Tuesday , April 30 2024

Soseaua de centură a Sucevei și alte drumuri importante din județ, uitate patru ani, pe primul loc în agenda lui Flutur

Ieri, președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a făcut o trecere în revistă a investițiilor ce trebuie finalizate în infrastructura rutieră a județului. El și-a eprimat nedumerirea privind faptul că, patru ani la rând, aceste investiții extrem de importante au fost neglijate

 Gheroghe flutur 2 - 23 iunie 2016


Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a abordat, ieri, într-o întâlnire pe care a avut-o cu jurnaliștii suceveni una dintre problemele cele mai dramatice pentru județul nostru – starea drumurilor. Rutele ocolitoare începute și nefinalizate, drumuri naționale aflate într-o stare gravă de deteriorare, proiecte rămase doar pe hârtie timp de patru ani, au fost subiectele abordate de Gheorghe Flutur, reinvestit, după o pauză de patru ani, în fruntea Consiliului Județean Suceava.
“In două -trei luni, o societate bine organizată poate să rezolve problema investiției pentru ruta ocolitoare a Sucevei. Sunt niște litigii cu o firmă din București care a lucrat pentru stabilizarea terasamentelor. Acestea sunt probleme în curs de rezolvare între CNADR și constructor. La acest moment depinde de cât de repede putem să reluăm procedura de licitație pentru ca firma care va câștiga să se apuce de treabă. Voi spune mai multe după ce voi purta o discuție cu reprezentanții Ministerului Transporturilor. Soseaua de centură este și rămâne a Sucevei. Unii au spus și vor spune în continuare că un președinte de consiliu județean nu are treabă cu drumurile naționale ori cu șoselele de centură, dar, văzând traficul supraaglomerat din municipiul Suceava, traficul dinspre Ucraina prin Siret, din ce în ce mai aglomerat, suntem cu toții interesați să grăbim finalizarea acestei șosele de centură la care patru ani nu s-a făcut nimic”, a declarat Gheorghe Flutur.
In ceea ce privește alunecările de teren invocate pentru necontinuarea investiției, președintele CJ Suceava a arătat că în 2010, după inundațiile de atunci, au fost făcute lucrări de consolidare, acum existând, cum au explicat specialiștii, doar o problemă la un stâlp de înaltă tensiune, zona trebuind să fie consolidată pentru că este în pericol stâlpul și patul drumului, în acea zonă. “Atât mi-au spus legat de alunecările de teren, nimic altceva”, a arătat Gheorghe Flutur. Ar mai fi și o soluție tehnică nouă pentru consolidarea terasamentelor, dezvoltată în cadrul CNADR, în zona Ardealului. “Sper să deblocăm cât mai repede achiziția publică. Eu sunt nemulțumit și îngrijorat pentru cât de mult au trenat aceste proceduri. Au trecut patru ani și nu s-a întâmplat nimic. Pentru lucrările noi nici măcar nu s-a dat drumul la achiziția propriu-zisă, nu că ar fi fost vorba de contestații, care și acestea pot prelungi începerea unor investiții. A început șoseaua de centură a Bacăului, s-a terminat de mult cea de la Iași, iar Suceava a fost dată uitării nepermis de mult timp”, a completat Flutur.
Soseaua de centură a Rădăuțiului, pentru care s-a organizat licitație acum patru ani, există doar pe hârtie
La Rădăuți, cea de-a doua șosea de centură a fost licitată în anul 2011 și adjudecată, a explicat în continuare Gheorghe Flutur. Calculele trebuie reactualizate pentru că din 2012 nu s-a mai făcut nimic. “Trebuie probabil discutat cu constructorul și respectate procedurile. Bani în cont sunt și acesta trebuie să se apuce de treabă pentru că traficul greu – camioanele cu lemn și piatră care distrug clădirile orașului – trebuie să aibă o rută ocolitoare. Această investiție are și ea o valoare de 25 de milioane de euro. Au început discuțiile la București pe această temă, interesul este să se intre cât mai repede în execuție. Acolo câștigătorul este deja desemnat, iar lucrările puteau începe încă din 2012. A apărut o lege nouă, în care se prevede ca lucrările adjudecate mai vechi de trei ani să fie reactualizate, astfel încât unele proceduri ar putea să trebuiască să fie scoase din nou la licitație”, a concluzionat Gheorghe Flutur.
Alte drumuri importante uitate vreme de patru ani din motive necunoscute
El a mai arătat că pe DN 18, drumul de la Iacobeni prin Pasul Prislop, care face legătura cu Maramureșul, sunt două tronsoane însumând 39 de kilometri pentru reabilitarea cărora sunt necesari 25 de milioane de euro. “Lucrările erau începute în 2012, când nu am mai fost ales președinte al Consiliului Județean Suceava. Lucrările s-au oprit, nu știu care sunt motivele…  Sperăm ca în două-trei săptămâni să dăm drumul la execuția lucrărilor, având o promisiune în acest sens chiar de astăzi (ieri, n.r.) de la Compania de Drumuri Naționale”,  a mai spus președintele CJ, adăugând că o prioritate de grad zero este și drumul spre Putna, unde cei de la CNADR au promis că vor realiza în perioada imediat următoare o porțiune de 10-11 kilometri de covor asfaltic în zonele cele mai afectate.
Drumul de pe Valea Bistriței, de la Vatra Dornei spre Poiana Teiului, pe o lungime de 16 kilometri urmează de asemenea să fie reabilitat. La fel și drumul de la Palma, care leagă Moldovița de Sucevița spre Rădăuți, se află în planul de reabilitare al CNADR. “Intenția lor este să îl reabiliteze în regie proprie, având un reciclator modern pentru a face aceste reparații majore, pentru că drumul arată foarte rău tot din cauza traficului greu. Va trebui să luăm în perioada următoare legătura cu ARR, care deține cântarele pentru drumuri, pentru a vedea care sunt influențele”, a mai spus Gheorghe Flutur. El și-a mai exprimat nemulțumirea și pentru faptul că nu s-a făcut nimic pe E85 – DN2, de la Stibina la Siret, în cadrul proiectului de lărgire a acestei șosele. “Va trebui să reluăm pentru anii următori demersurile pentru ca E85, de la Roman la Siret, să fie cu adevărat european”, a mai transmis președintele Consiliului Județean Suceava. (Neculai ROSCA)

Vezi si

Recomandări ale pompierilor suceveni pentru petrecerea în siguranță a minivacanței de 1 Mai și Paști

 În perioada premergătoare și pe timpul minivacanței de 1 Mai și a sărbătorilor prilejuite de …

2 comments

  1. dati-va demisia

    La Suceava s-a statuat o corupţie masivă şi endemică de care profită elitele conducătoare si asta s-a accentuat cu venirea lui Nichifor si acolitii lui.

  2. soseaua de centura trebuia sa fie finalizata in mandatul sau trecut, dar au fost prea mari interese pe/cu terenurile care urmau sa fie strabatute de centura. oare cine a inghitit miliarde???
    DN de pe valea Bistritei era praf si in urma cu 6-7 ani, pe vremea cui, oare?
    aaa, si marea viitoare realizare cu care se lauda in mandatul trecut: modernizarea drumului care leaga judetele Suceava si Neamt, de la Malini la Borca (drumul lui Nechifor Lipan) – unde este? nici macar pe harta…