Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Stanford arată că mesajele şi pozele publicate pe Facebook sunt vizualizate în medie, de trei ori mai multe persoane decât tinde să creadă autorul acestora.
Cei care postează pe rezeaua de socializare subestimează numărul cititorilor, deoarece evaluează mai mult numărul de like-uri primite sau comentariile prietenilor.
Potrivit Daily Mail, citat de EVZ, deşi Facebook are acces la date despre câte persoane citesc fiecare post, această informaţie este oferită doar firmelor care cumpară publicitate, nu şi utilizatorilor de rând. Concluzia studiului: 35% din prietenii utilizatorilor Facebook citesc fiecare postare, media lunara totala fiind de 61% din prieteni.
“Când publici pe o reţea socială e ca şi când vorbeşti unui public din spatele unei cortine. Ştii câţi oameni ai invitat, dar nu ştii câţi au venit să te asculte”, a explicat coordonaturul studiului, profesorul Michael Bernstein.
Cercetătorii au mai precizat că Facebook nu vrea să aducă modificări în această privinţă deoarece acest lucru ar infuenţa comportamentul celor care postează.
De exemplu, văzând ca sunt citiţi, dar nu primesc comentarii şi
like-uri, ar putea scrie mai rar, iar acest lucru nu ar fi în avantajul reţelei de socializare.