LUNGU: La începutul verii se va putea circula pe primul tronson al rutei alternative spre Botoșani

27/02/20 ora:8:59am

Florconstruct, Calcarul și Drupo au câștigat licitația pentru tronsonul 1 al rutei alternative Suceava – Botoșani. „Sper să nu fie contestații la licitație, așa încât undeva în jur de 10 zile să semnăm contractul”, a declarat primarul Sucevei. Lungu vrea ca lucrările să înceapă de la Podul Unirii și până în iunie să fie asfaltată o porțiune de 350 de metri de pe strada Mirăuți, inclusă în ruta alternativă și care este, în prezent, ca un drum balastat. Motivul pentru care a solicitat asfaltarea porțiunii respective (inclusiv canalizare pluvială) ține de faptul că în jurul datei de 1 mai va fi dat în folosință Podul Unirii. Lucrările la tronsonul 1 din ruta alternativă vor continua apoi și pe o porțiune de peste un kilometru de drum din strada Apeductului, însă pentru a putea fi dată traficului vor trebui finalizate lucrările la un alt pod, peste pârâul Cetății, pentru construcția căruia s-au depus două oferte și pentru care analiza va fi gata săptămâna viitoare 

Asocierea firmelor Florconstruct Suceava – Calcarul Pojorâta – Drupo Suceava a câștigat licitația pentru construirea drumului și canalizării pluviale aferente tronsonului 1 al variantei alternative din Suceava spre Botoșani, mai exact din Calea Unirii spre Podul Unirii. Anunțul a fost făcut ieri, în conferința săptămânală de presă, de primarul Ion Lungu.

Îmbrăcămintea rutieră pentru pri­mul tronson în lungime de 1815,45 m va fi realizată din beton asfaltic, carosabilul va fi larg de 8 m încadrat de bonduri de beton de 20×25 cm și trotuare de 1,5 m. Colectarea apelor pluviale se va face prin 240 guri de scurgere tip sifon cu depozit (Geiger), ce vor fi amenajate la marginea bordurii. Evacuarea apelor pluviale se va face prin rețea de canalizare pluvială de 2.100 ml, realizată din tuburi PVC cu diametrul de 80 cm. Conducta de canalizare pluvială va fi descărcată în pârâul Cetății. Racordurile gurilor noi de scurgere la rețeaua de canalizare pluvială vor fi realizate prin intermediul căminelor de vizitare – 110 la număr, din beton, cu diametrul de un metru.

Edilul a declarat că au mai fost depuse la licitație alte patru oferte, cea câștigătoare având valoarea de 8,71 milioane lei. „Sper să nu fie contestații la licitație, așa încât undeva în jur de 10 zile să semnăm contractul”, a declarat primarul Sucevei.

El a explicat că, în contextul preconizatei deschideri oficiale a Podului Unirii pe data de 1 mai, va face demersurile ca lucrarea la drumul respectiv să înceapă de la pod, nu de la intersecția Căii Unirii cu strada Traian Vuia și cu cea a Apeductului. Asta în condițiile în care pe podul respectiv se poate circula, deocamdată, doar către strada Mirăuților, numai că este și o porțiune balastată, inclusă în ruta alternativă, care este ceva mai greu practicabilă pentru traficul auto. Ion Lungu vrea ca asfaltarea să înceapă de la Podul Unirii și în felul acesta, odată asfaltată distanța de circa 350 metri, se va putea circula pe strada Mirăuți fără inconvenientul legat de parcurge­rea unei porțiuni balastate până la noul pod peste râul Suceava. „Voi cere constructorilor să înceapă lucrările de la pod către cei 350 metri care să fie asfaltați, să se poată circula, să putem ieși la Termica, pe strada Energeticianului (pe malul stâng al râului Suceava – n.r.)”, a explicat Ion Lungu. El a adăugat că în condițiile în care podul peste râul Suceava va fi finalizat până la data de 1 mai, este posibil ca până la sfârșitul anului să poată fi dat în folosință întregul tronson 1 (de la intersecția cu strada Traian Vuia până la Podul Unirii) din ruta alternativă către Botoșani, chiar înaintea termenului oficial de finalizare.

