Friday , April 26 2024

Circa 32% dintre angajați nu sunt mulțumiți de salariul pe care îl primesc

Circa 32% dintre angajații din România nu sunt mulțumiți de salariul actual, conform unui studiu realizat de agenția de recrutare Hays România. Mai mult, jumătate dintre angajații români încă nu au curajul să ceară măriri salariale (49%). Cu toate acestea, studiul Hays România arată că rata de succes a solicitării unei măriri salariale este de 25%, ceea ce înseamnă că angajatorii conștientizează importanța retenției angajaților și impactul pe care îl poate avea asupra continuității afacerii.

În ceea ce privește viitorul, studiul citat arată o discrepanță între așteptările angajaților și planurile angajatorilor. Deși ambele categorii se așteaptă la aproximativ același procent de creștere a salariilor la următoarea revizuire (3% – 6%), valoarea măririlor este sub nivelul așteptărilor angajaților. Angajații consideră că performanța lor individuală nu este apreciată și ar trebui să fie plătiți mai mult pentru eforturile lor – 43% dintre angajați consideră că creșterea lor ar trebui să fie de aproximativ 11% – 20%.

În acest an au avut loc schimbări majore pe piața muncii. Dacă la începutul anului scepticismul domina în cazul investitorilor, multe procese de angajare erau suspendate, iar angajații erau reticienți cu privire la schimbarea locului de muncă, lucrurile s-au schimbat radical în a doua jumătate a anului, cred reprezentanții Hays România.

”În România, ca în multe alte locații din întreaga lume, angajatorii și angajații compensează acum timpul petrecut în așteptare, timp care a fost marcat de reticență în angajări masive în cazul companiilor și reticiență în schimbarea locului de muncă, în cazul angajaților. Marea majoritate a profesioniștilor chestionați (88%) se declară acum deschiși să ia în considerare noi oportunități de angajare (procentajul incluzând atât candidații activi, cât și pasivi), alimentat de un apetit neîmplinit pentru majorări salariale. Mai mult, nouă din zece angajatori chestionați au declarat că angajează în acest moment, iar mai mult de jumătate dintre aceștia se așteaptă ca volumul de angajări să crească în anul următor”, afirmă Timur Makhmutov, director general al Hays România.

În 2021, abilitățile tehnice, operaționale și manageriale sunt cele mai căutate, dar sunt și cele mai dificil de găsit pe piață, alături de competențele IT. Comparativ cu anul precedent, există modificări majore: abilitățile operaționale sunt mai căutate acum, iar abilitățile de vânzare sunt critice în anumite domenii. Dacă anul trecut găsirea persoanelor cu o atitudine corectă și abilități manageriale avansate a fost o provocare pentru angajatori, abilitățile operaționale și de vânzări sunt mult mai dificil de găsit pe o piață în care procesele de automatizare și comerțul electronic sunt în plină expansiune.

Competențele cele mai dorite de angajatori sunt: munca în echipă, adaptabilitatea, rezolvarea problemelor, comunicarea și o mentalitate orientată spre creștere și dezvoltare.

În ceea ce privește modul de lucru, angajatorii și angajații sunt de acord: ambii preferă un model de lucru hibrid de acum înainte. Angajații au declarat că munca de acasă a condus la o productivitate mai mare (53%) sau nu a afectat nivelul acesteia (32%). Pentru ei, divizarea optimă între munca de acasă și cea de la birou este de două zile la birou și trei zile de acasă. În ceea ce privește cea mai bună structură de lucru hibridă, angajatorii favorizează săptămâna de lucru „3-2-2” – trei zile de la birou, două zile de la distanță și două zile libere.

Studiul Hays România are la bază un eșantion de 350 de angajați și angajatori, iar datele au fost obținute ca urmare a proceselor de recrutare desfășurate de Hays România în 2021 și opiniile experților din industrie. (Mediafax)

 

Vezi si

Grindeanu: Tarom trebuie să intre în reorganizare economică

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, că TAROM va primi până la finele lunii …