Săgeata albastră colantată special pentru Putna a ajuns să circule pe ruta Iași-Ciurea

25/02/20 ora:7:17am

Dacă vă întrebați unde sunt “săgețile albastre”, le găsiți în halta Ciurea. Acolo e o secție mult mai importantă pentru regionala Iași, comentează nu fără ironie Sorin Octavian Căilean, pe grupul public „Feroviari – între profesie și pasiune”, postând și două fotografii în acest sens. Culmea, trenul Desiro este unul din cele colantate special cu Mănăstirea Putna (în Anul Centenar când s-a dorit a se face un eveniment special din redeschiderea căii ferate de la Dornești spre Putna), dar nu prea a mai văzut Putna de atunci, îndeosebi în partea a doua a lui 2019. „Voi ce ziceți de treaba asta?”, se întreabă același Sorin Octavian Căilean.

Reacțiie nu au lipsit și unul se întreabă dacă au călători pe relația Ciurea – Iași sau e pus doar de campanie electorală. În schimb, au fost reacții adverse și față de cel care a semnalat situația: „Sorine, îmi pare rău dacă implici unele probleme cu altele, secretariatul nu are nici o implicare în asta, dar din ce văd îți cam place să … te agăți de unele/altele, din ce știu Ciurea nu este gara ta, aparține altui șef de stație și nici nu cred că este mașina ta, dar acum ceva timp în urmă am fost convocat la o cercetare pentru că o idm-sta își parcase mașina pe peron și era mare tam-tam, in drum spre st de cercetare, am facut poze la vreo 4 stații cu mașini parcate pe peron (în țară sunt zeci de cazuri) și când le-am arătat ,,marii comisii de anchetă” au spus că sunt trucate”. Cum era de așteptat, unii au făcut haz de necaz sugerând că așa au vrut unii șefi de la Iași să popularizeze Desiro-ul de la Putna, ducându-l spre Ciurea. „Atunci sa facă o plimbare prin toată țara ca să știe lumea despre asta. Nu doar cei din Iași”, comentează acid un ceferist. Da … să facă pe Timișoara-Oradea/Cluj/Baia-Mare, spune altul. Apoi, opiniile sunt și cu privire la calitatea trenului Desiro: „Nu există scaune mai confortabile la clasa a doua!”, spune cineva, care însă este rapid contrazis

Comentarii ironice sau acide față de această măsură a Regionalei CFR Iași au fost și pe alte conturi de facebook care au preluat și relatat cele spuse de Sorin Octavian Căilean, pe grupul public „Feroviari – între profesie și pasiune”. Cum era de așteptat, din această „ecuație” nu putea lipsi grupul de pe facebook „Calea ferată Dornești – Putna”. „În prezent doar la R5623 și R5624 mai vine automotorul Malaxa, în rest este LDH cu 2 vagoane”, postează unul din cei pasionați de căile ferate într-un comentariu pe contul de facebook Calea ferată Dornești – Putna. Poate cea mai tranșantă abordare a avut-o un putnean care, probabil fără ezitare, a spus direct: „Oricum, Regionala Iași nu are nici un interes pentru ruta care duce la Putna. Dacă starețul Mănăstirii Putna nu intervenea, nici în ziulica de azi nu circula nici marfarul către Putna.”. Se pare că mai sunt și alții în asentimentul acestuia care ba spuneau că „la români o minune ține trei zile”, ba o dădeau iar pe ironii că se face publicitate la Iași despre traseul spre Putna iar alții se refereau la zvonurile privind preluarea traseului către Putna de un operator privat. Cu două zile în urmă, Constantin Axinia – director general al CFR SA în perioada 2006-2007 și în intervalul 25 martie – 14 octombrie 2019 – postează un scurt comentariu pe contul celor de la Calea ferată Dornești – Putna: Vine săgeata! (D.P.)