Friday , May 7 2021

Nicio firmă suceveană nu participă la licitația deschisă de proiectare a lucrărilor de modernizare a căii ferată dintre Suceava și Pojorâta

Patru oferte au fost depuse la licitația deschisă pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare modernizării liniei de cale ferată Pojorâta – Suceava (subsecțiunea 3 a tronsonului Apahida – Suceava) pentru care Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat, pe SEAP, în ziua de marți, 23 februarie, anunțul de participare în care data limită până la care vor trebui depuse oferte era, inițial, cea de 29 martie a.c. după care termenul a fost prelungit cu trei săptămâni. Chiar și așa, niciunul dintre ofertanți – lider de asociere, asociat, terț susținător sau subcontractant declarat – nu este din județul Suceava.

Prima ofertă depusă este din partea firmei bucureștene Consis Proiect care a venit cu o ofertă având subcontractanți declarați firmele următoare: Road Survey (jud. Caraș Severin), Protelco (Câmpina), Torcad Consulting SRL Brăila, Academia Română – filiala Cluj-Napoca, firma ieșeană Danavi, firmele bucureștene EPC – Consultanța de Mediu, Telecomunicații CFR SA și GEO-SERV, precum și firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial cu sediul în Madrid, dar și cu o sucursală pe care a deschis-o în București. Firma spaniolă este, totodată, și terț susținător. Este de menționat că ponderea serviciilor subcontractate de Consis Proiect se situează în jurul a două treimi din valoarea ofertată.

A doua ofertă este a celor de la firma bucureșteană BAICONS IMPEX S.R.L. în calitate de lider de asociere și ISCPF SA București (fostul Institut de Studii si Proiectări Căi Ferate), având subcontractant declarat doar Institutul de Arheologie Vasile Pârvan; 2,8% din valoarea estimată din ofertă fiind dată respectivului subcontractant.

Compania EGIS ROMANIA S.A. București este al treilea ofertant care participă în calitate de lider al unei asocieri din care mai fac parte companiile Italrom Inginerie Internațională SRL București și compania franceză EGIS RAIL. De asemenea, liderul de asociere a prezentat o listă de subcontractanți declarați și anume: Institutul de Arheologie Vasile Pârvan, Road Survey (jud. Caraș Severin), Protelco (Câmpina), firma timișoreană ROMPRICE SRL și firmele bucureștene Electric Rail Project SRL și Geostud SRL. Ponderea serviciilor subcontractate de EGIS se situează în jurul a o treime din valoarea ofertată.

A patra ofertă vine din partea companiei turcești Yüksel Proje A.S. cu sediul în Ankara – având subcontractanți declarați societatea bucureșteană F & R Worldwide SRL și Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei – în asociere cu catalonii de la TEC-CUATRO care, la rândul lor, au venit cu subcontractanți declarați firma vasluiană Pirotehnic Osb și firma spaniolă CONSULTRANS care este, totodată, și terț susținător.

Contractul care va fi semnat cu ofertantul câștigător în respectiva procedură de atribuire prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune Apahida – Suceava, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță. Documentația care va trebui realizată are în vedere proiectarea necesară executării unor lucrări în urma cărora pe tronsonul respectiv de cale ferată să se poată circula – pentru trenurile de călători – la viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata contractului este de 23 luni iar studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Pojorâta – Suceava, în lungime de aproximativ 85 kilometri, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice. Valoarea estimată a contractului este de 42.740.987 lei, criteriul fiind „cel mai bun raport calitate – preț” din care 40% o reprezintă componenta financiară; sursa de finanțare fiind asigurată în procent de 85% din fonduri europene nerambursabile și 15% fonduri naționale.

Reamintim că la data de 10 februarie a.c. a fost publicat pe SEAP un alt anunț de participare privind o licitație deschisă în vederea realizării studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru subsecțiunea 1 a tronsonului de cale ferată de la Apahida la Suceava și anume de la Apahida la Ilva Mică. Valoarea estimată la licitație pentru respectivul tronson este de 34.088.600 lei, fără TVA iar licitația deschisă trebuia să aibă loc pe la mijlocul lunii martie și s-a amânat tot pe data de 19 aprilie.

La aceasta au fost depuse trei oferte, prima fiind din partea ISCPF SA București (fostul Institut de Studii si Proiectări Căi Ferate) în calitate de lider de asociere și firma bucureșteană BAICONS IMPEX S.R.L., având subcontractant declarat doar Institutul de Arheologie Vasile Pârvan; 4,46% din valoarea estimată din ofertă fiind dată respectivului subcontractant.

A doua ofertă a fost formulată din partea companiei turcești Yüksel Proje A.S. cu sediul în Ankara – având subcontractant declarat Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei – în asociere cu catalonii de la TEC-CUATRO care, la rândul lor, au venit cu subcontractanți declarați societatea bucureșteană F & R Worldwide SRL, firma vasluiană Pirotehnic Osb și firma spaniolă CONSULTRANS care este, totodată, și terț susținător.

Compania EGIS ROMANIA S.A. București este al treilea ofertant și în cazul licitației pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al sectorului de linie ferată de la Apahida la Ilva Mică. și aici participă în calitate de lider al unei asocieri din care mai fac parte companiile Italrom Inginerie Internațională SRL București și compania franceză EGIS RAIL. Liderul de asociere a prezentat o listă de subcontractanți declarați și anume: Road Survey (jud. Caraș Severin), Protelco (Câmpina), firma timișoreană ROMPRICE SRL. Italrom Inginerie Internațională SRL București are subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Pârvan. EGIS RAIL are subcontractanți declarați firmele bucureștene Electric Rail Project SRL și Geostud SRL. Ponderea serviciilor subcontractate se apropie de 40% din valoarea ofertată.

Pe data de 10 mai este termenul final de depunere al ofertelor la licitația deschisă pentru realizarea studiului de fezabilitate și al proiectul tehnic de modernizare a sectorului de cale ferată dintre Ilva mică și Pojorâta, valoarea estimată de CFR SA fiind aproape la fel de mare cu valoarea cumulată a licitațiilor la sectoarele de la Suceava la Pojorâta și de la Ilva Mică la Apahida, respectiv 73.047.000 lei, fără TVA. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Să nu ne mai amăgim! Nici autostrada A7 și nici măcar un drum expres nu vor ajunge degrabă la Suceava-Siret

Conform declarațiilor de acum două zile ale ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă (USR-PLUS), probabilitatea ca sectorul …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *