Friday , April 26 2024

CNADNR cere rezilierea contractului la şoseaua de centură

centura 6 [800x600]

Ieri, CNADNR şi-a schimbat poziţia vizavi de constructor şi a arătat că vrea să rezilieze contractul cu SCCF, cum de altfel ceruse consultantul încă din primăvară. Mâine va avea loc, la Bucureşti, o şedinţă pe această temă şi este posibil ca luni să fie luate nişte decizii privind începerea procedurilor pentru organizarea unei noi licitaţii

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România are în plan rezilierea contractului de realizare a centurii ocolitoare 1 a municipiului Suceava. Intenţia CNADNR se va materializa în această săptămână, cel mai probabil în urma unei şedinţe care va avea loc în cursul zilei de miercuri cu părţile implicate. Din câte se pare, o decizie în acest sens a fost luată după repetate amânări şi tărăgănări, firma SCCF fiind presată de autorităţi să termine odată treaba pe care s-a angajat prin contract că o va finaliza anul acesta.
Pentru a nu mai repeta situaţia de pe DN 18 unde licitaţia a trebuit reluată ca să fie desemnat un alt constructor, CNADNR nu a ţinut cont de rapoartele lunare ale firmei de consultanţă care cereau de fiecare dată rezilierea. Până de curând când situaţia s-a schimbat radical.
Ieri, CNADNR a abordat problema într-o altă manieră, transmiţând celor implicaţi că are intenţia rezilierii contractului. O ultimă discuţie cu privire la unele aspecte pe această temă ar urma să aibă loc în cursul zilei de miercuri, la Bucureşti. Nu sunt însă mari şanse ca CNADNR să renunţe la demersul său, un model similar fiind aplicat şi în luna mai când firma ce trebuia să facă lucrarea pe DN 18 a fost invitată la o ultimă rundă de discuţie, dar oricum şansele erau aproape nule şi atunci iar contractul a fost reziliat.
O eventuală reziliere a contractului pentru centura ocolitoare a Sucevei înseamnă în mod cert că nici măcar tronsonul 1 – de la Pătrăuţi la Scheia – nu ar putea fi dat în folosinţă în această toamnă. Asta cu toate că foarte multe lucrări nu ar mai fi de executat. Cât priveşte tronsonul 2 şi 3, aici lucrările care mai trebuie executate sunt mai multe, implică şi nişte viaducte, nu doar marcaje şi parapeţi metalici, ca pe tronsonul 1.
Reamintim că la penultima sa vizită la Suceava pentru a inaugura drumul dintre Suceava şi Botoşani, premierul Victor Ponta declara în legătură cu şoseaua de centură a Sucevei că sunt două soluţii: „una proastă şi alta mai proastă”. Prima ar fi continuarea lucrării de către SCCF în speranţa că, împinşi de la spate, drumarii vor finaliza lucrarea. A doua ar fi rezilierea, ceea ce ar presupune – la fel ca şi la drumul ce leagă Bucovina de Maramureş – reluarea întregii proceduri de licitaţie, lucru pe care l-a cerut firma de consultanţă încă din luna mai a acestui an.
Varianta pe care CNADNR spera ca SCCF să o poată aplica şi să nu se recurgă la rezilierea contractului era cesionarea lucrărilor către o firmă de specialitate iar aceasta să continue lucrarea fără ca SCCF să mai facă altceva. Probabil că din cauza unei reputaţii nu din cele mai bune în privinţa ritmicităţii plăţilor şi a unor debite la diverşi furnizori, nu s-a mai găsit o firmă care să preia toată lucrarea iar asta a dat din nou peste cap toate aşteptările oficialităţilor care sperau altceva. Oficialităţile sucevene au confirmat că rezilierea a fost o opţiune a CNADNR, dar compania nu a notificat oficial intenţia de a o pune în aplicare. (D.P.)

Vezi si

Transport ilegal de lemn, depistat de polițiști la Crucea

Miercuri seara, la ora 19.40, pe drumul forestier Bârnărel, pe raza comunei Crucea, polițiștii au …

One comment

  1. Multumim pentru informatii si pentru munca de investigatie pe care o faceti.Rezilierea contractului trebuia de mai demult facuta deoarece sunt mai multe neconformitati.Ce sa facut cu sumele de bani alocate.Rog Obiectivul de Suceava sa urmareasca si sa informeze populatia si institutiile statului deoarece asa cum este pana acum nu este bine si se vor produce accidente catastrofale.Costel din Suceava.16.09.2014.