Thursday , April 25 2024

Adevarul despre diamante: Totul e o mare pacaleala

diamant

Diamantele reprezinta un lux, iar femeile afiseaza cu mandrie un inel de logodna dotat cu aceasta piatra pretioasa. Insa specialistii arata ca totul e o mare pacaleala, foarte bine pusa la punct.
Business Insider prezinta motivele pentru care acestea costa foarte mult.
De Beers e compania care a convins publicul ca inelele de logodna trebuie sa vina neaparat cu un diamant.
Infiintata in 1888, ea a investit foarte mult in campanii de publicitate pentru ca produsele sale sa devina un lucru necesar in cadrul ceremoniei de casatorie.
Manipulare
Expertul in pietre pretioase Edward Jay Epstein a explicat, intr-un interviu acordat Power Line, ca diamantele erau foarte rare in anii 1800. Ulterior, a fost descoperit un zacamant urias in Africa de Sud, ce ar fi trebuit sa schimbe situatia.
Dar cei de la De Beers s-au speriat.
Un zacamant urias de diamante ar fi facut ca pietrele pretioase sa ajunga intr-o cantitate mai mare pe piata, iar acest lucru ar fi dus la scaderea preturilor. In consecinta, pentru a evita acest lucru, asa-numitul cartel De Beers – format dintr-un grup de companii miniere – a decis sa limiteze artificial productia.
Astfel, acestia se uitau la estimarile legate de numarul de casatorii pentru anul respectiv si scoteau din subsol un numar proportional de diamante, cu toate ca aveau posibilitatea sa exploateze o cantitate mult mai mare.
Iar pentru ca au controlat 90% din piata pana la finalul anilor ’90, strategia celor care au format cartelul a dus la pastrarea pretului ridicat in toata aceasta perioada.
Campanii ingenioase de marketing
Nu doar controlul artificial al productiei a influentat pretul, ci si campaniile de promovare.
De Beers a facut tot posibilul pentru ca inelele cu diamant sa devina un simbol al mariajelor in America.
Epstein a explicat ca a dat bani pentru ca inelele cu diamant sa apara in toate filmele cu hoti de bijuterii si a convins-o pe Marilyn Monroe sa cante despre ele (va mai amintiti de piesa “Diamonds are a girl’s best friend”?).
Toate acestea au avut un singur scop: sa le faca pe femei sa-si doreasca inele cu diamant.
Diamantele nu valoreaza foarte mult
“Diamantele nu sunt o investitie, ci un produs de retail, ca oricare altul”, sustine Ira Weissman, expert in domeniu.
Cel mai simplu mod de a demonstra acest lucru e atunci cand vrei sa revinzi piatra pretioasa. Cei mai multi obtin intre 20 si 40% din pretul initial, pentru simplul fapt ca bijutierul ii cunoaste valoarea reala.
“Industria este atent manipulata, iar campaniile de marketing sunt extrem de bine pregatite, asa ca magazinele le vand la suprapret, pentru ca oamenii au impresia ca valoreaza foarte mult. Insa realitatea e fix pe dos”, se arata in articolul citat.

Vezi si

Condamnarea la închisoare a producătorului de filme Harvey Weinstein pentru viol a fost anulată în statul New York

Curtea de Apel a statului New York, cea mai înaltă curte petentă, a anulat condamnarea …