Wednesday , April 24 2024

Miscarea anti-rasism: L’Oreal elimina cuvintele “alb” si “luminos” de pe etichete, Coca-Cola isi intrerupe publicitatea pe retelele de socializare 

Grupul francez de cosmetice L’Oreal a anuntat sambata ca va elimina cuvinte precum “albire” din produsele sale, pe fondul protestelor globale impotriva rasismului.

“Grupul L’Oreal a decis sa elimine cuvintele alb/albire, clar, luminos din gama tuturor produselor sale de seara”, a transmis compania intr-un comunicat de presa, potrivit The Guardian, care citeaza Agentia France- Press.

Gigantul cosmeticelor nu a oferit mai multe detalii, in special cu privire la retragerea imediata sau nu de pe rafturi. Aceasta decizie vine dupa cea a filialei indiene Unilever, care a ales sa-si redenumeasca crema pentru piele comercializata sub numele de “Fair & Lovely”. Compania anglo-olandeza a promis ca va inceta sa foloseasca cuvantul “corect” (fair), deoarece brandul este “angajat sa celebreze toate tonurile pielii”.

“Recunoastem ca folosirea cuvintelor “clar”, “alb”si “luminos” sugereaza un ideal unic de frumusete despre care credem ca nu este corect si vrem sa-l remediem”, spune presedintele unei filiale a Unilever, Sunny Jain, intr-un comunicat de presa citat de Bloomberg. L’Oreal comercializeaza o gama de produse de iluminare a pielii numita “White Perfect”. Aceste creme de fata si lotiuni de corp sunt prezentate pe mai multe site-uri ale marcii din Asia. “Obtineti o piele deschisa la culoare, translucida si radianta. Produsele noastre de albire a pielii reduc petele intunecate si usureaza pielea pentru a va oferi tenul clar si fara cusur pe care il doriti”, se lauda astfel marca.

Mai multe grupuri americane au declarat ca doresc sa isi modifice identitatea vizuala, ca de exemplu Mars, care se gandeste sa schimba faimoasa marca “Uncle Ben’s”.

Presa internationala relateaza ca gigantul Coca-Cola a anuntat vineri ca va intrerupe publicitatea pe toate platformele de socializare la nivel mondial. Reprezentantii Companiei au relatat ca nu este vorba despre un “boicot” oficial, dar ca in acest moment alege sa-si opreasca publicitatea. “Nu exista loc pentru rasism in lume si nu exista loc pentru rasism pe retelele de socializare. Compania Coca-Cola va intrerupe publicitatea platita pe toate platformele de socializare la nivel mondial pentru cel putin 30 de zile. De data aceasta, va trebui sa reevaluam politicile noastre de publicitate si sa stabilim daca se impun unele revizuiri”, a comentat directorul executiv al Coca-Cola si presedintele, James Quincey, conform cnbc.com.

Pe de alta parte, in contextul acelorasi proteste “antirasiste”, mai multe marci importante au facut apel la boicotarea retelelor sociale Facebook sau Instagram, pentru asa-zisa lor lipsa de reactie fata de continutul “dusmanos” sau de incitarile la violenta ale unor dintre utilizatori.

Astfel, inghetata Ben & Jerry’s (Unilever), hainele The North Face sau Paganonia s-au alaturat initiativei lansate saptamana trecuta in Statele Unite de catre National Association for the Advancement of Colored People (NAACP), in asociatie cu Color of Change, Anti-Defamation League, Free Press si Sleeping Giants, intr-o campanie intitulata Stop Hate for Profit (Opriti ura pentru profit).

Companiile enumerate mai sus, carora intentioneaza sa li se alature si altele, au declarat ca nu vor mai cumpara spatiu publicitar pe respectivele retele sociale cel putin pana la sfarsitul lunii iulie.

ziare.com

Vezi si

FOTO. Celine Dion, despre boala ei teribilă: “Nu am învins-o. Este încă în mine și va fi mereu”

Celine Dion a pozat pentru coperta celei mai noi ediții a revistei Vogue Franța. Artista …