Wednesday , December 1 2021

Cele mai importante parfumuri masculine din istorie

Adică cele care au supraviețuit anilor, au marcat o epocă, au scandalizat societatea și le poți recunoaște de la kilometri distanță.

Astăzi este suficient să mergem într-un mall sau la un magazin specializat pentru a găsi cele mai bune parfumuri pentru bărbați de pe piață, să le alegem pe cele preferate și să plecăm fericiți acasă. Uneori nici măcar atât. Dacă știm deja exact ce ne dorim, comerțul electronic rezolvă totul pentru noi din confortul caselor noastre. Cu toate acestea, a existat o perioadă în care bărbații nu se bucurau de astfel de privilegii, când vine vorba de parfumuri de lux. Încă la începutul secolului al XX-lea, cu o industrie a parfumurilor deja în desfășurare, genul masculin putea alege doar între apă de colonie – care era tradițional unisex – și esența de lavandă. Dar pentru a înțelege mai bine acest lucru, să facem o recapitulare rapidă dintre cele mai importante evenimente din existenţa acestei invenţii cruciale.

Scurt istoric al parfumurilor masculine

Abia în 1934, fondatorul mărcii Caron, Ernest Daltroff, a creat primul parfum pentru bărbați, numit pur și simplu Pour Un Homme. Notele sale de varf au fost lavanda, vanilie, lemn de cedru si ambra moscata. O revoluție totală, dacă ne gândim că progresele în materie de igienă au făcut din parfumuri un produs al experiențelor estetice și senzuale – nu doar medicinale sau religioase – și că până atunci singurii bărbați care puteau comanda un parfum aparțineau regalității.

Dior Sauvage vezi pe Emag toate ofertele la parfumuri Dior.

De fapt, marca Creed – încă în vigoare și născută în 1760 – era cea care se ocupa de astfel de capricii pentru aristocrație. Mărci precum Acqua di Parma, Guerlain și Aqua Velva au existat și pe vremea lui Daltroff, dar acestea erau folosite pentru a parfuma batiste și ca loțiuni după bărbierit.

Odată cu trecerea timpului și după marile războaie, producătorii acestor arome și-au dat seama de schimbarea bărbatului modern. Un subiect care nu mai căuta o soluție simplă la bărbierit sau la mirosul neplăcut, dar care își dorea să se simtă seducător și exuberant. Astfel s-au născut English Leather — care mai poate fi achiziționat și azi —, Pour Monsieur de la Chanel și Tabac Original de Mäurer & Wirtz.

Acesta a marcat un înainte și un după, făcând loc unor parfumuri masculine atât de importante precum Brut Pour Homme de la Fabergé, Lancôme Balafre, clasicul Aramis de Estée Lauder și Eau Sauvage de la Christian Dior. Restul le stim deja. A sosit epoca designerilor, a consumului democratizat și chiar a vocabularelor noi. Să ne amintim că, de mulți ani, distincția dintre parfum și loțiune pentru a delimita genul aromei a fost vitală.

Cu acest lucru deja foarte clar, cu o lecție de istorie foarte succintă, haideți să trecem direct la ceea ce ne-a adus aici. O listă cu cele mai bune parfumuri pentru bărbați care au schimbat totul și pe care le putem obține și astăzi, pentru că sunt un reper absolut al masculinității. Sunt parfumuri foarte importante, demne de a fi în oricare dintre colecțiile noastre. Plus că, evident, miros foarte bine și poartă ani de tradiție în fiecare picătură.

Acqua di Parma Köln

Lansat în 1916, este încă unul dintre cele mai sofisticate și luxoase parfumuri pe care le puteți avea. Notele sale sunt de citrice siciliene, lavandă, rozmarin, verbenă de lămâie, trandafir bulgăresc, vetiver, mosc alb, iasomie, lemn de santal, ambră și paciuli. O călătorie mistică și botanică care caracterizează un bărbat foarte încrezător în sine.

Eau Sauvage Dior

Acesta este unul dintre acele arome inconfundabile care au devenit complet atemporale. S-a născut în 1966 și notele sale sunt lămâie, bergamotă, busuioc, rozmarin, chimen, iasomie, coriandru, paciuli, garoafă, rădăcină de stanjenel, lemn de santal, trandafir, mușchi de stejar, vetiver, mosc și ambră. După cum puteți vedea, o formulă complexă și la fel de unică ca și bărbatul care o alege.

Gentleman Givenchy

Ideal pentru un om profund care se identifică ca fiind spontan, sensibil și care scapă de orice clișee. Născut în 1974, acest parfum masculin are și o listă lungă de note: miere, trandafir, scorțișoară, tarhon, bergamotă, lămâie, paciuli, cedru, rădăcină de iris, iasomie, piele, zibetă, lichen, vetiver, mosc, ambră și vanilie.

L’Eau D’Issey Pour Homme

Un clasic atemporal care a fost lansat în 1994 și aduce un omagiu puterii apei și prospețimii munților. Notele sale sunt yuzu, lamaie, bergamota, verbena de lamaie, mandarina, chiparos, callen, coriandru, tarhon, salvie, lotus albastru, nucsoara, lacramioare, sofran, scortisoara Ceylan, muscata Bourbon, vetiver de Tahiti, mosc, cedru, lemn de santal, tutun și chihlimbar.

Calvin klein ck one

O inovație completă care a făcut din anii 90 decorul perfect pentru a privi produsele unisex cu ochi noi către un nou orizont de genuri. Notele sale sunt lamaie, bergamota, ananas, mandarina, cardamom, papaya, lacramioare, iasomie, violeta, nucsoara, trandafir, radacina de iris, frezie, mosc, cedru, lemn de santal, muschi de stejar, ceai verde și ambra.

Jean-Paul Gaultier Le Male

Un parfum care aduce un omagiu originilor parfumeriei masculine. Era 1995 când l-am mirosit pentru prima dată și a devenit deja un clasic. Notele sale sunt lavandă, mentă, cardamom, bergamotă, caise, scorțișoară, floare de portocal, chimen, vanilie, boabe de tonga, ambră, lemn de santal și cedru. Un parfum pe care mulți l-au clasificat chiar drept afrodisiac.

Chanel allure homme

Lansat în 1995, acest parfum bărbătesc este un semn de carismă și forță interioară, încărcat cu un traseu senzual. Notele sale: lămâie, piersici, ghimbir, mandarină, lavandă, bergamotă, piper, cedru, paciuli, vetiver, trandafir, lemn de trandafir brazilian, iasomie, gardenie, căpșuni, anason, vanilie, boabe de tonga, nucă de cocos, lemn de santal, chihlimbar, benzoin, piele, mosc și mușchi de stejar.

Vezi si

Începe sezonul distracției pe gheață la Iulius Mall Suceava!

Iarna se apropie cu paşi repezi, iar odată cu răcirea vremii vine şi distracţia pe …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *