Saturday , April 20 2024

În sfârșit, anul acesta vor începe lucrările la sala de sport de la Şcoala 10 din Suceava

După un lung periplu, a fost în sfârșit atribuit contractul de la licitația al cărei anunț de participare simplificat a fost publicat de la finele lui 2020 în SEAP. Intr-un final, după numeroase contestații șI răsturnări de situație s-a decis atribuirea contractului asocierii de firme la care lider este compania botoșăneană SIMION TEHNOCONSTRUCT, pentru suma de 9.396.708,87 lei, fără TVA, ceea ce ar însemna 85,06% din valoarea estimată de autoritatea contractantă, care nu a fost Primăria Suceava, ci chiar Şcoala Gimnazială nr. 10

Unul din visele mai vechi ale locuitorilor din cartierul Burdujeni, zona Cuza Vodă 1 este pe cale să prindă contur. Şcoala Gimnazială nr. 10 va avea o sală de sport modernă. După un lung periplu, a fost în sfârșit atribuit contractul de la licitația al cărei anunț de participare simplificat a fost publicat de la finele lui 2020 în SEAP. Cu exact un an în urmă trebuia să se deschidă ofertele depuse pentru contractul de proiectare și execuție, dar ca urmare a unor solicitări de clarificare a fost aprobată prelungirea termenului de depunere al ofertelor până în data de 20 ianuarie 2021. La acea dată au fost depuse trei oferte din partea a trei asocieri de firme, nu mai puțin de 18 operatori economici făcând parte din respectivele asocieri, liderii acestora fiind firmele Simion Tehnoconstruct, Agacon și Cornell’s Floor.

Într-un final, după numeroase contestații și, fără a exagera cumva, răsturnări de situație s-a decis ca atribuirea contractului să fie asocierii de firme la care lider este compania botoșăneană SIMION TEHNOCONSTRUCT pentru suma de 9.396.708,87 lei, fără TVA, ceea ce ar însemna 85,06% din valoarea estimată de autoritatea contractantă care nu a fost Primăria Suceava, ci chiar Şcoala Gimnazială nr. 10.

Valoarea a contractului de proiectare și execuție lucrări de „Construire SALA DE SPORT ŞI ORGANIZARE DE ŞANTIER la școala gimnazială nr. 10 Suceava” fusese estimată la suma de 11.047.160,46 lei fără TVA, din care valoarea lucrărilor 10.808.760,46 lei fără TVA și valoarea serviciilor va fi de: 238.400,00 lei fără TVA. În ceea ce privește lucrările, cheltuielile pentru obținerea și amenajarea terenului au fost estimate la suma de 33.021 lei iar cheltuielile pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului la suma de 29.028,00 lei, în vreme ce construcțiile și instalațiile ca atare au fost estimate la suma de 9.705.053,85 lei, acestora adăugându-li-se 846.315,55 lei cât au fost estimate costurile pe utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj și 195.342,06 lei cât a fost estimată valoarea organizării de șantier. Pe partea de proiectare suma de 238.400,00 lei fără TVA constă în: 11.000 lei estimare pentru Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor, acordurilor și autorizațiilor; 186.000,00 lei estimare pentru Proiect tehnic și detalii de execuție; 41.400,00 lei estimare pe asistența tehnică din partea proiectantului, cu precizarea că în documentația pentru licitație se mai specifică „în cazul când aceasta nu intra în tarifarea proiectării”. Valoarea estimată nu cuprindea suma aferentă cheltuielilor diverse și neprevăzute precizată în bugetul proiectului (devizul general), acestea putând fi accesate, după caz, în funcție de necesități, prin modificarea contractului în condițiile legii.

Contractul dintre Şcoala Gimnazială nr. 10 Suceava și asocierea de firme condusă de SIMION TEHNOCONSTRUCT a fost semnat abia pe data de 17 decembrie 2021, adică la 11 luni de la data la care era termenul final de depunere al ofertelor. Anunțul de atribuire în SEAP a fost însă în preajma Crăciunului. Deocamdată este prematur a se vorbi despre eliberarea autorizației de construire, aceasta urmând a fi dată după ce este finalizat Proiectul tehnic și detaliile de execuție în conformitate cu care se face proiectul (detaliile tehnice) pentru autorizarea lucrărilor de construire. Totuși, Primăria Municipiului Suceava a emis pe data de 10 ianuarie certificatul de urbanism în vederea obținerii autorizației de construire și obținerea autorizației administratorului drumului (Primăriei Suceava) pentru racorduri/branșamente la rețelele urbane de utilități, ceea ce arată că proiectantul s-a apucat deja de treabă.

