Saturday , April 27 2024

602 elevi suceveni absenți de la simularea probei de Bacalaureat la Română

Elevii de clasa a XI-a au răspuns la cerințe din  poezia Nici luna luminoasă, nici stelele din ceri… de Mihai Eminescu, au avut de elaborat un text argumentativ despre utilitatea telefoanelor mobile pentru omul contemporan și de redactat un eseu despre tema și viziunea despre lume într-un basm cult studiat. Cei de clasa a XII-a au primit întrebări din poezia Cântec de dragoste moartă, de Adrian Maniu, la subiectul al II-lea au scris un text argumentativ despre importanța corectitudinii în asigurarea succesului profesional și au avut de prezentat relația dintre două personaje dintr-un text narativ studiat 

bacalaureat [800x600]

La simularea examenului de Bacalaureat de ieri, au susținut proba de Limba și Literatura Română 5.466 de elevi de clasa a XI-a, din totalul  de 5.768 de elevi înscriși, 302 fiind absenți. De asemenea, 300 de absenți s-au numărat și printre elevii de clasa a XII-a, din cei 5.447 de elev înscriși fiind prezenți în sală doar 5.147.
Elevii de clasa a XI-a au avut de analizat poezia Nici luna luminoasă, nici stelele din ceri… de Mihai Eminescu, cerințele cuprinzând exerciții de sinonimie, construirea unui enunț, explicarea utilizării cratimei, identificarea dimensiunii temporale în imaginarul poetic eminescian conturat în cele trei strofe date, identificarea mărcilor lexico-gramaticale ale subiectivității poetice, identificarea unor figuri de stil cu explicarea semnificației acestora, precum și evidențierea trăsăturilor genului liric.
De asemenea, ultima cerință de la subiectul I s-a referit la evidențierea relației dintre ideea poetică și mijloacele artistice folosite în prima strofă a poemului. La subiectul al II-lea, elevii au avut de elaborat un text argumentativ despre utilitatea telefoanelor mobile pentru omul contemporan, iar la subiectul al III-lea, elevii au avut de redactat un eseu în care să prezinte tema și viziunea despre lume într-un basm cult studiat. Elevilor li se vor acorda 30 de puncte pentru fiecare din cele trei subiecte, accentul punându-se pe organizarea corectă a ideilor în scris, pe abilitățile de analiză și argumentare, pe competențele de  redactare în limba română literară, ortografie, punctuație, așezare în pagină și respectarea numărului de cuvinte.
Aceleași principii au fost subliniate și în subiectele de clasa a XII-a,  elevii având de rezolvat cerințe aproape similare, pornind de la textul poemului Cântec de dragoste moartă, de Adrian Maniu. Tema textului argumentativ de la subiectul al II-lea a fost legată de importanța corectitudinii în asigurarea succesului profesional, iar la subiectul al III-lea, elevii au avut de elaborat un eseu de 600-900 de cuvinte, în care trebuiau să prezinte relația dintre două personaje dintr-un text narativ studiat. Principalele elemente de urmărit au fost: prezentarea statutului social, psihologic, moral al fiecăruia dintre personaje, evidențierea a două episoade / citate / secvențe comentate, a modului în care evoluează relația dintre cele două personaje la alegere, prezentarea a patru elemente de structură, de compoziție și de limbaj ale textului narativ studiat, acțiune, conflict, relații temporale și spațiale, construcția subiectului, perspectivă narativă, modalități de caracterizare, registre stilistice, limbajul personajelor. Elevii au avut de susținut propria opinie privind modul în care o idee sau tema textului narativ studiat se reflectă în evoluția relației dintre cele două personaje. (C. S.)

Vezi si

(P) Alege inteligent! Alege PYAM Residence! Cartier Privat de Vile 

PYAM Residence Cartier de vile – executate impecabil, gândite până la cel mai mic detaliu! …