Thursday , February 9 2023

19% dintre angajații companiilor din România lucrează doar de acasă și 29% doar la sediu

Aproximativ doi din zece angajați din România (19%) lucrează în prezent exclusiv la distanță, în timp ce 29% lucrează doar la sediul angajatorului, restul beneficiind de varianta hybrid, arată un raport PwC. La nivel global, procentele sunt diferite, 31% lucrând exclusiv la distanță, iar 13% la sediu.

Modul de lucru are un impact puternic asupra gradului de mulțumire al angajatului, cei care lucrează exclusiv la distanță fiind mai îngrijorați decât cei care lucrează hibrid sau fizic de lipsa oportunităților de avansare în carieră. În același timp, cei care nu pot lucra la distanță, în principal pentru că munca lor poate fi făcută doar la sediul fizic, au un grad de satisfacție mai scăzut față de locul lor de muncă

Astfel, 21% atât dintre angajații din România, cât și dintre respondenții la nivel global sunt extrem și foarte îngrijorați de lipsa oportunităților de avansare în carieră. Acest grup de respondenți lucrează, în marea lor majoritate, exclusiv la distanță. În același timp, o parte semnificativă a forței de muncă la nivel mondial nu poate lucra la distanță. Acest grup de 45% dintre respondenții sondajului arată, însă, mai puțină satisfacție față locul lor de muncă decât cei care lucrează în medii hibride (dintre care 50% sunt mulțumiți) sau de lucru complet la distanță (63%).

”Pentru liderii din companii, unele dintre rezultatele sondajului nostru reprezintă un semnal de alarmă. Angajații care au competențe specializate sau mai greu de găsit sunt gata să testeze piața și să își caute un alt loc de muncă sau plănuiesc să ceară o promovare sau o mărire de salariu în anul următor. Reținerea acestor angajați va necesita mai mult decât remunerarea financiară mai mare pentru că împlinirea prin munca realizată și oportunitatea de a se simți ei înșiși la locul de muncă contează aproape la fel de mult ca salariul. Așadar, aceștia sunt angajații care au o forță de negociere mai puternică. Pe de cealaltă parte, se află angajații care nu pot lucra la distanță și care se simt mai puțin împliniți prin munca lor, cred că echipei nu îi pasă de bunăstarea lor și că nu pot fi creativi în munca lor. Ambele categorii sunt critice pentru angajatori și trebuie să găsească soluții să le răspundă nevoilor, abordând factorii care determină retenția, în condițiile în care toți se confruntă cu fenomenul marea demisie”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

Vezi si

Ce joburi au căutat românii la început de an

Românii au căutat, la început de an, pozițiile de șofer, inginer și asistent medical. A …