Thursday , April 25 2024

Suceava – primul oraș din România care are transport public integral electric

Municipiul Suceava este primul oraș din România care are transport electric în totalitate. Acest anunț a fost făcut de primarul municipiului Suceava, Ion Lungu în conferința de presă de miercuri, 15 martie.

„Trebuie spus că astăzi avem în totalitate transport electric în municipiul Suceava. Suntem primul oraș din România care are transport electric în totalitate”, a spus Ion Lungu. Potrivit edilului, odată ce că au venit toate autobuzele electrice contractate – ultimul fiind din Polonia – municipiul Suceava se poate mândri cu faptul că are un parc integral electric de mijloace de transport în comun.

Pe de altă parte, primarul a recunoscut că a avut emoții cu livrarea autobuzelor contractate cu firma Solaris din Polonia pentru că aceasta a câștigat șapte licitații în România pentru livrarea de autobuze sau troleibuze, dar că până la urmă au venit toate cele 15 autobuze. „Astăzi avem parcul complet. Am avut discuții cu domnul Petruc la TPL să mai suplimenteze pe Linia 1 sau unde mai sunt solicitări pentru că acum are capacitate”, a mai spus Ion Lungu.

Introducerea sensurilor unice pe arterele principale ale Sucevei mai are de așteptat

Introducerea sistemului de sensuri unice cu bandă specială pentru transportul public de călători mai are de așteptat, chiar dacă Suceava a devenit primul municipiu din România cu transport public integral electric.

În conferința de presă de miercuri, 15 martie, primarul Ion Lungu a motivat că e nevoie de modificări la structura stradală pentru că schimbarea modului de circulație pe arterele principale – de la sens dublu la sens unic – necesită un aviz din partea Poliției Rutiere iar acesta se dă condiționat de îndeplinirea unor criterii care, la rândul lor, presupun niște reamenajări.

„Trebuie să facem modificări la axul principal. Aceste modificări nu sunt puține și nici foarte ieftine. Ne-am dori să putem pe axa de mobilitate urbană să mai atragem niște bani prin POR. Trebuie să facem modificări la structura stradală, la trotuare, la stâlpi de iluminat după care putem implementa sensurile unice”, a explicat primarul.

Reamintim că odată cu sosirea la Suceava a ultimului autobuz electric contractat s-ar fi îndeplinit și a doua condiție enunțată cu ani în urmă de edil cu privire la introducerea sensurilor unice pe artera principală a Sucevei: un parc electric de autobuze și microbuze care să asigure un sistem de transport de călători atractiv.

Prima condiție, pentru cei care poate nu își mai aduc aminte, era realizarea integrală a șoselei de centură a Sucevei, fapt care a fost finalizat în ultima parte a lui 2019. Dar cu toate acestea, iată că introducerea sensurilor unice, pentru fluidizarea traficului rutier, mai rămâne în așteptare. „Încă nu avem aprobarea finală a proiectului de remodelare urbană. Vrem să avem o discuție în acest sens, să mergem la Poliție să ne dea avizul necesar, dar acesta vine condiționat de o serie de modificări la axul principal …”, a declarat Ion Lungu. (D. P.)

Vezi si

Cum a devenit o groapă de gunoi cea mai bună afacere a Primăriei Suceava. Economii de zece milioane de euro printr-o investiție de nici 2,5 milioane de euro

Un proiect de succes al Primăriei Suceava a fost dus la capăt u și nu …

2 comments

  1. Stefan cel Mare

    De ce pe traseele 6 si 8 inca exista Dieselul pe traseu ???

  2. Oh joy!
    Un prieten intreaba…. Cand se incarca.cu energie bateriile autobuzelor… cum este generata energia asta? Care este procentul de eolian, solar, si cat la suta este din energia murdara produsa clasic?
    Verde.este.doar.mintea care nu vede peste culoarea autobuzelor si ce poluare este generata de producerea lor, a bateriilor, a statiilor de incarcare si a intretinerii lor.