Primăria Sucevei intră în era digitală
Sucevenii vor primi actele oficiale de la Primărie în format electronic. Astfel vor fi făcute economii la buget. Condiția este ca fiecare contribuabil interesat să indice Primăriei adresa electronică la care dorește să primească înștiințările de plată, somațiile, înștiințări privind cheltuielile de executare și alte asemenea
Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a declarat că în ședința Consiliului Local de săptămâna trecută a fost aprobat un proiect de digitalizare a documentelor ce vor fi transmise contribuabililor, fie aceștia persoane fizice sau juridice. El a explicat că mai multe acte administrative vor putea fi transmise către contribuabili în sistem electronic, evitând astfel cheltuieli suplimentare cu redactarea printată a acestora și transmiterea prin poștă a documentelor. Potrivit unei liste citite de primarul Ion Lungu într-o conferință de presă, este vorba despre următoarele tipuri de acte: titlu executoriu, înștiințare de plată, somație, proces verbal de stabilire a cheltuielilor de executare, înștiințare privind stingerea creanțelor fiscale, înștiințare de compensare, înștiințare de restituire, decizii de impunere în vederea stabilirii impozitelor și taxelor datorate de persoane fizice, decizii de impunere în vederea stabilirii impozitelor și taxelor datorate de persoane juridice, declarație fiscală, decizii de impunere pentru stabilirea taxelor pentru reclamă persoane juridice și fizice, declarație fiscală de impunere pentru stabilirea taxei pentru afișaj publicitar electoral, adresă de înființare a popririi, inclusiv a celei asiguratorii, aviz de inspecție fiscală, invitație la Primărie, proces verbal privind cheltuielile de executare silită și proces verbal de constatare și declarare a insolvabilității.
“Sunt niște documente pe care dorim să le trimitem pe suport electronic. Noi îi invităm pe cei care au adresă de mail să vină la Primărie să ne aducă la cunoștință acest lucru. Este și un model de cerere care se completează. Mă refer în primul rând la persoanele juridice. Primăria municipiului Suceava cheltuiește sume mari de bani cu trimiterea acestor documente. Plus că prin poștă ajung la destinatar într-o grămadă de timp. Ar fi și în avantajul contribuabililor, mai ales a acelora care nu au timp să treacă pe la Primărie. Sunt în majoritate tineri, asta este realitatea, care în acest fel pot colabora mai ușor cu Primăria. Vrem în acest fel să facem un prim pas în ceea ce privește digitalizarea”, a declarat primarul Ion Lungu, care a arătat că trebuie să ne îndreptăm privirea spre Estonia, care este cea mai digitalizată țară din Europa. (N.R.)