Friday , April 26 2024

Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă se va relua dacă nu se respectă graficul

Ramona-manescu

Procedura de privatizare a CFR Marfă este “în termen”, dar va fi reluată dacă nu se finalizează în graficul stabilit, respectiv până la jumătatea lunii octombrie, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, conform realitatea.net.

“CFR Marfă este într-o procedură de privatizare. (…) Cel care cumpără este încă în termen pentru a depune garanţia şi pentru a face toate diligenţele necesare. Atât timp cât este în termen şi nu avem motive să ne îndoim de buna credinţă, suntem în regulă cu procedura de privatizare şi sigur că noi ne dorim ca privatizarea aceasta finalizeze cu succes”, a afirmat ministrul.

Ea a adăugat că nu doreşte să comenteze speculaţiile care se fac pe marginea acestui subiect.

“Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare. Este foarte simplu. Acesta este singurul plan B care este la dispoziţia noastră din punct de vedere legal”, a spus ea, întrebată dacă se lucrează la un alt plan în cazul în care procedura eşuează la mijlocul lunii octombrie.

Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, declarase cu puţin timp în urmă că CFR Marfă a trecut din luna iulie pe profit şi că este posibil să nu se mai reia procesul de privatizare, în cazul în care Gruia Stoica nu vine cu banii.

“Dacă banii pentru CFR Marfă nu vor veni, se va lua o decizie politică, dacă va rămâne în ograda statului sau va fi privatizat. Eu cred că o privatizare minoritară este binevenită, important este ca societatea să rămână profitabilă. Să nu uităm că de la CFR Marfă s-au tăiat datorii de aproape 2 mld. lei, bani care ar fi putut să ajungă la buget”, a precizat Fenechiu pentru Realitatea TV.

Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.

Actul normativ stabileşte că finalizarea tranzacţiei, constând în transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni, va fi realizată sub condiţia încheierii unui contract de escrow în termnen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare de acţiuni.

Contractul de escrow va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni şi va avea ca obiect, în principal, plata de către cumpărător a 10% din preţul de cumpărare (90,49 milioane lei) în termen de două zile de la data contractului de escrow.

Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de “emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii” în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei “şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente”.

Vezi si

Costurile cu mâna de lucru în UE au crescut cu 5,3% în 2023. În România au urcat cu 16,1%

Costurile cu mâna de lucru în Uniunea Europeană au urcat anul trecut cu 5,3%, însă …