Monday , May 6 2024

300 de elevi suceveni au lipsit la simularea Evaluării Naționale la Limba și Literatura Română

In total, ieri, la această simulare au participat 7.315 elevi suceveni. Textele date spre analiză aparțin genului liric, respectiv registrului jurnalistic cu informații din domeniul geografiei  

 evaluare


Anul acesta, la simularea evaluării naționale de Limba și literatura română, din cei 7.618 elevi de clasa a VIII-a înscriși la școlile din Suceava, au participat la simularea examenului de Evaluare Națională, proba de Limba și literatura română un număr de 7.315. Așadar, 303 elevi au absentat ieri, potrivit reprezentanților Inspectoratului Scolar Județean Suceava.
Textele date spre analiză aparțin genului liric, respectiv registrului jurnalistic cu informații din domeniul geografiei. Primul text, intitulat Vârful dealului, aparține autorului Ion Pillat, iar cel de-al doilea este. un fragment dintr-un text descriptiv, extras din articolul apărut în revista “Terra Magazin” cu titlul Grupa Munților Banatului – Piticii Carpaților, autor Dănuț Călin.
Ordinea cerințelor nu a fost obligatorie, 12 puncte fiind oferite doar pentru redactarea lucrării, cu criterii care țin de unitatea compozițională, coerența textului, registrul de comunicare, adecvarea conținutului stilului și vocabularului, de ortografie, punctuație, așezare corectă în pagină. Primul subiect, pentru care s-au oferit 42 puncte, a cuprins două părți, în  prima parte fiind propuse elevilor, pe marginea textului poetic, exerciții de vocabular, punctuație, prozodie și figuri de stil. În partea a doua, elevilor li s-a cerut  demonstrarea apartenenței poeziei la specia pastelului într-o compunere de 150-200 de cuvinte, item pentru rezolvarea căruia care s-au oferit 12 puncte. În conținutul acesteia se cerea definiția pastelului, să se arate principalele trăsături ale speciei, să fie respectat numărul de cuvinte, iar conținutul să fie adecvat formulat. Subiectul al doilea este orientat către cunoașterea terminologiei de specialitate din domeniul geografie, expresiile care presupuneau dificultăți de cuprindere a sensului fiind explicate la finalul textului, în forma unei note de subsol: horst, horsturi, graben, grabene, sedimentar (s.n). Elevilor li s-a cerut construirea unor enunțuri pornind de la expresii date, subliniate în text. Pentru rezolvarea unor exerciții de morfologie, sintaxa propoziției, sintaxa frazei au fost oferite în barem 24 de puncte. În ultima parte, s-a cerut redactarea unei compuneri de 150-200 de cuvinte, în care elevul trebuia să relateze o întâmplare reală sau imaginară din timpul unei excursii. Competențele pe care s-a pus accentul au fost cele de redare a textului compunerii cu succesiunea logică a evenimentelor, de precizare a elementelor spațio-temporale, de conținut adecvat și respectarea numărului de cuvinte.
Astăzi, 23 februarie 2016, are loc simularea evaluării la Matematică. Rezultatele vor fi afișate pe 4 martie 2016. Elevii pot opta pentru consemnarea notei în catalog prin solicitare scrisă.  (C.S.)

Vezi si

Un incendiu puternic pornit de la un cablu defect a afectat două locuinţe din Voroneţ (FOTO, VIDEO)

  Sâmbătă după-amiază, în jurul orei 15.00, un incendiu a izbucnit la  o gospodărie din …

One comment

  1. Elevii din gimnaziu sunt stresa’i de profesorii de fizică şi chimie,obiecte fără importanţă la ora actuală,în loc să acorde mai mult timp LIMBA ROMÂNĂ şi Matematică ,discipline de examen.CEREM IMPERIOS NECESAR REDUCEREA ORELOR DE fizică şi chimie CÂT MAI REPEDE CA ELEVII SĂ NU MAI FIE STRESAŢI DE TESTE zilnice şi ameninţări săptămânale ale celor de fizică şi chimie discipline de mult apuse,de care elevii fug .În statele dezvoltate si unde ni se dau exemple ca modele fizica,chimia ,biologia sunt predate într+o singură materie ŞTIINŢE şi în mult mai puţine ore pe săptămâna,bazându se pe experimente,aplicaţii concrete şi ore de laborator.La noi au rămas programele la gimnaziu învechite de când chimia era materia ELENEI CEAUŞESCU şi toţi elevii trebuiau să o studieze.