier la investigaţiile privind producerea unor accidente.
Acest text face obiectul unui acord între statele membre în cadrul Consiliului şi va intra deci în vigoare la 20 de zile de la publicarea sa. Rezoluţia PE a fost adoptată cu 604 de voturi “pentru”, 11 “împotrivă” şi 26 de abţineri.

Vezi si

Varșovia ar putea ajuta Ucraina să repatrieze bărbații de vârsta mobilizării

Ministrul apărării polonez Wladyslaw Kosiniak-Kamysz a anunțat că țara sa este pregătită să ajute Ucraina …