Sunday , May 5 2024

Seful CNADNR: Lucrările la Centura Sucevei reîncep în martie-aprilie și vor fi gata în noiembrie 2017

Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), a mai anunțat că lucrările la centura Sucevei vor fi executate prin DRDP Iași și că dincolo de lucrările propriu-zise, CNADNR va lansa licitații pentru materialele și utilajele necesare, dar și pentru eventuale lucrări de remediere, acolo unde expertiza tehnică a constatat probleme la lucrările deja efectuate. Lucrările la Centură au început în 2008, fiind finalizate în proporție de 85%, dar în exploatare fiind dată doar o porțiune, între DN 2 (Pătrăuți) și DN 17 (Scheia)

 nechifor centura 18 mai 2016 - 2

Finalizarea variantei ocolitoare a Sucevei va fi realizată în regie proprie de către CNADNR, începând cu martie – aprilie 2017, urmând a fi terminate până în noiembrie 2017, după cum a declarat ieri directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), Cătălin Homor, aflat în visită pe șantierul autostrăzii Sibiu – Orăștie.

Referitor la situația șoselei ocolitoare a Sucevei, Cătălin Homor a explicat că, cel mai probabil, lucrările vor fi efectuate în regie proprie de CNADNR, prin  Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași: “Strategia mea pe termen scurt legat de regia proprie este ca fiecare DRDP să lucreze la un proiect în regie proprie. Pentru DRDP Iași am identificat varianta ocolitoare de la  Suceava. Stim cu toții că este un proiect sistat și blocat de foarte mult timp și este realizat deja în proporție de 85%. Nu mai vrem să facem experimente și în regie proprie îl putem finaliza. Termenul nostru pe care ni-l angajăm este noiembrie 2017”, a declarat directorul CNADNR.

In cursul acestei săptămâni, într-o declaratie acordata HotNews,  Homor a mai declarat că, la centura Sucevei, dincolo de lucrările propriu-zise, CNADNR va lansa licitații pentru materialele și utilajele necesare, dar și pentru eventuale lucrări de remediere acolo unde expertiza ethnică a constatat probleme la lucrările deja efectuate: “Utilajele vor intra începând cu sezonul 2017, depinde de cum ne permite vremea. Vom scoate la licitație materialele și o parte din utilaje. Avem timp până la început de 2017, martie este termenul limită. Avem timp suficient să facem aceste contractări”, a mai spus șeful de la drumuri. Potrivit acestuia, Compania ar putea ajunge, totuși, să contracteze unele lucrări cu caracter deosebit, consolidări de teren, acolo unde au fost raportate probleme. “Sunt mici alunecări, dar trebuie să contractăm lucrări prin cineva specializat. Poate în urma proiectului vor rezulta niște soluții simple de drenuri pe care știm să le facem și noi. Avem o expertiză care ridică niște alarme, niște semne pe care noi să ne concentrăm. Deja am semnat contractul pentru revizuirea proiectului tehnic în concordanță cu soluțiile din expertiză. Proiectantul are trei luni la dispoziție să ne dea proiectul. În paralel, noi vom lansa și procedurile de achiziție pentru materiale și utilaje”, a spus Homor.

12 km de drum simplu, cu câte o bandă pe sens – mai greu de construit decât o autostradă

Centura Sucevei, un drum de 12 km cu câte o bandă pe sens, se află în construcție de peste opt ani. Cu chiu, cu vai, o porțiune de 5,2 km a fost deschisă traficului la început de 2015, în timp ce restul șoselei a rămas fără constructor, cu lucrări realizate în proporție de 85% și promisiuni peste promisiuni de la mai toți miniștrii Transportu­rilor.

Acum, Compania de Drumrui anunță că pentru a sări etapa licitațiilor – unde lucrările ar putea fi tergiversate prin diverse proceduri și contestații – va încerca să termine centura în regie proprie și plănuiește finalizarea până la sfârșit de 2017.

Lucrările la Centura Sucevei au început, în acte cel puțin, în 2007. Pe teren, însă, lucrările au început în 2008.

Deși au trecut deja mai bine de opt ani de la demararea proiectului, acesta încă nu este gata. În timp, lungimea rutei ocolitoare cu câte o bandă pe sens a coborât la 12,4 kilometri față de 13,2, cât era în proiectul inițial, și s-au mai operat unele modificări în legătură cu intersecții și poduri, dar și cu consolidări ale terenului. Jumătate din centură, de la DN17 spre DN2 (ieșirea spre Siret) a fost deschisă traficului la începutul anului 2015.

 

Vezi si

Un incendiu puternic pornit de la un cablu defect a afectat două locuinţe din Voroneţ (FOTO, VIDEO)

  Sâmbătă după-amiază, în jurul orei 15.00, un incendiu a izbucnit la  o gospodărie din …