Alte stiri
”Argumentele tăcute” ale Învierii lui Hristos – Pastorala ÎPS Părinte Calinic la Praznicul Învierii Domnului – 2024
acum 6 hours
Singurul ofertant participant în procedura de atribuire va încheia un contract cu doar 950 de lei mai puțin decât a fost scoasă la licitație estimarea studiilor de fezabilitate pentru şase gări ale regionalei Iaşi a CFR din care cinci sunt pe raza județului nostru. Documentația va trebui să stea la baza proiectului tehnic şi a lucrărilor de modernizare, cu finanțare europeană, pentru perioada 2021 – 2027
CFR SA a început atribuirea licitațiilor din proiectul de modernizare a 47 de stații de cale ferată din România. În cadrul Regionalei Iaşi sunt incluse 6 stații de cale ferată: Suceava Nord – Ițcani, Paşcani, Vatra Dornei-Băi, Vereşti, Dolhasca şi Gura Humorului – oraş la valoarea finală de 2.471.000 lei față de 2.471.950 lei cât era estimată. Compania Baicons Impex (cu subcontractanți declarați societățile VIO-TOP şi LGB TRANSARK) va realiza studiul de fezabilitate pentru modernizarea gărilor vizate în termen de maxim 16 luni de la semnarea contractului şi include perioada de prestare a serviciilor de 12 luni şi perioada de 4 luni estimată a fi necesară activităților de verificare şi aprobare a documentelor / livrabilelor de către entitatea contractantă, inclusiv emiterea Certificatului de Finalizare a obligațiilor prevăzute în contract.
Deliberarea cu privire la oferta câştigătoare a avut loc pe data de 13 septembrie, dar deşi oferta celor de la Baicons a fost singura depusă, abia la trei săptămâni de la deliberare a avut loc atribuirea contractului, respectiv pe data de 2 octombrie, însă postarea pe SEAP a fost în data de 3 octombrie.
Licitația a fost una deschisă iar potrivit datelor din anunțul de participare criteriul de atribuire a fost „cel mai bun raport calitate – preț” componenta financiară fiind 40%. Se vor întocmi studiile de fezabilitate separat pentru fiecare stație CFR în parte. Studiile vor conține, dar nu se vor limita la: întocmirea Planului de amplasament şi a coridorului de expropiere (dacă este cazul); transferarea dreptului de proprietate a imobilelor supuse exproprierii în numele Statului Român, dacă va fi cazul; evaluarea impactului asupra mediului, finalizat cu obținerea Acordul de Mediu, în conformitate cu legislația europeană şi românească în vigoare dacă este cazul; elaborarea expertizelor pentru toate structurile existente care urmează să fie modernizate/reabilitate; elaborarea auditului energetic pentru toate clădirile de călători aferente stațiilor de cale ferată; elaborarea studiilor de teren complete (studiu topografic, studiu geotehnic, studiu hidrologic etc.); întocmirea Analizei Cost Beneficiu, a Analizei de senzitivitate şi a Analizei de risc finală; întocmirea documentației necesare şi obținerea în numele entității contractante a certificatelor de urbanism şi a avizelor solicitate prin certificatele de urbanism, cât şi a altor avize, acorduri, autorizații necesare în această fază de proiectare (Studii de Fezabilitate); elaborarea documentației necesare obținerii avizului ISU şi a scenariilor la incendiu; elaborare documentație pentru asigurarea tuturor utilităților necesare şi a sporurilor de putere şi obținerea în numele CNCF CFR-SA – SRCF Iaşi, a tuturor acordurilor, avizelor de amplasament şi a avizelor tehnice de racordare necesare la această fază de proiectare (branşamente/ posturi de transformare/ rețele de alimentare apă, canal, energie electrică, gaze etc.); întocmirea Devizului General pentru întreg obiectivul – cele 6 stații CF de pe raza SRCF Iaşi şi pentru fiecare stație cale ferată; întocmirea graficelor de derulare a serviciilor.
Sursa de finanțare va fi asigurată din cadrul Titlului de Cheltuială 58 Proiecte cu Finanțare din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014-2020 – 58.03 Programe din Fondul de Coeziune (FC).
Reamintim faptul că, proiectul „Modernizarea a 47 de stații de cale ferată” este parte integrantă a Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020 şi a fost inclus în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile. De asemenea, proiectul a fost lansat începând cu luna mai, de cele 8 sucursale regionale de cale ferată – Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov, Galați şi Constanța – care au organizat fiecare în parte proceduri de achiziție pentru studiile de fezabilitate. În cele mai multe cazuri, inclusiv şi la regionala Iaşi, au fost depuse câte o singură ofertă pentru realizarea documentațiilor. Program de modernizare a stațiilor de cale ferată are ca obiectiv prioritar asigurarea unor servicii de calitate într-un spațiu modern, adaptat cerințelor pieței şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe: modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălțarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din stații, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilație şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicații şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj; asigurarea elementelor de siguranță în stații, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilități, balustrare, garduri de siguranță între liniile din stații etc. (Dan PRICOPE)
Într-un scurt mesaj video, primarul Ion Lungu le transmite sucevenilor, cu ocazia Învierii Domnului, cele …