Saturday , April 27 2024

Nechifor: “La Suceava va fi un aeroport de talie nationala, mult peste concurenta de la Iasi ori Targu Mures“

 Centrul Economic Bucovina va deveni al doilea terminal al Aeroportului. “Este cel mai important proiect de dezvoltare a judetului, pentru viitor”, a apreciat presedintele CJ, Ioan Catalin Nechifor. Proiectul de hotarare in acest sens a fost votat in unanimitate de consilierii judeteni invitati intr-o “vizita de lucru” la Aeroport. De altfel, sedinta CJ de ieri s-a desfasurat chiar in incinta aerogarii proaspat modernizate. Pavilionul principal al CEB si patru pavilioane industriale au fost transferate in administrarea Regiei Autonome Aeroportul “Stefan cel Mare” pentru construirea Terminalului 2. Acesta va fi destinat curselor de pasageri externe si curselor cargo.  

ceb 5 [800x600]


Consiliul Judeţean Suceava a votat ieri, cu unanimitatea celor 34 membri prezenţi hotărârea pe care preşedintele CJ a denumit-o “cel mai important proiect de dezvoltare al judeţului, pentru viitor”. Aceasta vizează transmiterea unei părţi importante din Centrul Economic Bucovina  din proprietea publică şi privată a Judeţului Suceava şi administrarea Muzeului Bucovinei respectiv a Direcţiei de administrare a Domeniului Public şi Privat al Judeţului Suceava, în administrarea Regiei Autonome Aeroportul “Stefan cel Mare”. Este vorba în principal despre pavilionul principal – expoziţional precum şi pavilioanele industriale 5,6,7 şi 8, cu dotările aferente şi cu suprafaţa aferentă de 64.382 metri pătraţi. Scopul conform expunerii de motive este amenajarea pentru aeroport al unui al doilea Terminal, care va cuprinde un terminal de pasageri pentru plecări, un terminal pasageri pentru sosiri şi a unor hale de depozitare cargo. Solicitarea a fost justificată, potrivit expunerii de motive semnate de preşedintele CJ Ioan Cătălin Nechifor prin faptul că terminalul existent nu dispune de suficient spaţiu necesar împărţirii fluxurilor de pasageri intern/extern şi totodată nu are capacitatea necesară procesării concomitent a două aeronave, una pentru ruta internă şi alta pentru ruta externă.
Transferul de administrare a acestui important patrimoniu către Regia Aeroportului s-a făcut în condiţiile în care constructorul Tehnic Asist cu firmele subantreprenoare au garantat că data de 25 octombrie fixată pentru terminarea lucrărilor de modernizare şi extindere a pistei şi a platformei de îmbarcare-debarcare va fi respectată. Preşedintele CJ a arătat de altfel că aceste lucrări sunt realizate fizic în procent de 99,38%, mai rămânând de betonat câteva porţiuni din platforma de înbarcare – debarcare şi ceva interioare la turnul de control. Imediat după aceea cursele interne Tarom, care au fost doar suspendate pe durata lucrărilor de modernizare vor fi reluate însă ţinta finală este mult mai mare – atragerea de operatori de zbor pentru curse externe, atât de pasageri cât şi de marfă. Ori acest al doilea terminal  era neapărat necesar pentru a convinge operatorii de zbor externi că la Suceava există condiţiile necesare pentru efectuarea unor astfel de curse. De altfel, preşedintele Cătălin Nechifor a reluat în argumentarea proiectului de hotărâre faptul că odată realizată această a doua extindere a Aeroportului “Stefan cel Mare”, acesta va ajunge la nivelul unui aeroport naţional, în România doar “Henry Coandă” din Otopeni putând să îl surclaseze. “Decidem acum cel mai important proiect de dezvoltare al judeţului Suceava pentru viitor”, a transmis Ioan Cătălin Nechifor, iar consilierii, şi cei de la putere dar şi cei din opoziţie au fost convinşi de valoarea proiectului şi au votat în unanimitate. Acesta este însă doar primul pas ce trebuia făcut pentru ca lucrurile să meargă mai departe. Urmează studii de fezabilitate, proiecte tehnice şi investiţia efectivă care nu va costa foarte mult, fiindcă principalele obiective – clădirile preluate de la Centrul Economic Bucovina, platformele betonate, parcările, există deja, trebuie realizată doar conexiunea cu Aeroportul şi, desigur, reamenajarea pavilionului principal care să funcţioneze ca un terminal de Aerogară la standardele conforme pe plan internaţional. Asupra identificării banilor necesari pentru finanţarea investiţiei s-au avansat mai multe variante, de la sursele proprii la fonduri guvernamentale ori chiar un împrumut.
Aleşii judeţeni, în vizită de lucru pe şantierul Aeroportului şi la viitoarea locaţie a Terminalului 2
Sedinţa ordinară de Consiliu Judeţean programată ieri s-a desfăşurat, ieri aşa cum preşedintele Ioan Cătălin Nechifor anunţase deja, la Aeroportul “Stefan cel Mare” din Salcea. Programul concret pregătit pentru ziua consilierii judeţeni dar şi pentru ceilalţi participanţi la şedinţa de ieri i-a luat prin surprindere pe mulţi dintre invitaţii care, duşi cu autobuzul la clădirea Aeroportului, se şi instalaseră în sala unde era pregătită şedinţa când au fost invitaţi să se ridice, pentru că trebuiau să facă mai întâi un tur al zonei. Consilierii şi invitaţii s-au urcat din nou în autocar şi au fost transportaţi până pe şantierul de pe platforma de îmbarcare – debarcare a Aeroportului,  pentru a constata la faţa locului că se lucrează intens pentru ca până pe data de 25 octombrie a.c., lucrările să fie finalizate. Vizita de câteva minute a delegaţiei de aleşi judeţeni pe şantier s-a suprapus în mod fericit cu sosirea unor bene de mare tonaj care a adus betonul spre turnare, operaţiunea fiind filmată, fotografiaţă şi supervizată de privitori, printre aceştia şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ilie Niţă, constructor de meserie, singurul care s-a apropiat mai mult de perimetrul lucrării şi care la întrebarea adresată de un ziarist– “Cum e betonul, domnule Niţă?”, el a răspuns prompt: “E beton!”. De pe platforma în curs de betonare, consilierii judeţeni au mers cu acelaşi autocar până în apropiere, în incinta Centrului Economic Bucovina, în pavilionul principal a fost făcută de către preşedintele CJ, descrierea proiectului. Consilierilor li s-a prezentat cu ajutorul unui video-proiector modul în care urmează să arate Terminalul 2 al aerogării judeţene, au fost explicate argumentele pentru care s-a optat pentru această soluţie, arătându-se că, din păcate Centrul Economic Bucovina, realizat acum 15 ani cu bani din fonduri PHARE nu şi-a atins scopul pentru care a fost edificat dar această iniţiativă  va putea însemna o nouă şansă pentru acesta, celelalte corpuri de clădire, rămase putând folosite de acum în mod real pentru iniţierea şi dezvoltarea de afaceri. Această prezentare s-a dovedit a fi în fapt cheia întregii acţiuni de ieri, discutarea proiectului de hotărâre în cadrul şedinţei de Consiliu Judeţean ce s-a desfăşurat ulterior pentru trecerea Centrului Economic în administrarea Regiei Autonome Aeroportul “Stefan cel Mare”, fiind, cum s-a arătat deja, doar o formalitate.
Nechifor: “Va fi un aeroport de talie naţională, mult peste concurenţa de la Iaşi ori Târgu Mureş
In conferinţa de presă ce a urmat şedinţei de consiliu judeţean, Ioan Cătălin Nechifor a arătat că pentru votarea acestui proiect de hotărâre erau necesare două treimi din numărul total al consilierilor – 37 dar personal şi-a dorit să fie votat de toate cele trei treimi, ceea ce aproape că s-a şi întâmplat dacă se face abstracţie de cei trei consilieri absenţi. “Mulţumesc colegilor şi vreau să contez şi în viitor pe sprijinul lor. Am declanşat procedura pentru construirea Terminalului 2 care va fi destinat curselor cargo şi curselor externe. Primul terminal va deservi cursele interne, cursele charter şi cursele VIP. La nou terminal vor exista trasee separate pentru intrări şi pentru sosiri dar şi unul pentru cursele cargo. Va fi un aeroport de talie naţională, mult peste concurenţa de la Iaşi ori Târgu Mureş“. Preşedintele CJ şi-a exprimat speranţa că peste un an, în toamna anului 2016, noul terminal să fie dat în funcţiune. Nechifor a arătat că există o strategie şi de reducere a costurilor de funcţionare a Aeroportului – parcările vor fi cu plată, se are în vedere şi eficienţa energetică, prin construirea unui miniparc foto-voltaic, iar energia termică să fie obţinută din surse geotermale. Cât priveşte ideea de a organiza o vizită la faţa locului înainte de discutarea proiectului de hotărâre, Nechifor a explicat că se putea discuta şi în incinta CJ, pe bază de hârtii, dar a dorit ca toţi consilierii să voteze cu adevărat în cunoştinţă de cauză. (Neculai ROSCA)

Vezi si

(P) Alege inteligent! Alege PYAM Residence! Cartier Privat de Vile 

PYAM Residence Cartier de vile – executate impecabil, gândite până la cel mai mic detaliu! …

One comment

  1. Bai domnilor, terminati odata cu aeroportul ala. E un fas, in nici un caz nu va ajunge Otopeniul Moldovei! O sa fie un loc pe care maxim 100 de oameni ai sa gasesti zilnic. Terminati odata cu hobiul asta a vostru si apucati-va sa faceti ceva pentru orasul acesta: terminati centura, larigiti strazile din oras, construiti inca o pasarela prin oras ca este foarte aglomerat. Terminati odata cu aeroportul asta ca stim ca e doar o tragere de timp pana la alegeri.
    si ce se mai aude de cinematograful ala?