” Avem toate șansele ca de la începutul verii să se poată circula pe porțiunea care face legătura cu strada Mirăuți”, a declarat, ieri, Ion Lungu. Respectiva variantă de circulație va fi permisă deocamdată doar mașinilor sub 3,5 tone, care vin din centrul orașului și pot ajunge pe strada Energeticianului, aproape de Termica, diminuându-se astfel blocajele care apar frecvent  pe Calea Unirii, în special în zona comercială. “De acolo sunt mai multe variante de circulație, inclusiv care ajung pe DN 29, în zona Avicola, sau în zona Şcolii Generale de la Plopeni”, a explicat primarul Lungu.

Economii de 4 milioane de lei la licitația pentru 1,8 km drum pentru trafic foarte greu și canalizare pluvială aferentă

Suma care a fost estimată pentru tronsonul 1 de drum (atât ceea ce s-a licitat mai sus, respectiv 1,8 km drum pentru trafic foarte greu și canalizarea pluvială aferentă, cât și sensul giratoriu care urmează a fi scos la licitație, precum și podul peste pârâul Cetății și amenajările hidrotehnice) este de 22.543.883,5 lei, fără TVA, ceea ce ar însemna aproximativ 4,74 milioane euro la cursul BNR de 4,7556 lei pentru 1 euro. Sume considerabile au fost prevăute pentru obținerea terenului – 1,6 milioane lei – și pentru relocarea/protecția utilităților – 500 mii lei. De asemenea, din cele 22.543.883,5 lei, fără TVA, cheltuielile diverse și neprevăzute au fost bugetate la 1,5 milioane de lei. Aceasta potrivit unui proiect de Hotărâre de Consiliu Local inițiat de primarul Ion Lungu și aprobat la final de octombrie cu privire la etapa a doua din ruta alternativă Suceava – Botoșani, etapă care constă în realizarea primului tronson de drum de la intersecția străzilor Traian Vuia, Apeductului și Calea Unirii până la noul pod aflat în construcție pe râul Suceava, numit Podul Unirii.

Reamintim că pe data de 20 decembrie a avut loc licitația pentru realizarea drumului rutei alternative spre Botoșani (tronsonul 1), iar­ ­valoa­rea estimată a contractului – care include atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor – este de 12,8 milioane de lei, perioada de realizare a drumului este de 19 luni, din care trei luni pentru proiectul tehnic. În ceea ce privește tronsonul 1 – fără podul peste pârâul Cetății și fără sensul giratoriu – pentru care s-au prezentat cele cinci oferte la licitația din data de 20 decembrie, 8.633.500 lei fără TVA ar reprezenta valoarea estimată pentru drum și încă 3.368.000 lei ar urma să fie valoarea lucrărilor pentru canalizarea pluvială. Diferența de la 12.001.500 lei până la 12.792.462,25 lei – cifra fără TVA a valorii estimate, nu a celei licitate – o reprezintă alte cheltuieli, precum cele de proiectare, cote ISC și aferente Casei Sociale a Constructorilor, organizarea de șantier etc.

Toate ofertele care au fost depuse la licitația de pe 20 decembrie 2019 vin de la asocieri de firme. Prima care a depus ofertă este cea a firmelor CON BUCOVINA (lider), TOPGEOSYS (având subcontractant declarat societatea RIA DESIGN CONSULTING SRL) și SC BIG CONF SRL. A doua ofertă vine din partea asocierii firmelor CORNELL’S FLOOR SRL (lider) cu TEST PRIMA și ECOMARY, iar cea de-a treia ofertă vine din partea asocierii firmelor CONREC (lider), WARESO PROD, la care firmele REGIO CONSTRUCT PROIECT și SC TOPO CONS NORD SRL sunt terți susținători. Cea de-a patra ofertă vine de la asocierea firmelor sucevene FLORCONSTRUCT (lider), DRU PO și CALCARUL SA. În fine, a cincea ofertă a fost formulată de asocierea firmelor sucevene AUTOTEHNOROM (lider) și SC NORD STUDIO SRL. Reamintim că lucrările la Podul Unirii (aflat în fază foarte avansată a construcției) au fost adjudecate de firma CORNELL’S FLOOR SRL, cu sediul în comuna Roma, județul Botoșani.

