Wednesday , April 24 2024

Cozile la Serviciul de Înmatriculări Auto nu se mai termină. Programările online sunt aproape inutile. Schema de personal este cea din perioada când erau de trei ori mai puține mașini

Zi de zi este un calvar la Iulius Mall Suceava pentru cei care au nevoie să își procure un permis auto sau să înmatriculeze un autoturism.  Și în cursul zilei de joi, 10 iunie, s-au format cozi imense la biroul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule (SRPCIV).  Pe parcursul întregii zile, sute de oameni au așteptat ore bune peste programările pe care și le-au făcut online cu aproximativ o lună de zile în urmă.

Pentru că structura respectivă are o dublă subordonare de la Prefectură, pe de o parte, și de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, ne-am adresat, cu privire la această problemă a cozilor interminabile, prefectului Iulian Cimpoeșu.

Predictibil, de altfel, reprezentantul Guvernului în teritoriu a motivat ca și în trecut arătând că situația de la SRPCIV Suceava este gravă deoarece opt posturi continuă să fie vacante ca urmare a litigiului în care mai mulți angajați erau implicați într-o rețea de fraudare a examenelor auto și înlesnire a obținerii premiselor de conducere pentru cei care, contra unor sume mari de bani, îi ajutau să treacă examenul auto. Fiindcă în rețea era implicat și șeful SRPCIV Suceava, a trebuit să fie găsit un înlocuitor. Periodic, prin detașare, înlocuitorul acestuia vine din alte județe și stă o lună sau două. Totuși, pentru celelalte opt posturi blocate, angajații SRPCIV nu mai au voie să profeseze pe durata procesului, dar nici nu pot fi angajate alte persoane – nu s-a putut identifica nicio soluție până acum. Există și un post vacant despre care prefectul Iulian Cimpoeșu a precizat că este în curs de a fi ocupat de o persoană calificată, dar în mod evident nu este suficient pentru a fi completată lipsa de personal.

De fapt, dincolo de problemele adâncite odată cu „lotul Obreja” de la SRPCIV Suceava, acolo lipsa de personal are o cauză mai profundă. Despre asta a recunoscut prefectul Iulian Cimpoeșu spre finalul discuției. „Schema de personal a rămas la nivelul anilor când erau de trei ori mai puține mașini”, a declarat prefectul de Suceava. Probabil anticipând o întrebare pe această temă, Iulian Cimpoeșu a explicat că, de fapt, numirile pe care le face prefectul la SRPCIV sunt mai degrabă formale și că tot ceea ce ține de politica de personal (angajări, organigrame, promovării etc) este gestionat de la Direcția aflată în cadrul MAI. De fapt, a precizat Iulian Cimpoeșu, doar aspecte ce țin de asigurarea salariilor, a diverselor plăți și contribuții, precum și de punerea la dispoziție a spațiului și utilităților este „apanajul” Prefecturii pe relația cu SRPCIV.

Ce s-a făcut, totuși, până acum? Prefectul susține că a abordat această problemă cu parlamentari – evitând să facă referiri precise – în legătură cu o posibilă modificare a reglementărilor legale ca să fie permise noi angajări. După cum se știe deja, încă nu este soluționată problema. Aceasta este una din cele două soluții pe care le-ar vedea prefectul pentru a se mai așeza lucrurile la nivel de SRPCIV, însă în discuția purtată în cursul zilei de joi, prefectul s-a arătat sceptic. Cea de-a doua soluție nu ține de competențele sale: soluționarea mai rapidă a litigiului în instanță. Practic, în lipsa unor modificări legislative care să permită angajări suplimentare, o clarificare a situației juridice a celor din „lotul Obreja” rămâne singura soluție legală în scopul soluționării problemei: câți vor fi reîncadrați pe posturi – dacă astfel va decide instanța, desigur – și câți, ca urmare a unei eventuale condamnări, vor vacanta posturile care, actualmente, sunt blocate.

Desigur că au fost și alte aspecte aduse în discuție, ca de exemplu numărul mare al celor care stau la rând la SRPCIV deoarece vin cu câteva ore uneori înainte de programare. Acestora li se mai adaugă, spune prefectul, cei care vin peste sau în afara orei programate sau cazurile celor care vin cu dosare incomplete și când revin cu acestea completate încearcă să sară peste rând.

Totuși, față de aceste aspecte semnalate, prefectul a spus că se fac eforturi zilnice și că, din informațiile pe care le are, au fost și zile mai „grele” decât ceea ce a fost joi, 10 iunie. „Față de ceea ce era cu câteva luni în urmă, acum pare că s-a mai reglementat cât de cât”, a spus prefectul. El consideră însă că aspectele legate de persoanele care vin mult mai devreme decât ora la care au fost programate sau de cele care vin după această oră sau de cele care au dosare incomplete și revin mai târziu cu acestea completate nu sunt probleme de fond, ci situațiile semnalate mai sus despre penuria de personal. (D.P.)

 

Vezi si

Grav accident pe E85, la Pătrăuți. Două persoane au fost rănite

Marți seara, în jurul orei 21.00, pe E 85, în localitatea Pătrăuți, a avut loc …

One comment

  1. Nu se poate sa nu fie gasite solutii de fluidizare la ghisee, daca am avea oameni interesati in domeniu…. cu simt practic!