Thursday , April 25 2024

Lungu: „Vrem să dăm în circulație, până la sfârșitul anului, porțiunea străzii Apeductului din ruta alternativă Suceava-Botoșani”

Porțiunea din Ruta Alternativă Suceava-Botoșani pentru trafic foarte greu de pe strada Apeductului va fi dată în funcțiune până la sfârșitul anului. Un anunț în acest sens a fost făcut de primarul Ion Lungu în cadrul conferinței de presă de miercuri dimineață, susținută ca și precedentele în format online.

„Ne propunem să dăm în circulație până la sfârșitul anului această porțiune din Ruta Alternativă Suceava-Botoșani … Prioritatea de grad zero la investițiile realizate în acest an este darea în funcțiune a Rutei Alternative Suceava – Botoșani pentru trafic foarte greu pe strada Apeductului. Am verificat stadiul lucrărilor la Ruta propriu-zisă unde se lucrează la trotuare și la Podul de peste Pârâul Cetății, precum și la consolidarea malurilor cu gabioane din piatră”, a declarat primarul Ion Lungu, transmițând, ulterior conferinței, o serie de fotografii recente făcute la fața locului.

Precizăm că ruta alternativă este alcătuită din Podul Unirii, o porțiune de circa 400 de metri din strada Mirăuți, un pod aflat în construcție peste pârâul Cetății și strada Apeductului până la intersecția cu Calea Unirii și Traian Vuia unde va fi realizat, conform proiectului, un sens giratoriu. Deși Podul Unirii a fost dat în folosință iar porțiunea de drum până aproape de podul peste pârâul Cetății a fost asfaltată, întârzierea lucrărilor la strada Apeductului și la podul Cetății au făcut imposibilă darea în folosință a rutei alternative pentru traficul greu. Prin urmare, s-a acceptat varianta ca să se circule pe Podul Unirii, dar numai cu autovehicule cu masa totală maximă admisă de 3,5 tone.

Conform celor afirmate de edil, pentru realizarea variantei rutei pe Apeductului, este necesară devierea magistralei principale de termoficare a rețelei de transport 2×Dn 700. Lucrarea însă nu a fost inclusă în proiectul propriu zis de modernizare a străzii Apeductului (inclusiv realizarea canalizării pluviale) și includerea acestei străzi modernizate în așa numita rută alternativă. În schimb, nici finanțarea lucrărilor pentru devierea magistralei respective nu se va face integral de la bugetul local. „S-a aprobat la nivelul Ministerului Dezvoltării pe programul Termoficare 2006-2021 această lucrare care se ridică la 2.151.460,44 lei din care Ministerul asigură 1.828.741,66 lei iar municipalitatea 322.719,12 lei”, a explicat primarul Ion Lungu.

În conferința de presă edilul a precizat, informația nemaifiind reluată și în comunicatul de pe social-media, că începând de anul viitor vor demara lucrările la tronsonul al doilea din ruta alternativă, adică de la Podul Unirii pe strada Energeticianului spre CET și de acolo la stângă până la intersecția cu DN 29. (D.P.)

 

 

 

Vezi si

Cum a devenit o groapă de gunoi cea mai bună afacere a Primăriei Suceava. Economii de zece milioane de euro printr-o investiție de nici 2,5 milioane de euro

Un proiect de succes al Primăriei Suceava a fost dus la capăt u și nu …