Thursday , March 28 2024

Filmele Netflix țintesc drept în inima Hollywood-ului

Amatorii de filme nu-l prea cunosc pe Scott Stuber, dar acesta devine tot mai repede unul din cei mai importanți – și mai perturbatori – oameni din industria cinematografică. Fostul vicepreședinte de la Universal Pictures, în vârstă de 50 de ani, este șeful filmelor la Netflix.

Mandatul său este de a face ca oferta de filme originale ale serviciului de streaming să fie tot atât de formidabilă ca și aceea de televiziune, care a primit 112 nominalizări la premiile Emmy în acest an, mai multe decât oricare altă rețea. Cu „Roma”, filmul cu aprecieri entuziaste și care a ajuns vineri pe Netflix, Stuber a aruncat gigantul internetului direct în cursa pentru Oscaruri. Este posibil ca filmul subtil al lui Cuarón despre viața la Mexico City în anii ʼ70 să primească nominalizarea pentru cel mai bun film. Pentru a fi sigură, Netflix îl susține cu probabil cea mai extravagantă campanie pentru Academy Awards.
Dar „Roma” este doar startul asaltului viguros al lui Stuber, unul care determină vechile cinematografe și rețelele multiplex să-și pună o întrebare generatoare de panică: după ce a împins atâția oameni să-și taie cablul tv, compania de streaming îi va face și să nu mai meargă la cinema? După ce a plonjat în televiziune și în industria muzicală, internetul amenință acum imperiul Hollywood.
Înarmat cu tezaurul pentru război al lui Netflix, finanțat prin împrumuturi, Stuber are în lucru filme de Martin Scorsese, Steven Soderbergh, Dee Rees, Guillermo del Toro, Noah Baumbach și de regele spectacolului, Michael Bay. „Dacă vrei să clădești un studio de film mare, trebuie s-o faci cu mari realizatori”, a declarat Scott Stuber, anunțând și că altețe ale Hollywood-ului ca Meryl Streep, Ben Affleck, Eddie Murphy, Sandra Bullock și Dwayne Johnson au semnat și ei pentru filmele Netflix. Planul său este să lanseze 55 de filme anual, unele cu buget de până la 200 de milioane de dolari. Adăugând filmele documentare și cele de animație, produse de alte departamente, numărul total de lansări Netflix se va ridica la 90 pe an. În comparație, Universal, unul din cele mai prolifice studiouri de la Hollywood, lansează cam 30. Până acum, cinematograful s-a apărat de forțele digitale cu modul tradițional: filmele merg întâi în săli pentru o exclusivitate în jur de 90 de zile și doar apoi în căminele oamenilor, prin cablu sau internet. Profitabilitatea cinematografelor fiind redusă, unele se vor închide dacă vor pierde numai 10% din spectatori, apreciază asociația de profil.
Netflix nu evită total cinematografele. Sub presiunea lui Stuber, „Roma” și alte două filme au fost lansate întâi în săli, dar numai pentru una până la trei săptămâni, iar apoi au intrat în streaming. Majoritatea cinematografelor au refuzat să colaboreze, deși Netflix a contactat pentru „Roma” 140 în America de Nord și 600 în străinătate. Celelalte două filme au fost „The Ballad of Buster Scruggs” al fraților Cohen, care a rulat în numai 21 de săli luna trecută, și thrillerul cu Sandra Bullock sosit joia trecută în patru cinematografe. Netflix întinde astfel o ramură de măslin votanților pentru Oscar. Giganți ca Steven Spielberg au fost dezamăgiți de politica firmei de a oferi imediat filmele pe streaming, sugerând ca întreg conținutul serviciului să fie considerat televiziune. Dar Netflix are nevoie de validare prin Oscaruri că să poată concura cu studiourile tradiționale pentru a atrage talentele de top. Conciliant, Stuber a declarat: „Suntem receptivi la critică. Dacă un mare artist spune că nu merge, încercăm s-o dregem. Pentru unii realizatori de filme, aceasta înseamnă să avem lansări în cinematografe și să concurăm pentru premii”. Dar să nu vă imaginați că va ceda mai mult decât o face. (New York Times – traducere de pe HotNews)

Vezi si

Televiziunea din Coreea de Nord a cenzurat blugii producătorului emisiunii de grădinărit de la BBC

Televiziunea din Coreea de Nord a cenzurat blugii producătorului unei emisiuni de grădinărit de la …