Saturday , May 4 2024

Scandalul VW, în varianta bucovineană: din cele 37.949 de maşini Volkswagen din judeţ, doar 188 sunt fabricate în ultimii doi ani

Pe lângă omniprezentele Volkswagen-uri, pe străzile din judeţul Suceava mai circulă 8.632 de autoturisme Audi, 4.870 – Skoda şi 2.132 – Seat, mărci afectate şi ele de scandalul testelor trucate. Stocurile de maşini Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, cu motoare 1.2 TDI, 1.6 TDI şi 2.0 TDI sunt oprite de la comercializare. Chiar dacă ministrul Transporturilor, Iulian Matache, anunţa ieri că cei de la RAR nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu motoare Euro 5, la RAR Suceava nu ajunsese încă niciun ordin prin care să fie blocată eliberarea de astfel de documente   

VW poluare

Scandalul Volkswagen încă nu a ajuns şi în judeţul Suceava. Ieri, cei de la Registrul Auto Român (RAR) Suceava au arătat că nu li s-a comunicat din nicio parte că nu ar mai trebui să elibereze cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu motoare Euro 5. Interesant este că la nivelul judeţului Suceava sunt nu mai puţin de 37.949 de autoturisme Volkswagen înmatriculate, dintre acestea 13.750 fiind modelul Golf şi 6.078 modelul Passat, astfel că se poate spune că şoferii suceveni optează pentru automobilele Volkswagen în detrimentul celorlalte mărci de maşini. Totuşi, cele second hand sunt în continuare “preferatele”, din totalul de 37.949 de maşini Volkswagen înmatriculate în judeţul Suceava, doar 188 sunt fabricate în ultimii doi ani, maşini pe care s-ar putea bănui că se află softul buclucaş care păcăleşte testele de poluare. Trebuie spus faptul că această statistică nu cuprinde şi “bulgăroaicele”, maşinile conduse de suceveni dar înmatriculate în Bulgaria, prezente în număr destul de ridicat pe străzile judeţului, dar care, majoritatea, sunt modele foarte vechi,care ar da probabil peste cap orice aparat de măsurare a noxelor emise.
In judeţul Suceava, sunt înmatriculate 8.632 de autoturisme Audi, 4.870 – Skoda şi 2.132 – Seat.
In România scandalul Volkswagen afectează 105.000 de maşini de la mărcile Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, dintre care 56.000 erau noi la data înmatriculării, iar 49.000 erau vechi, a precizat ministrul Transporturilor, Iulian Matache.
Maşinile “suspecte” sunt cele diesel-urile Euro5 cu motoare de 1.2, 1.6 şi 2 litri. Stocurile de maşini Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, cu motoare 1.2 TDI, 1.6 TDI şi 2.0 TDI sunt oprite de la comercializare pentru că RAR nu mai eliberează cărţi de identitate.
“La dealerii Volkswagen se află pe stoc aproximativ 300 de autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărţi de identitate până la rezolvarea problemei. Aceste autovehicule nu vor mai putea fi vândute”, a spus ministrul Iulian Matache.
Ministrul spune că a cerut ca Volkswagen să comunice imediat lista completă a numerelor de identificare pentru autovehiculele pe care au fost folosite dispozitive şi tehnici de manipuilare: vehicule noi, Euro 5, diesel echipate cu motoare din familia EA 189.
Autorităţile române spun că au cerut ca Ministerul Transporturilor din Germania să comunice (când va primi de la VW) autorităţilor române care este planul de măsuri şi calendarul exact prin care compania germană vrea să rezolve problema.
După ce se vor cunoaşte aceste date şi informaţii, dealerii din România ai Volkswagen vor rechema pentru acţiuni corective, atât maşini noi, cât şi cele second-hand.
Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a spus ca statul român se va îndrepta împotriva Volkswagen (producător/importator) pentru eventualele daune de mediu şi diferenţe de timbru de mediu pentru maşinile cu probleme. Clienţii acestor maşini nu vor avea de plătit nimic ca diferenţă de timbru de mediu, deoarece oamenii au fost de bună-credinţă şi nu au ştiut ca achiziţionează o maşină cu abateri de la standarde.
Pe plan mondial sunt afectate 11 milione de maşini care urmează să fie rechemate: 5 miloane de maşini Volkswagen, 2,1 milioane Audi, 1,2 milioane Skoda, 700.000 Seat,1,8 milioane de vehicule comerciale VW şi alte 200.000 din restul mărcilor din grup. (Constantin ZUZEAC)

Vezi si

Ion Lungu, mesaj adresat sucevenilor cu ocazia sfintelor sărbători de Paști

Într-un scurt mesaj video, primarul Ion Lungu le transmite sucevenilor, cu ocazia Învierii Domnului, cele …

2 comments

  1. Motoarele TDI (1.2; 1.6; 2.0) produse de grupul VW intre anii 2008 si 2014 sunt suspectate ca au softul problema instalat, nu doar cele din ultimii 2 ani de zile.

  2. Sunteti intr-o mare eroare, toate motoarele diesel Euro 5 de la VW, AUDI, SKODA, SEAT de 1.2, 1.6 şi 2 litri din 2009 pana in prezent , indiferent de tip (GOLF, JETTA, PASSAT, TOURAN, TIGUAN, A3, A4, OCTAVIA, SUPERB, YETI, etc) au prezent softul care pacaleste testele de poluare.
    Mai calculati odata, nu sunt doar 188, cred ca sunt cel putin 20.000 de masini cu soft buclucas.
    Am verificat 2 masini din 2009 si 2011 si sunt pe lista cu probleme.