Friday , April 26 2024

Poliţia Rutieră s-a evaporat din municipiul Suceava

De ceva vreme, poliţiştii rutieri suceveni practic nu mai sunt văzuţi pe străzile din Suceava. Astfel, cozile formate la semafoarele sincronizate aiurea, forţarea culorii galbene a semaforului, parcările făcute pe trotuar, în staţii de autobuz sau în mijlocul drumului, ar putea fi evitate dacă poliţiştii de la rutieră s-ar sinchisi să patruleze şi prin municipiul Suceava. Pentru poliţiştii suceveni par mai importante însă acţiunile tip “Blocada”, desfăşurate cu radarele prin boscheţi şi ieşitul la „ciupeală” pentru a-şi face norma de amenzi şi dosare penale. La fel de inexistenţi pe străzile oraşului sunt şi anemicii poliţişti locali care au atribuţii pe linie rutieră, dar care sunt trimişi să facă carieră la alungatul băbuţelor cu pătrunjel din preajma pieţelor

politisti rutieri [800x600]

Poliţia Rutieră a devenit o enigmă pentru municipiul Suceava. Dacă până în primăvara acestui an, agenţii de la rutieră se puteau plânge de faptul că nu au maşini şi nici bani de combustibil, acest lucru s-a schimbat, în luna mai a acestui an, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava fiind dotat cu 41 de autospeciale noi. Bineînţeles că poate căldura nu le prieşte celor de la rutieră, însă restul locuitorilor din municipiului Suceava şi cei ce tranzitează această localitate probabil ar aprecia dacă poliţiştii rutieri nu ar sta doar la „ciupeală”.
Agenţii de la rutieră sunt văzuţi numai în serile în care se organizează petreceri în cluburile din municipiul Suceava şi aşteaptă ca vreun iresponsabil să se urce băut la volan, ca să poată fi amendat, lăsat fără permis şi poate cu puţin „noroc” să contribuie şi la norma de dosare penale întocmite pentru conducere sub influenţa băuturilor alcoolice.
Din cauză că marea majoritate a semafoarelor din Suceava sunt sincronizate aiurea, în intervalele în care traficul rutier este la un nivel ridicat, cozile uriaşe sunt ceva obişnuit. Poliţiştii rutieri ar trebui să intervină în aceste situaţii pentru a-i sprijini pe şoferi, să le vină în ajutor, să fluidizeze traficul şi să se asigure că legile sunt respectate. Din păcate, agenţii de la rutieră intervin pentru fluidizarea traficului, doar în cazul în care se produce vreun accident rutier în urbea bucovineană.
Culoarea galbenă a semaforului s-a transformat, bineînţeles cu ajutorul poliţiştilor rutieri inexistenţi, în verde, şoferii forţând de multe ori semafoarele, obligându-i pe ceilalţi participanţi la trafic să fie mai mult atenţi la autoturismele care vin cu viteză pentru a trece pe culoarea galben spre roşu decât la ce se întâmplă în jur.
Niciun şofer care fumează la volan nu îşi mai aruncă ţigara în scrumiera cu care este dotată maşina cam de când autoturismele Dacia erau cele mai des întâlnite pe străzile Sucevei şi asta din cauza faptului că poliţiştii rutieri nu au cum să-i vadă pe aceşti şoferi indolenţi, deoarece ei îşi fac apariţia doar în cazul unor incidente nefericite.
Numărul maşinilor aflate într-o stare deplorabilă din punct de vedere tehnic este într-o continuă creştere, mai ales în rândul taximetriştilor care mare parte dintre ei conduc adevărate rable, cu găuri de rugină în uşi şi aripi cât oul de gâscă, cauciucuri uzate şi cu discuri de frână mâncate de rugină. Intr-un oraş în care poliţiştii de la rutieră şi-ar face treaba aceste „bombe cu ceas” nu ar avea voie să circule alături de maşinile în care se află oameni nevinovaţi.
Maşinile parcate pe trotuar, în staţiile de autobuz sau care blochează o bandă de circulaţie sunt întâlnite frecvent pe străzile din Suceava deoarece poliţiştii nu îi amendează pe cei care îşi lasă autoturismele unde le taie capul. Soferii ce parchează pe trecerea de pietoni şi îi pun în pericol pe cei ce circulă ca pietoni, probabil nici nu îşi pot imagina că ar putea fi vreodată amendaţi şi lăsaţi fără de permis de un poliţist de la rutieră.
In municipiul Suceava se conduce foarte periculos şi principala vină este a celor de la Poliţia Rutieră pentru că nu ies pe teren să îşi facă datoria. Ei se mulţumesc să stea ascunşi pe după colţuri şi să împartă amenzi în stânga şi în dreapta, când ar putea preveni producerea unor accidente rutiere în zone cu adevărat riscante pentru participanţii la trafic.
Pe lângă Poliţia Rutieră mai sunt şi cei de la Poliţia Locală care au atribuţii pe linie rutieră, însă aceştia din urmă nu pot fi traşi prea mult la răspundere pentru că ei sunt ocupaţi cu „alergatul” băbuţelor care vând lapte şi brânză prin pieţe şi cu amendarea clovnilor care îi distrează pe copii în parcurile sucevene.
Două accidente produse în municipiul Suceava în doar patru ore
In aceste condiţii, la începutul acestei săptămâni, în doar patru ore s-au produs două accidente rutiere în municipiul Suceava în urma cărora trei persoane au ajuns la spital cu diferite leziuni.
In data de 31 august 2015, în jurul orei 06.10, Radu Ilaş, de 44 de ani, din municipiul Suceava, în timp ce conducea autoturismul Seat Cordoba, pe strada Calea Unirii din direcţia bazar spre Burdujeni, a virat stânga pe strada Locotonent Mircea Damaschin fără a acorda prioritate autoturismului Skoda Fabia condus de Gheorghe Cosovan, de 72 de ani, din localitate, care circula din sens opus, intrând în coliziune cu acesta.
Din impact a rezultat rănirea a două persoane, care au fost transportate la Spitalul Judeţean „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava pentru a primit îngrijiri medicale. Vasile Cezar Jescu, de 47 de ani, din comuna Scheia, pasager în Seat a fost diagnosticat cu „TCF, plagă contuză sprânceană dreapta, plăgi faciale multiple, contuzie coloană cervicală”, în timp ce Constantin Bucevschi, de 56 de ani, din municipiul Suceava, pasager în Skoda, a fost diagnosticat cu „policontuzie coloană cervicală, contuzie coloană lombară şi toracică”. Ambii şoferi au fost testaţi cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, după care la spital le-au fost recoltate probe biologice de sânge pentru stabilirea alcoolemiei.
Tot în data de 31 august 2015, în jurul orei 10.50, Florin Mihai, de 28 de ani, din municipiul Suceava, în timp ce conducea motocicleta Suzuki, pe strada Calea Unirii din localitate din direcţia centru spre Burdujeni, nu s-a asigurat în momentul în care a schimbat direcţia de mers şi a intrat în coliziune laterală cu autoturismul Fiat Doblo, condus de Costică Baltag, de 40 de ani, din comuna Suharău, judeţul Botoşani, care circula în aceeaşi direcţie.
Din impact a rezultat rănirea motociclistului, care a fost transportat la Spitalul Judeţean „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava pentru îngrijiri medicale, unde a pri-mit diagnosticul de „policontuzionat prin accident rutier, observaţii entorsă glezna dreaptă, escoriaţii multiple genunchi bilateral şi membru superior drept”. Ambii conducători auto au fost testaţi cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative, după care le-au fost recoltate probe biologice de sânge pentru stabilirea alcoolemiei. (Constantin ZUZEAC)
 “Ce calificare îţi trebuie să stai răsturnat pe-un fotoliu, într-o maşină, şi să apeşi un buton pe-un radar?”
Si, pentru a nu fi bănuiţi noi de vreun subiectivism vizavi de caschetele albe din Suceava, redăm mai jos un fragment dintr-un text scris de Vlad Petreanu, un cunoscut jurnalist din Bucureşti, care a fost nevoit să treacă prin judeţul Suceava acum câteva zile:
“Stau poliţiştii ăştia ai noştri la pândă după toate re-gulile ambuscadei: prin tufişuri, pe după curbe, ieşiţi pe jumătate pe după o altă maşină parcată, pitiţi pe după câte un boschet, camuflaţi la capătul unei clădiri, parcaţi în josul pantelor, unde-ţi mai adaugă gravitaţia câte ceva pe vitezometru. Te simţi ca un bivol în migraţie cu turma prin teritoriul hienelor. A scăpa nevătămat e doar o chestiune de noroc.  (…)
Să conduci pe drumurile din România e o loterie a încarcerării “între fiarele contorsionate”, iar poliţiştii aceştia care ies la vânătoare nu fac decât să adauge stresului generat de şofatul în lumea a treia. Ce fel de serviciu fac ei comunităţii când zac cu orele în câte-o maşină de radar, în câte un punct strategic din afara localităţii, ca prădătorii la adăpătoare, în timp ce în localitatea din apropiere traficul e blocat şi ar trebui dirijat? A fost nevoie să trec prin centrul Sucevei, că alt drum nu e de la Botoşani la Bucureşti, şi am stat o oră împotmolit în trafic. Nici un poliţist nicăieri, în nici o intersecţie, dar cum am ieşit (în sfârşit!) din oraş, am început să-i văd la pândă şi la umbră. (…)
De ce această atitudine? De ce nu se duc unde e nevoie de ei? Nu pentru asta le dăm salariu şi pensie? Si, nu în ultimul rând, ce calificare îţi trebuie să stai răsturnat pe-un fotoliu, într-o maşină, şi să apeşi un buton pe-un radar? Pentru asta plătim poliţia rutieră? ăsta trebuie să fie rolul poliţiştilor de la rutieră?”

