Tuesday , April 23 2024

Gheorghe Flutur a semnat ieri certificatul de urbanism pentru tronsonul de autostradă dintre Suceava și Pașcani

„Este încă un pas important pentru construcția viitoarei Autostrăzi A7, de la București la Siret, după ce acum două săptămâni a fost emis Certificatul de Urbanism și pentru tronsonul de la Suceava la Siret”, a spus președintele Consiliului Județean Suceava. El a solicitat CNAIR și proiectanților ca documentațiile de urbanism și exproprierile pentru tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret să se facă în regim de autostradă pe toată lungimea lor. Gheorghe Flutur a cerut conducerii CNAIR urgentarea elaborării documentațiilor pentru cele două tronsoane în regim de autostradă, cu finanțarea atât a proiectelor, cât și a execuției din fonduri europene 

Certificatul de urbanism pentru tronsonul autostrăzii A7 dintre Pașcani și Suceava a fost emis. Un anunț în acest sens a fost făcut, luni, 30 august, de către președintele Consiliului Județean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur.

„Am semnat, astăzi, Certificatul de Urba­nism pentru tronsonul Suceava – Pașcani al Autostrăzii A7, inclusiv pentru rețelele de utilități, aferent culoarului care traversează județul Suceava pe teritoriul administrativ al municipiului Suceava, orașelor Salcea, Dolhasca, Siret și al comunelor Fântânele, Udești, Verești și Dumbrăveni”, a declarat Gheorghe Flutur.

Din cele spuse de șeful administrației județene rezultă că documentația tehnică ce va fi realizată de firmele care au câștigat licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR va prezenta soluții cu privire la: stabilirea amplasamentului autostrăzii, respectiv coridorului de expropriere; soluția constructivă, respectiv caracteristicile tehnice, profil, structură, noduri, poduri, pasaje, viaducte; dotările autostrăzii, ceea ce înseamnă parcări, spații pentru servicii; racordarea autostrăzii la rețelele de transport local; lucrări hidrotehnice, cum ar fi lucrări de protecție ale albiilor, amenajarea torenților; lucrări de consolidare a versanților, lucrări de drenaj; echiparea cu utilități: iluminat, alimentare cu energie electrică și apă, canalizare, telefonie, elemente de monitorizare; semnalizări și marcaje.

„Este încă un pas important pentru construcția viitoarei Autostrăzi A7, de la București la Siret, după ce acum două săptămâni a fost emis Certificatul de Urbanism și pentru tronsonul de la Suceava la Siret”, a mai spus președintele Gheorghe Flutur.

De altfel, el a solicitat CNAIR și proiectanților ca documentațiile de urbanism și exproprierile pentru tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret să se facă în regim de autostradă pe toată lungimea lor, oferind ca argumente faptul că traficul va crește foarte mult prin modernizarea punctului de trecere a frontierei Siret și prin deschiderea altor patru puncte de trecere a frontierei cu Ucra­ina. Gheorghe Flutur a solicitat conducerii CNAIR urgentarea elaborării documentațiilor pentru cele două tronsoane în regim de autostradă, cu finanțarea atât a proiectelor, cât și a execuției din fonduri europene.

Foto: HotNews.ro

Traseul se desfășoară între limitele a 13 UAT-uri, va traversa de două ori râul Siret, are lungimea totală de 61,85 km și sunt prevăzute 5 noduri rutiere (Nod rutier Heci, Nod rutier Dolhasca, Nod rutier Roșcani, Nod rutier viitorul Drum Expres Suceava – Botoșani, Nod rutier Aeroport Suceava) și un drum de legătură de circa 6 kilometri care va asigura legătura A7 cu DN29 și cu Aeroportul Internațional Suceava. Față de varianta inițială luată în calcul), varianta finală a traseului A7 Pașcani – Suceava a fost modificată în zona Salcea – Suceava astfel încât traseul care va ocoli municipiul Suceava să cunoască o curba mai lină.

Astfel, față de varianta inițială traseul final va ocoli Văratec, Salcea și Plopeni pe la nord, nu pe la sud. Astfel, va fi un nod rutier între Salcea și Dumbrăveni (pe DN29) de unde va porni probabil drumul expres (probabil DX5B) care va asigura legătura dintre municipiul Suceava și municipiul Botoșani. De asemenea, odată cu modificarea traseului  tronsonului A7 dintre Pașcani și Suceava pe la nord de Salcea va urma a se amenaja un nod rutier mai complex care să asigure accesul spre aeroport, dar și un nou drum de legătură de circa 6 kilometri de la DN29 spre nodul rutier ca atare și mai departe spre aeroportul Salcea.

Conform HotNews, pentru cele două tronsoane, Pașcani – Suceava (circa 62 km) și Suceava – Siret (circa 57 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION – EGIS, cu termen de finalizare iunie 2022. Studiul de trafic și etapa a doua a analizei multicriteriale au fost încheiate, astfel încât o singură variantă finală a rămas bătută în cuie și va fi cea pe care se vor face restul de investigații și, ulterior, proiectul tehnic. Cea mai mare modificare o reprezintă faptul că de la intersecția viitoarei A7 cu DN2H – drumul spre Rădăuți, și până la Siret, drumul de mare viteză va fi la standard de drum expres. „Ca urmare a finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, respectiv a Studiului de trafic preliminar, a rezultat necesitatea realizării acestui proiect la profil de autostradă pe sectorul de drum cuprins între Pașcani, Suceava și intersecția cu DN 2H și la profil de drum expres pentru sectorul cuprins între intersecția cu DN 2H și punctul de trecere al frontierei (n.r. Siret)”, a transmis CNAIR. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …

One comment

  1. LACRAMIOARA ANUTII

    Bai nu tot înainte ca, cai care au oprelisti la ochi și nu vad decât înainte și nu în stânga și dreapta
    Faceți ca lumea trotuare și șosele în oraș ca tot orașul e plin de gropi după voi. Mai uitați-vă și la cea ce ați făcut de bătaie de joc în oraș. Nu am înțeles cum UE da bani pe mana neghiobilor care trăiesc pentru dansi. Tara asta, orașul nu e al vostru. Nu l-ați moștenit de la nimeni