Pentru a avea o ideea cu privire la durata demersului referitor la această investiție, este de precizat că un alt certificat de urbanism fusese emis cu aproape trei ani în urmă, mai exact în data de 30 Ianuarie 2019. Deși nu există în fișa de date a achiziției o menționare clară a numărului de luni în care trebuie finalizat și predat proiectul tehnic cu detalii de execuție, este de presupus că în jur de trei-patru luni cel mult va dura acest demers în condițiile în care durata totală a contractului de proiectare și lucrări de execuție este de 15 luni. Este însă de precizat că aici ar fi o neconcordanță cu prevederile din studiul de fezabilitate unde se făcea trimitere la o durată de 16 luni a contractului din care două luni pentru proiectul tehnic și detaliile de execuție, ulterior specificându-se în studiul de fezabilitate că achiziția serviciilor de proiectare va dura o lună de zile și încă o lună proiectarea ca atare, ceea ce parțial explică diferența dintre 16 luni, respectiv 15 luni cât este în fișa de date, dar nu explică de ce abordarea inițială a fost de atribuire separată a contractului de proiectare și, odată renunțat la această strategie, nu s-a făcut modificarea în studiul de fezabilitate. La fel, mai apar alte probleme în studiul de fezabilitate a care fost încărcat în SEAP. De exemplu, se specifică la început că se va ține cont de HG 28/2008 pentru ca, ulterior, să se facă trimitere la HG 907/2016, cum de altfel era normal deoarece HG 28 era abrogată în 2020 când a fost făcut studiul de fezabilitate. Un alt aspect de discutat a fost cel legat de precizarea din studiul de fezabilitate cum că „scenariul A (recomandat)” este la o valoare mai mare decât cea din anunțul de participare. Potrivit datelor din studiul de fezabilitate, scenariul respectiv este recomandat pentru complexitatea redusă a lucrărilor și timpii mai mici de realizare la unele categorii care conduc și la scăderea costurilor de execuție. Astfel, valoarea pentru investiție era estimată la suma de 12.210.413,62 fără TVA, respectiv 14.509.570,70 lei cu TVA ceea ce raportat la suprafața desfășurată de 1878,85 mp înseamnă un cost de aprox. 6.500 lei fără TVA/mp – ADC, ce include și capitolele dotări, utilități (adică aprox. 1300 euro/mp).

Dincolo de aceste chichițe pe care le-am expus ca să arătăm că nu a fost tocmai ușor în privința analizei ofertelor, dar poate chair și a realizării lor, este de presupus că în această primăvară va fi finalizat proiectul tehnic cu detaliile de execuție, precum și DTAC-ul ca în baza acestuia să fie emisă autorizația de construire și apoi ordinul de începere al lucrărilor. În funcție de eventualele perioade de suspendare (dacă va fi cazul, spre exemplu pe timp de iarnă), este însă de sperat că la toamna viitoare o nouă sală de sport va fi dată în folosință în Burdujeni. În ceea ce privește locația acesteia, menționăm că de multă vreme Şcoala 10 calcă serios pe urmele celeilalte școli din Burdujeni și anume Şcoala „Miron Costin” (nr. 11) în sensul că numărul elevilor care frecventează această unitate de învățământ este foarte ridicat. Prin urmare, o sală de sport nu este doar unul din visele mai vechi de un deceniu, ci și o dorință cât se poate de firească pentru comunitatea respectivă. (D.P.)

Vezi si

21 de elevi de la ”Hurmuzachi”, calificați la etapele naționale ale olimpiadelor școlare, de la aproape toate disciplinele din planurile-cadru

”Lotul olimpicilor naționali de la CNEH cuprinde, astfel, 21 de elevi calificați la 13 discipline …