Potrivit celor spuse de Ion Lungu în conferința săptămânală de presă de ieri, toate cele cinci oferte au fost valabile din punct de vedere tehnic, calificându-se la analiza ofertei finan­­ciare. De asemenea, edilul a precizat că valoarea ofertelor financiare, în ordine crescătoare este: asocierea firmelor sucevene AUTOTEHNOROM (lider) și SC NORD STUDIO SRL – 9,17 milioane lei; asocierea firmelor CONREC (lider), WARESO PROD la care firmele REGIO CONSTRUCT PROIECT și SC TOPO CONS NORD SRL sunt terți susținători – 9,67 milioane lei; asocierea firmelor CORNELL’S FLOOR SRL (lider) cu TEST PRIMA și ECOMARY – 10,6 mili­oane lei; asocierea firmelor CON BUCOVINA (lider), TOPGEOSYS (cu subcontractant declarat societatea RIA DESIGN CONSULTING SRL) și SC BIG CONF SRL – 11,42 milioane lei.

Podul peste pârâul Cetății este necesar la tronsonul 1 al rutei alternative pentru ca traficul auto să fie făcut pe Podul Unirii și de pe strada Apeductului, nu doar de pe Mirăuți

Cât privește licitația pentru podul peste pârâul Cetății, aceasta a fost organizată, inclusiv cu lucrări de regularizare a cursului de apă, dar încă nu a fost stabilită oferta câștigătoare. Întrebat, ieri, cu privire la aceasta, edilul a precizat că este posibil ca într-o săptămână să fie stabilit și rezultatul de la licitația organizată de Primăria Municipiului Suceava, în data de 23 decembrie, pentru Proiectarea și exe­cuția lucrărilor pentru „Ruta alternativă Suceava – Botoșani etapa a II-a; tronson I: intersecție Traian Vuia cu Calea Unirii – pod peste râul Su­ceava”, având ca obiect de investiție podul peste pârâul Cetății. Două oferte au fost depuse la respectiva licitație privind podul peste pârâul Cetății și amenajările hidrotehnice aferente: este vorba de asocierea firmelor CORNELL’S FLOOR S.R.L. (lider) cu firmele ARIA CONSTRUCT S.R.L. și COMIR și de asocierea firmelor MAGHEBO (lider) și DRUPO. Valoarea totală estimată de Municipiul Suceava este de 4.177.650,48 lei fără TVA. Durata de execuție a contractului este de nouă luni de la data semnării. Adâncimea minimă de fundare a podului, care are un risc geotehnic moderat, va trebui să fie la 6,58 m, deși în funcție de calculul afluerilor este posibil ca aceasta să fie majorată. Podul va avea lun­gimea de 30,7m inclusiv aripile întoarse, iar suprastructura podului va fi realizată din grinzi de beton de 24 m. Sistemul de fundare va cuprinde două culei și, eventual, o pilă, conform studiului geotehnic. Având în vedere că podul va fi așezat în curbă, va fi efectuată o lărgire a carosabilului la 9,2 m și lățimea trotuarului va fi de 1,5 m. În amonte de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3 m, pe o lungime de 65 m pe malul drept și pe o lungime de 50 m pe malul stâng. În aval de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3 m, pe o lungime de 140 m pe malul drept și pe o lungime de 45 m pe malul stâng.

Lucrarea este foarte importantă deoarece podul peste pârâul Cetății face parte din strada Apeductului, care a fost inclusă în proiectul de realizare a rutei alternative. Practic, după finalizarea celor 350 de metri de drum balastat spre Mirăuți, de care a vorbit primarul în conferința de presă de miercuri, 26 februarie, lucrările continuă pe o distanță de circa 1,5 kilometri pe strada Apeductului. Cu cât mai repede va fi realizat podul peste pârâul Cetății, cu atât mai devreme se va putea circula cu mașina pe strada Apeductului spre Podul Unirii. Abia atunci vor putea sucevenii circula pe noul pod peste râul Suceava folosind și alternativa la strada Mirăuți, ideea municipalității fiind de a descongestiona traficul maximizând oportunitatea dată de strada Apeductului.

Proiectul tronsonului 1 din ruta alternativă Suceava – Botoșani prevedea și lucrări ample de giratorizare a intersecției străzii Apeductului cu rutele principale din oraș, numai că licitația de amenajare a unui sens giratoriu la intersecția străzilor Traian Vuia cu Calea Unirii și, implicit, Apeductului se lasă încă așteptată.

Cât despre licitația pentru tronsonul al II-lea, aceasta va fi organizată mai târziu. Este de precizat că al doilea tronson al rutei alternative va fi de la Podul Unirii până la ieșirea spre Botoșani – intersecția cu DN 29. (Dan PRICOPE)