Friday , April 26 2024

Lucrările la şoseaua de centură a Sucevei trebuie reluate de pe 7 mai

centura [800x600]

Intenţia celor de la Drumuri Naţionale este de a finaliza lucrarea în totalitate, ca să nu rămână peste iarnă tronsoane ce nu pot fi date în folosinţă. “Vor trebui să se apuce imediat de treabă şi să tragă tare vreo patru-cinci luni”, spune Radu Iordachi, reprezentantul firmei Luca Way care asigură servicii de consultanţă în cadrul proiectului privitor la ruta de ocolire a Sucevei 

Ordinul de începere al lucrărilor la şoseaua de centură a Sucevei este pentru data de 7 mai. Radu Iordachi, reprezentantul firmei Luca Way care asigură servicii de consultanţă în cadrul proiectului privitor la ruta de ocolire a Sucevei, a confirmat că de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a fost transmis un semnal în acest sens. Conform sursei citate, din data de 7 mai, firma constructoare va trebui să se apuce de treabă. Asta deoarece intenţia celor de la CNADNR este să termine în acest an lucrarea. „Vor trebui să se apuce imediat de treabă şi să tragă tare vreo patru, poate cinci luni”, a spus Radu Iordachi. Intrebat în legătură cu intenţia de a finaliza, în acest an, toată lucrarea, el a răspuns că aceasta ar fi intenţia şi de aceea li se va solicita constructorului să grăbească lucrurile, să nu se repete situaţia de anul trecut. Asta deoarece intenţia companiei prin care se derulează investiţia – CNADNR – este de a nu amâna pentru anul viitor darea în folosinţă a unor tronsoane.
Reamintim că pentru lucrarea la şoseaua de centură a Sucevei a fost dat ordin de începere spre finele lui 2008. Au urmat apoi unele probleme legate de terenul care trebuia să fie expropriat şi altele cu privire la modificarea unor soluţii de proiectare. Aşa a apărut, spre exemplu, în locul unui pod de vreo 200 de metri peste râul Suceava un pod de jumătate de kilometru, în schimb lungimea şoselei de centură a fost diminuată sub 13 kilometri faţă de cât era iniţial. De asemenea, au fost necesare o serie de lucrări suplimentare, neprevăzute în proiectul iniţial, din cauza alunecărilor de teren care au fost reactivate în zonă în urma unor ploi abundente.
In orice caz, procentul până la care au fost finalizate lucrările la şoseaua de centură era în jur de 75% în primăvara lui 2012. După căderea Guvernului condus de Mihai Răzvan Ungureanu, a fost tăiată finanţarea pentru proiectul de la şoseaua de centură a Sucevei. In noiembrie 2012 are loc primul accident mortal de la intersecţia giratorizată cu DN 17. Reacţia autorităţilor a fost una de genul „lasă-mă să te las”. Campania electorală era mai presus de toate.
In 2013 un val imens de promisiuni s-a revărsat din nou, de data asta din partea noii Puteri care a prezentat până şi filmări din avion cum se lucrează cu spor să se termine lucrarea. Iniţial se spunea despre august 2013, ulterior termenul a fost mutat spre septembrie pentru ca apoi să fie suspendate lucrările.
Constructorul nu a mai avut putere financiară să continue lucrarea fără să primească bani conform contractului. CNADNR sistează lucrările din lipsă de fonduri. Ulterior, CNADNR dă ordin de reluare a lucrărilor, dar numai constructorului, nu şi firmei de consultanţă. Prin urmare, lucrările nu pot începe. Se pierde timp preţios, unii furnizori şi prestatori de servicii cu care SCCF încheiase contract întrerup orice colaborare până când văd banii în cont. Anul acesta, bani sunt prevăzuţi în buget, dar contează mult ritmul în care se vor face plăţile. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Amenzi de peste 40.000 de lei aplicate de polițiști într-o acțiune BLOCADA organizată în Siret

Marți, 23 aprilie, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Siret  au organizat pe raza de competență …