Friday , April 26 2024

Black Friday 2022 a adus creșteri temperate față de anul trecut, publicul adoptă un comportament de consum prudent și renunță tot mai mult la achizițiile impulsive

Comerțul electronic intră în era prudenței cu creșteri sub 10% de Black Friday, ediția din acest an înregistrând creșteri temperate față de anul trecut, publicul adoptă un comportament de consum prudent și renunță tot mai mult la achizițiile impulsive, arată o analiză realizată de MerchantPro – platformă de soluții Saas pentru e-Commerce.

”Black Friday 2022 a adus creșteri temperate față de anul trecut, semn că publicul adoptă un comportament de consum prudent și renunță tot mai mult la achizițiile impulsive. Astfel, datele înregistrate de peste 1.500 de magazine online locale arată o creștere de 8,5% în numărul de comenzi și de 12,5% ca valoare a acestora, în intervalul 11-14 noiembrie, față de perioada echivalentă a anului precedent (12-15 noiembrie)”, arată analiza realizată de MerchantPro – platformă de soluții Saas pentru e-Commerce. Mai puțin de 20% dintre magazinele online au preferat să limiteze perioada de promoții la o singură zi, însă cele mai multe au extins intervalul de campanie la întregul weekend și ziua de luni. La nivel de zi, cele mai mari creșteri ca număr de comenzi față de anul trecut s-au înregistrat vineri, chiar de Black Friday, cu plus 10%. Din perspectivă valorică, creșterea în ziua de vineri a fost de doar 7,3% față de anul trecut.

Creșteri mai spectaculoase în valoarea comenzilor s-au înregistrat de Cyber Monday, de plus  23%, în condițiile unui număr de comenzi cu doar 8% mai mare față de 2021.

“La nivel de piață s-au înregistrat creșteri moderate, ce semnalează adopția un comportament de consum mai matur, mai echilibrat și mult mai puțin impulsiv. Din nou Cyber Monday vine cu surprize plăcute, fiind ziua care influențează semnificativ cifrele perioadei și care este dedicată în general achizițiilor de valoare mai mare, în spacial pe zona de IT, home & deco, electrocasnice și servicii”, spune Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

La nivelul perioadei, valoarea medie a comenzii a crescut timid față de nivelul anului trecut, la 56 de euro per tranzacție, față de 53 în 2021. Cea mai mare medie per tranzacție s-a înregistrat luni – 60 de euro.

“Black Friday rămâne cel mai important eveniment pentru întreaga industrie de e-Commerce, de la magazine online, la consumatori și furnizori de soluții. După doi ani de creșteri spectaculoase și într-un nou context socio-economic, după ediția din acest an se desprind două direcții importante: extinderea perioadei de desfășurare din dorința de a capta cât mai mult din puterea de cumpărare și consolidarea pieței, dacă ne raportăm la performanțe și la comportamentul de consum”, adaugă Arthur Rădulescu.

Segmentele de produse aflate în topul consumatorilor din România rămân cele din fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte), home & deco, beauty, articole sportive și articole pentru copii. Majoritatea categoriilor au înregistrat creșteri în valoare după ziua propriu-zisă de Black Friday – în a doua zi de weekend (13 noiembrie) și luni, de Cyber Monday, semn că mulți consumatori au analizat și comparat ofertele disponibile înainte de a lua decizia de achiziție.

Un segment cu tradiție, articolele de fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii) au înregistrat creșteri de peste 15% în valoare și 10% în volum, față de ediția precedentă. Cea mai mare evoluție a fost înregistrată duminică (13 noiembrie), când valoric creșterea a atins 20%.

”Segmentul Home &Deco a fost o vedetă a pandemiei, când s-au făcut investiții în mobilier și decorațiuni pentru acasă. Anul acesta romanii sunt în continuare dornici să investească în confortul personal, dar la un nivel mai temperat. Astfel, segmentul de produse home & deco a înregistrat o creștere spectaculoasă de Cyber Monday, cu un plus de 75% în număr de comenzi și 54% ca valoare. La nivelul perioadei analizate, segmentul a înregistrat o creștere valorică de 9%, după ce în ziua propriu zisă de Black Friday a avut o scădere de 10%. Valoarea medie per tranzacție a fost de 130 euro, mai mică cu 20% față de anul precedent”, relevă analiza.

Analiza MerchantPro are în vedere datele consolidate de la peste 1.500 de magazine locale care utizează platforma de eCommerce MerchantPro, pentru perioada 11-14 noiembrie 2022, acoperind Black Friday, zilele de weekend și Cyber Monday, în comparație cu perioada similară (12-15 noiembrie) din 2021.

Vezi si

Costurile cu mâna de lucru în UE au crescut cu 5,3% în 2023. În România au urcat cu 16,1%

Costurile cu mâna de lucru în Uniunea Europeană au urcat anul trecut cu 5,3%, însă …