Saturday , June 22 2024

Un serial TV despre viața lui Karl Lagerfeld va fi lansat vineri pe Disney+. Daniel Bruhl, din “Good Bye, Lenin!” şi “Inglorious Basterds”, joacă rolul designerului

După “Balenciaga” şi “The New Look”, seria de producţii TV dedicate modei haute couture continuă vineri odată cu lansarea “Becoming Karl Lagerfeld”, pe platforma de streaming Disney+, un serial foarte aşteptat despre ascensiunea unui star al acestei industrii, interpretat cu mare fineţe de actorul Daniel Bruhl, informează AFP.

Adaptat după biografia “Kaiser Karl” publicată de Raphaelle Bacqué, jurnalistă la cotidianul Le Monde, acest serial TV cu şase episoade prezintă primii paşi făcuţi în industria modei de Karl Lagerfeld la Paris în anii 1970, pe atunci fără să îşi poarte părul prins în coadă şi acţionând ca un “mercenar” în sectorul pret-a-porter, înainte să devină emblematicul creator de modă al casei Chanel.

Noua producţie explorează şi colaborarea lui cu Gaby Aghion (interpretată de Agnes Jaoui), fondatoarea brandului Chloé, rivalitatea lui cu Yves Saint Laurent (Arnaud Valois), protejatul lui Pierre Bergé (Alex Lutz), dar mai ales relaţia sa cu dandyul Jacques de Bascher (Theodore Pellerin), marea iubire a vieţii sale.

Acest serial TV are potenţialul de a disipa puţin misterul pe care îi plăcea să îl cultive Karl Lagerfeld, decedat în 2019 şi aflat, pentru prima dată, în centrul unei ficţiuni audiovizuale.

“Fascina lumea întreagă” fără ca ea să îl cunoască cu adevărat pe omul “din spatele faţadei pe care şi-o crease”, a declarat în luna martie actorul Daniel Bruhl – cunoscut din “Good Bye, Lenin!” şi “Inglorious Basterds” – , care a spus că nu a ezitat prea mult înainte să accepte acest rol.

Atent să nu cadă în caricatură, actorul germano-spaniol, care s-a antrenat vorbind multă vreme “în franceză cu accent german”, spune că a simţit un fel de declic în momentul în care încerca să poarte pantofii cu toc ai personajului său, care l-au făcut să se gândească “la flamenco şi la toreadori”, permiţându-i astfel “să se agaţe de imaginea” unui “matador” înainte de filmarea fiecărei scene.

“Lagerfeld este un personaj destul de rece la prima vedere, este un om care îşi maschează mult sentimentele”, a declarat Raphaelle Bacqué, care a participat la producţia noului serial TV alături de Isaure Pisani-Ferry (scenaristă care a lucrat la “Braqueurs”, “Kaboul Kitchen”). “Provocarea a fost să îi dăm personajului o viaţă interioară”, “o formă de vulnerabilitate” acestui “om care s-a încorsetat întreaga sa viaţă” şi care “minţea tot timpul” în privinţa naţionalităţii şi a vârstei sale.

Regizată de Jerome Salle (cunoscut pentru “Kompromat”) şi Audrey Estrougo (“Supremes”), această producţie TV franceză a fost anunţată încă din 2021 de grupul Disney, la un an după lansarea platformei sale de streaming în Franţa.

Filmat la Paris, Monaco şi în Italia, serialul TV reuneşte peste 2.200 de actori de figuraţie în peste 40 de decoruri, cu un total de 3.000 de costume, din care 160 au fost create în întregime în ateliere de modă.

De la ţinute vestimentare la machiaj, “niciun detaliu nu a fost lăsat în voia hazardului”, a declarat Jeanne Dumas, fondatoarea brandului Rouje şi interpretă în serialul creatoarei Paloma Picasso, prezentat la festivalul Canneseries.

Această lansare va avea loc la doar câteva luni după cele ale producţiei spaniole “Balenciaga” (Disney+), dedicată designerului omonim, şi producţiei americane “The New Look” (Apple TV+), ce prezintă ascensiunea lui Christian Dior, ilustrând astfel apetitul platformelor de streaming pentru subiectul modei haute couture.

“Privind retrospectiv, ne aflăm cu adevărat într-o vreme în care moda este un patrimoniu” şi în care “putem privi confortabil în retrovizor” pentru a crea poveşti, a declarat actorul şi regizorul Alex Lutz, pentru a justifica această tendinţă, în faţa jurnaliştilor prezenţi la Cannes.

“Este o lume foarte atrăgătoare”, dar şi “nesănătoasă”, în care întâlneşti “glamour, frenezie mediatică, pretenţii, dar şi tragedie, dramă şi goliciune”, a adăugat actorul Daniel Bruhl.

Reprezentanţii industriei modei “şi-au creat propriile personaje”, a declarat Arnaud Valois, care consideră că acest sector de activitate reprezintă “un material inepuizabil pentru regizori şi scenarişti”.

Producţiile despre industria modei reprezintă, totodată, o bună metodă pentru platformele de streaming de a-şi alimenta cataloagele cu producţii locale, traversând în acelaşi timp graniţele dintre ţări cu ajutorul unor personalităţi cunoscute în lumea întreagă.

“Sper că va avea succes, să putem facem un al doilea sezon”, despre anii 1980, a spus Raphaelle Bacqué, în contextul în care “Becoming Karl Lagerfeld” nu acoperă decât o treime din biografia publicată de ea, un mare succes în librării şi tradusă în mai multe limbi. Studioul de producţie Gaumont a cumpărat drepturile asupra acestui volum încă de la publicarea sa în 2019.

La sfârşitul anului 2022, actorul Jared Leto a anunţat de asemenea în presa americană că lucrează la un film biografic despre viaţa şi activitatea lui Karl Lagerfeld. (Agerpres)

foto: IMDb

Vezi si

Actorul Donald Sutherland a murit la vârsta de 88 de ani

Actorul Donald Sutherland, protagonistul unor filme precum „Jocurile foamei” și „Animal House”, a murit la …