Tuesday , September 21 2021

Ce e important să știi despre alimentație, pentru a fi sănătos

Viața presupune nevoi de bază pe care oamenii le cunosc și se străduiesc să le îmbunătățească, în așa fel încât să se mențină sănătoși și să își crească nivelul de trai. Totuși se întâmplă ca, tocmai prea multă atenție îndreptată spre detalii, să ducă la ignorarea unor aspecte simple, dar esențiale. Pentru ca organismul să se dezvolte și să funcționeze în condiții optime are nevoie de aer, apă, hrană și adăpost adecvate și de un psihic echilibrat. Alimentația sănătoasă este un subiect din ce în ce mai dezbătut, mai ales în condițiile actuale, când urbanizarea și industria de alimente prelucrate au schimbat modul  de viață al oamenilor.

Obiceiurile alimentare se formează începând din copilărie și se stabilizează pe parcurs, fiind greu să le schimbi, atunci când observi că nu sunt cele mai potrivite. Cunoașterea funcționării organismului și a unor reguli de bază privind hrănirea te ajută să te menții sănătos și să dai maximum de randament.

  • Mese luate la ore regulate. Probabil ai auzit de multe ori și părerile sunt împărțite în ceea ce privește eficacitatea. Dacă observi cum funcționează organismul, înțelegi că obiceiurile se formează prin repetare și hrănirea în aceleași momente ale zilei crează un model benefic pentru corp. Deci, dacă petreci multe nopți în stare de veghe și mănânci la ore târzii, îți formezi un obicei și vei simți foame, chiar dacă nu vei vrea să mai mănânci. Concluzia, mănâncă în aceleași intervale orare, construind obiceiuri bune și nu ronțăi între mese, pentru a-i da timp organismului pentru digestie.
  • Ia micul dejun și sari peste cină. În contextul unei vieți cu un ritm rapid și din ce în ce mai aglomerată, poți uita să fii atent la când și cum mănânci. Dacă sari deseori peste micul dejun și îl înlocuiești cu o cafea, află că nu e o practică sănătoasă. Formează-ți un nou obicei, chiar dacă în primele zile îți va fi mai greu, și mănâncă, după ce ai băut un pahar cu apă pe stomacul gol. Prânzul trebuie să fie consistent, iar seara, pe cât posibil, mănâncă puțin, alimente care se digeră repede, și cu cel puțin 2 ore înainte de culcare.

 

  • Nu asocia hrana cu alte activități. Obiceiurile dăunătoare se formează fără să realizezi, așa că fii atent să rezervi timp doar pentru masă. În timp ce mănânci nu privi la televizor, telefon, nu lucra sau nu îți distrage atenția cu altceva. Nu vei ști cât mănânci și nu vei sesiza gustul sau când ești sătul, așa că nu te vei bucura de hrană.

Prepararea alimentelor este un alt subiect controversat și este important să te informezi și să decizi în cunoștință de cauză cum vrei să te hrănești. Este știut beneficiul produselor proaspete și în special al crudităților, deoarece prin gătire se pierd enzimele și o parte din vitamine. Există însă metode de a prepara hrana în mod sănătos și poți apela la noile tehnologii pentru o masă cât mai nutritivă, cum ar fi oala sub presiune Tefal, dacă ești o persoană ocupată și vrei un aparat care să te ajute să mănânci bucate de casă.

Cantitatea de hrană se transformă de multe ori într-o problemă, deoarece, în societățile dezvoltate, de multe ori, hrana este în centrul acțiunilor de socializare, a evenimentelor și se găsește din abundență la orice pas. De aceea este greu să faci față provocărilor culinare când ai în jurul tău persoane care savurează bunătăți. Totuși e bine să știi că hrana este combustibil pentru corp, de aceea e necesar să îi oferi cât are nevoie, în funcție de consumul de energie pe care îl are. Adaptează cantitatea de alimente la nivelul de activitate și nu uita că organismul se descurcă mai bine cu deficitul decât cu excesul de hrană.

Vezi si

SPES MUNDI  – SPERANȚA LUMII, concert caritabil, duminică, la  Biserica Romano-Catolică “Sf. Ioan Nepomuk” din Suceava

Duminică, 19 septembrie, începând cu ora 19.00, la Biserica Romano-Catolică “Sf. Ioan Nepomuk” din Suceava …