Podul feroviar de la Dornesti, candva cel mai lung pod in curba din Europa, trecut in planul de reparatii al CFR pentru anul 2020

3/12/19 ora:8:45am

Podul feroviar aferent liniei 515 Dornești – Putna va fi reparat pentru a se putea circula în condiții de siguranță cu 60km/h pentru trenurile de călători și 50km/h pentru marfare. O informare în acest sens a fost postată pe blogul avizat linia515.wordpress.com care citează, la rândul său, din planul de reparații al CFR SA pentru anul 2020. De asemenea acesta va fi revopsit complet tot anul viitor.

În prezent, podul este limitat la o viteză de circulație de 10km/h, fiind într-o stare tehnică precară. În acest sens, cei de la linia515.wordpress.com au reamintit de deraierea trenului încărcat cu plăci OSB din 19 august 2019: 4 din 25 vagoane ale garniturii feroviare au deraiat, unul răsturnându-se la 45°. „Deși ancheta nu s-a finalizat, vinovatul preliminar, ar fi starea infrastructurii (traverse neconforme)”, se arată în sursa citată.

În această perioadă podul feroviar aferent liniei 515 Dornești – Putna – cândva cel mai lung pod în curbă din Europa și mândria comunei Dornești – se află în revizie tehnică până la intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor. Astfel, se preconizează modificarea vitezei maxime de la 10 la 30km/h începând cu 15 decembrie. (D.P.)