Vezi si

Transport ilegal de lemn, depistat de polițiști la Crucea

Miercuri seara, la ora 19.40, pe drumul forestier Bârnărel, pe raza comunei Crucea, polițiștii au …

5 comments

  1. Este adevarat că numărul de radare întâlnite de la Suceava la Vatra Dornei este egal cu cel întâlnit de la Suceava la Mangalia. Ceva concluzii?

  2. Tot ce s-a scris in articol este perfect adevarat. Trotuarele sunt ocupate de masini,iar pietonii trebuie sa-i ocoleasca pe drum,iar daca un neispravit cu masina da peste pieton,pietonul este vinovat ca era trotuarul ocupat. Pe bulevardul 1 Decembrie 1918,peste drum de Directia Agriculturi,se circula pe trotuar ca si cum ar fi a treia banda rutiera si este si statie de autobuz.Asta ca sa-si parcheze acesti zisi patroni masina in usa,ca el nu mai poate merge pe jos nici 100M si pietonii trebuie sa sara in laturi ca trec bcocalarii.POlitia ii vede dar nu se atinge de ei.Ma intreb pentru cei platim si tot cer salarii mai mari si alte drepturi ca ei sunt tare expusi la evenimente nedorite.Nu fac nimic,pur si simplu sunt platiti degeaba!

  3. Păi da, că toate intervențiile tâmpite la arterele principale – chipuril pentru modernizarea lor – se fac cu avizul Poliției Rutiere. Aici sunt prezenți, cu toate că este departe de a fi suficient și, după părerea mai multor suceveni, nici nu se implică bine. Stau mereu pitiți care pe unde apucă, poate prind și ei câte ceva. Aș fi curios pe unde își fac vacanțele agenții de circulație și cei care sunt deasupra lor. Normal că durează o oră și chiar mai bine să ieși din Suceava spre Botoșani dacă orașul care se vrea „capitală de regiune” are doar două poduri peste apa Sucevei, la vreo trei – patru kilometri unul de celălalt, nu are nicio stradă cu trei benzi pe fiecare sens iar centurele … nu știu ce să zic ca să fiu și politicos și critic.

  4. Felicitari! Asa da luare de atitudine! Un articol de nota mare, peste zece. Si voi, ziaristii, daca ati fi mai activi si prezenti la toate neregulile , daca ați fi cu noi, cetatenii, s-ar mai schimba ceva in societate.

  5. Care sunt atribuțiile din fișa postului??Sunt respectate??
    In Suceava o blazare generală !!!