Tuesday , April 23 2024

Rompetrol va prelua în concesiune pe 20 de ani parcările de la centura Sucevei

Dotările minime obligatorii pe care concesionarul trebuie să le proiecteze, construiască, finanțeze, opereze și întrețină, astfel încât spațiile concesionate aferente centurii Sucevei să fie complet funcționale sunt: parcare, toalete publice, stație distribuție carburant, stație reîncărcare vehicule ușoare electrice, spațiu comercial și snack bar. Din cele comunicate de CNAIR până acum nu rezultă  suma pe care asocierea de firme care a câștigat licitația trebuie să o achite pentru concesionare.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reușit să atribuie contractul de concesiune a parcărilor de la centura Sucevei. Câștigătoarea licitației organizate de CNAIR SA este asocierea firmelor SC Rompetrol Downstream SRL și SC KMG Rompetrol Development SRL, asociere care a adjudecat trei din cele patru contracte care au fost încheiate la licitația în cauză. Reamintim despre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA că a prelungit de mai multe ori termenul limită de depunere al ofertelor pentru concesiunea parcărilor de la acele autostrăzi și variante ocolitoare, inclusiv de la centura Sucevei. Anunțul de concesionare a fost pus pe SEAP pe data de 23 decembrie și ofertele trebuiau depuse la mai puțin de două luni de la această dată, dar au fost mai multe amânări pentru că au fost și numeroase solicitări de clarificare în urma cărora au fost operate modificări la documentație și, pe cale de consecință, operatorii economici interesați de participarea în procedură aveau nevoie de timp pentru a-și adapta ofertele față de cerințele reformulate de autoritatea contractantă.

Din cele 12 loturi de la licitația de concesionare, unul a fost pentru concesionarea celor două parcări de la centura Sucevei – una la Ipotești pe DN 2, aproape de centura Sucevei și alte pe centura Sucevei, pe raza comunei Șcheia – iar majoritatea celorlalte fiind parcări/spații de servicii de pe autostrăzile țării. Iar faptul că numai patru loturi au fost ofertate din care două pe variante ocolitoare și două pe autostrăzi, demonstrează că Suceava este atractivă pe acest segment de piață. Este de precizat și faptul că autoritatea contractantă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a comunicat pe SEAP – cum era firesc – un anunț de atribuire însă a postat pe site-ul societății o informare cu privire la rezultatul licitației.
Din cele comunicate de CNAIR nu rezultă vreo sumă pentru care asocierea de firme care a câștigat licitația să fie obligată să o achite, însă reamintim că în ce privește concesionarea celor două parcări amenajate cu acces direct din DN 2, valoarea estimată este de aproape 1,5 miliarde lei, fără TVA. Asta în condițiile în care valoarea totală estimată la cele 12 loturi este de 22 de miliarde de lei fără TVA. Contractul de concesiune de la șoseaua de centură a Sucevei are ca durată 20 de ani (240 de luni). De altfel, majoritatea contractelor de concesiune la cele 12 loturi, cu câteva excepții unde durata este mai mare și o excepție în care durata este de 180 de luni. În ceea ce privește contractele atribuite, trei din cele patru – având în vedere că la opt loturi nu s-au prezentat ofertanți – au fost încheiate pe 20 de ani iar unul cu privire la spațiul pentru servicii de la Sânpaul de pe A3 va fi un termen de 25 de ani. Dotările minime obligatorii pe care concesionarul trebuie să le proiecteze, contruiască, finanțeze, opereze și întrețină, astfel încât spațiile concesionate aferente centurii Sucevei să fie complet funcționale sunt: parcare, toalete publice, stație distribuție carburant, stație reîncărcare vehicule ușoare electrice, spațiu comercial și snack bar.
Conform obiectivelor politicii de transport în România, principala direcție de acțiune a CNAIR o reprezintă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, în vederea integrării rețelei naționale în Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), îmbunătățirii confortului utilizatorilor acestei infrastructuri și creșterii siguranței și eficienței transportului. Standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la „TEM Standards and Recommended Practice – 2002” care recomandă, printre facilitățile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, și construirea spațiilor de odihnă (parcări) și a spațiilor de servicii. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …