Wednesday , May 1 2024

Uber și Bolt spun că vor fi în pragul închiderii din cauza proiectului privind transportul alternativ. Peste 50.000 de șoferi pot rămâne fără venituri

Adoptarea propunerilor din actul normativ pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va închide transportul alternativ în Romania, lăsând fără venituri peste 50.000 de șoferi și obligând cei peste 3 milioane de români care folosesc serviciul să meargă doar cu taxiurile, consideră Coaliția pentru Economia Digitală.


Potrivit unui comunicat al organizației, transmis Agerpres documentul care modifică OUG 49/2019 ignoră avantajele tehnologice, transparența și mediul concurențial adus de transportul alternativ și propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi.
Prin prevederile propuse, șoferii care fac transport alternativ trebuie să se constituie în operatori de transport, iar contractele de comodat și închiriere folosite de peste 90% din șoferii de transport alternativ sunt eliminate, ceea ce ar contrazice însuși modelul de economie colaborativă pe baza căruia funcționează transportul alternativ.
“Nu este nicio îndoială că adoptarea acestor prevederi ar duce la dispariția platformelor de transport alternativ din România. Ne este greu să credem că Guvernul ar putea să accepte aceste solicitări, care nu se referă la crearea unui mediu concurențial, ci la închiderea unui întreg sector în beneficiul altuia”, a declarat Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală, citat în comunicat.
Coaliția pentru Economia Digitală, care reprezintă principalii operatori de transport alternativ din România, UBER și Bolt, arată că, deși sunt reglementate diferit, atât transportul alternativ cât și serviciile de taximetrie sunt la fel de strict controlate. Potrivit organizației, atât industria de transport alternativ, cât și industria de taxi au reglementări în oglindă în ceea ce privește pregătirea și calificarea șoferilor, la fel și exigențele cu privire la operatorii de transport. Este necesar ca cele două servicii să concureze liber pe piață, acest lucru însemnând liberalizarea serviciilor de taximetrie, iar o eventuală gestionare a numărului de licențe de taxi să poate fi făcută de autoritatea locală în situații particulare, menționează reprezentanții companiilor de transport alternativ.
“Am susținut întotdeauna liberalizarea serviciilor de taximetrie pentru a crea un mediu concurențial cât mai corect, dar aceste idei au fost mereu respinse de grupurile de interese care controlează industria de taxi”, a adăugat Codreanu.
În aceste condiții, Coaliția subliniază că serviciile de transport alternativ sunt singurele care oferă transparență totală având în vedere că pasagerul cunoaște ruta de la bun început, știe cu ce șofer merge, cu ce mașină și numărul de înmatriculare al acesteia și știe prețul. Este singurul tip de transport în care autoritățile, inclusiv Poliția, au acces total la cursele efectuate, detaliile acestora și tranzacțiile financiare. Transportul alternativ este singurul transport urban în care nu poți să călătorești fără a folosi aplicația și nici să te înțelegi cu șoferul la preț, se mai precizează în comunicat.
“Avem de ales între modernitate și transparență și întoarcerea la sisteme monopoliste care nu sunt construite în interesul consumatorului, ci al intereselor de grup. Credem că în primul rând alegerea trebuie să fie a românilor, iar cei peste 3 milioane de români care au ales transportul alternativ sunt o dovadă a viabilității acestui sistem”, a concluzionat Codreanu.
Coaliția pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt și Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime.
Taximetriștii membri ai Asociației Naționale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) au protestat în ultima perioadă în Piața Constituției, solicitând autorităților modificarea OUG/49 din 2019, transformată în Legea 204, motivând că actul normativ discreditează taximetria și îi avantajează pe cei de la ride-sharing. (Agerpres)

Vezi si

Românii comandă de şapte ori mai mulţi mici de 1 Mai faţă de o zi obişnuită

Ziua Internaţională a Muncii deţine recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an, …