Thursday , April 18 2024

Certificat de urbanism, emis pentru porțiunea de autostradă de la Suceava la Slobozia și drumul expres până la Siret. TRASEUL drumului

Prima parte a traseului de la Suceava la Siret pornește din estul zonei industriale a Sucevei, traversează DN 29, unde este prevăzut un nod, spre pădurea Adâncata, unde va fi o intersecție cu DN 29A, ajunge în zona Mitocu Dragomirnei, traversează DN 2 la ieșirea din Suceava la Ițcani, cu nod de întâlnire cu DN 2 și actuala centură ocolitoare a Sucevei. Acest segment are, practic, funcțiunea unei centuri ocolitoare pe zona de nord și est a municipiului reședință de județ și este în profil de autostradă. Apoi, traseul merge paralel cu râul Suceava și calea ferată prin comuna Dărmănești, spre zona localității Slobozia, iar la intersecția cu DN 2H se trece pe dreapta către DN 2, de unde va începe, practic, traseul de drum expres Românești – Grănicești și Dumbrava – paralel cu DN 2, pe care îl va traversa – spre Mușenița – și va ajunge până la PTF Siret 

Preşedintele Consiliului Județean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat semnarea Certificatului de urbanism pentru sectorul de autostradă Suceava – Siret, 62,8 de kilometri. Cu privire la certificatul de urbanism, este de menționat că pentru acest document sunt specificate avizele din partea a 34 de instituții, inclusiv a tuturor unităților administrative sucevene care vor fi traversate de autostrada respectivă – municipiul Suceava, comunele Mitocu Dragomirnei, Pătrăuți și Dărmănești, orașul Milișăuți, comunele Grănicești, Calafindești, Mușenița și orașul Siret.

Gheorghe Flutur a făcut demersuri la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să fie întocmită documentația de urbanism și exproprierile pentru sectorul de autostradă de la Pașcani la Suceava și de acolo Siret. Exproprierea va fi cu un culoar de 100 de metri, în condițiile în care la nivel de autostradă exproprierea trebuie să fie pe un culoar standard de 70 de metri, însă explicația este că se dorește ca într-un anume orizont de timp să fie lărgită autostrada la trei benzi pe fiecare sens.

Inițial fiind prevăzut în Master Plan realizarea unui drum expres, însă în urma unor analize multi-criteriale s-a stabilit ca ruta să aibă regim de autostradă de la Pașcani la Suceava și de la Suceava până la intersecția cu DN 2H aproape de municipiul Rădăuți pentru ca de acolo până la Siret să fie doar drum expres. Aceasta și pentru că traficul va crește foarte mult. În acest sens există o aprobare de la CTE-ul CNAIR în data de 23 iulie.

Prima parte a traseului de la Suceava la Siret este o continuare a celui de la Pașcani la Suceava în sensul că pornește din estul zonei industriale a Sucevei, traversează DN 29 unde este prevăzut un nod, spre pădurea Adâncata unde va fi o intersecție cu DN 29A, ajunge în zona Mitocu Dragomirnei, traversează DN 2 la ieșirea din Suceava la Ițcani cu nod de întâlnire cu DN 2 și actuala centură ocolitoare a Sucevei. Este ceea ce, într-o mai veche variantă, era specificat ca fiind drumul de conectivitate între tronsonul de drum expres de la Siret la Suceava și cel de la Suceava la Pașcani. De data aceasta are însă, practic, funcțiunea unei centuri ocolitoare pe zona de nord și est a municipiului reședință de județ și este în profil de autostradă.

De acolo, traseul merge paralel cu râul Suceava și calea ferată prin comuna Dărmănești, spre zona localității Slobozia, iar la intersecția cu DN 2 H se trece pe dreapta către DN 2 de unde va începe, practic, traseul de drum expres Românești- Grănicești și Dumbrava – paralel cu DN 2 pe care îl va traversa – spre Mușenița și ajunge la PTF Siret.

Forarea în cadrul studiului geotehnic se face la 6-8 metri adâncime pe zona de drum și la 18-20 de metri în zona podurilor. (D.P.)

Vezi si

Adăpost de animale incendiat intenționat la Marginea (FOTO, VIDEO)

Pompierii militari ai Detașamentului Rădăuți, împreună cu lucrătorii Serviciilor voluntare pentru situații de urgență Marginea …

2 comments

  1. Vorbe. Nimic nu se va realiza. Totul numai politic.

  2. Felicitări pentru prevederea absolutei necesități a minimum trei benzi pe sens! Își imaginează.cineva ce va fi când și ultima Capitală Europeană rămasă în afara sistemului autostradal European se va conecta la acesta și trecerea principalului flux autostradal Euro-Asiatic va fi pe aici?